تاریخ انتشار: 1398/12/10 14:49
کد خبر: 69170

رئیس فیفا: سلامتی افراد از هر مسابقه فوتبالی مهمتر است/ شاید بازی ها در زمان دیگری برگزار شوند

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هشدار داد که ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازی‌های ملی آتی هم به تعویق بیفتند.
رئیس فیفا: سلامتی افراد از هر مسابقه فوتبالی مهمتر است/  شاید بازی ها در زمان دیگری برگزار شوند

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا می‌گوید با توجه به  نگرانی‌ها از ویروس کرونا و سرعت شیوع این ویروس مرگبار ممکن است حتی بازی‌های ملی هم به تعویق افتاده و در زمان دیگری برگزار شوند.

در تازه‌ترین نمونه‌ها از به تعویق افتادن مسابقات فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا، دولت سوئیس همه مسابقات ورزشی در این کشور را به تعویق انداخت و از جمله اعلام کرد تمامی مسابقات لیگ دسته یک و دسته دوی این کشور در زمان دیگری برگزار خواهند شد. از این گذشته پنج بازی سری آ در ایتالیا پشت درهای بسته برگزار خواهند شد و لیگهای کره جنوبی و ژاپن هم بازی‌های خود را به تعویق انداخته‌اند.

اینفانتینو روز جمله در بلفاست و در حاشیه اجلاس عمومی برد بین‌المللی فیفا گفت:" سلامتی افراد از هر مسابقه فوتبالی مهمتر است. به همین خاطر است که ما باید شرایط را بررسی کنیم و ببینیم آیا میزان گسترش ویروس کرونا در حال افزایش است یا کاهش؟ در حال حاضر به نظر می‌رسد روند شیوع این ویروس صعودی است".

رئیس فیفا در ادامه گفت:"اگر لازم باشد تا زمان برطرف شدن خطر بعضی بازی‌ها به تعویق بیفتد یا بدون تماشاچی برگزار شود ما این کار را خواهیم کرد".

اینفانتینو با ابراز امیدواری به اینکه بازی‌های ملی دوستانه ماه آینده میلادی طبق برنامه برگزار شود گفت:" من در این لحظه هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم. ولی امیدوارم هرگز در این مسیر حرکت نکنیم. خیلی دشوار خواهد بود که در سراسر دنیا انجام همه بازی‌ها ممنوع شود چون شرایط در کشورهای مختلف متفاوت است".

اینفانتینو با ابراز تردید نسبت به اینکه تعداد زیادی از مسابقات فوتبال پشت درهای بسته انجام شود گفت:" مسئولین برگزاری هر رقابتی باید تصمیم بگیرند که بهترین شرایط برای آنها چیست. در کوتاه مدت شاید بهترین تصمیم برگزاری بازی‌ها پشت درهای بسته باشد ولی نمی‌توان تصور کرد که در طول چند ماه چندین مسابقه پشت درهای بسته برگزار شود".

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yzqjj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کونته: برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران زیبا نیست