تاریخ انتشار: 1401/01/12 19:47
ناباروری مردان
کد خبر: 23931

علت و علائم ناباروری مردان چیست؟

چگونگی تشخیص ناباروری مردان : نازایی تنها یک مشکل زنانه نیست، بلکه عوامل مردانه نیز در این امر دخالت دارند. لازم به ذکر است حدود 40 درصد ناباروری ناشی از ناتوانی زن، 40 درصد آن ناشی از ناتوانی مرد و در 20 درصد موارد، هم زن و هم مرد مشکل دارند.
علت و علائم ناباروری مردان چیست؟

منهای ورزش؛ تولید مثل (یا ایجاد یک کودک) یک تجربه ساده و طبیعی برای اکثر زوجهاست. با این حال، برای برخی از زوج ها، بسیار دشوار است. ناباروری مردان به طور کلی بر میزان و کیفیت اسپرم او متکی است. اگر تعداد اسپرم انسان انزال پایین باشد و یا اگر اسپرم از کیفیت پایین برخوردار باشد، برای او دچار بارداری مشکل و گاهی اوقات غیر ممکن خواهد بود.

ناباروری مردان هنگامی تشخیص داده می شود که پس از آزمایش هر دو طرف، مشکلات تولید مثل در مردان دیده می شود.ناباروری مردان یک مشکل گسترده است.

برای حدود یک تا پنج زوج نابارور مشکلی است که صرفا در شرکای مرد است. تخمین زده می شود که یکی از ۲۰ مرد دارای یک نوع مشکل باروری با تعداد کم اسپرم در انزال است. با این حال، فقط در حدود یک در هر ۱۰۰ مرد هیچ اسپرم در انزال او وجود ندارد.

واریکوسل، انسداد دستگاه تناسلی، بیضه نزول نکرده و چاقی برخی از علل ناباروری مردان هستند که با انجام آزمایش هایی مانند سونوگرافی و آزمایش منی چند گانه می توان به آنها پی برد.

مردان نابارور چه نشانه هایی دارند

علت ناباروری در مردان چیست؟

عوامل خطر نازایی و قیم شدن مردان

    وجود سابقه عفونت پروستات یا عفونت ناحیه تناسلی

    سابقه ضربه به بیضه‌ها یا چرخش بیضه‌ها

    سابقه بلوغ زودرس یا دیررس

    تماس با مواد سمی در حین کار نظیر مس، کادمیوم و جیوه، اکسید اتیلن، کلرید وینیل، مواد رادیواکتیو و اشعه، حشره‌کش‌ها، سموم آفت‌کش، موادشیمیایی سمی و حلال‌های آلی، سرب، تشعشعات یونیزه و فلزات سنگین

    مصرف دخانیات

    مصرف الکل

    تماس ناحیه‌های تناسلی با دماهای بالا

    ترمیم فتق

    بیضه نزول نکرده

    داروهای مورد استفاده در دوران زخم‌ها یا پسوریازیس

    سابقه ابتلا به اوریون در بلوغ

    دیابت

علل اصلی نازایی مردان چیست؟

    اختلالات مربوط به اسپرم این اختلالات می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شود، نظیر بیماری‌های عفونی یا التهابی (اوریون)، اختلالات هورمونی، اختلالات ایمونولوژی، فاکتورهای محیطی و شیوه زندگی و بیماری‌های ژنتیکی

    بیماری سیستیک فیبروز نوعی بیماری ارثی است که در آن تعداد اسپرم‌ها بسیار کم بوده و گاهی با عدم تشکیل لوله‌های منی‌بر همراه می‌باشد.

    کم خونی سلول داسی شکل

    اختلالات ساختاری دستگاه تناسلی

    بیماری‌های کبدی و کلیوی

    دریافت داروهای ضد تشنج

    آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوا

عقیم شدن مردان چه نشانه هایی دارد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxnlj

آخرین اخبار