تاریخ انتشار: 1402/02/30 03:31
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 10518

نکات طلایی برای بالا بردن لذت جنسی/مرحله اوج لذت جنسی را بدانید

رابطه جنسی یک غریزه طبیعی در وجود انسان ها می باشد و از نگاه روان شناسان، یک ابزار برای نشان دادن روابط عاطفی عمیق بین دو شخص به حساب می آید
نکات طلایی برای بالا بردن لذت جنسی/مرحله اوج لذت جنسی را بدانید

منهای ورزش؛ رابطه جنسی یک غریزه طبیعی در وجود انسان ها می باشد و از نگاه روان شناسان، یک ابزار برای نشان دادن روابط عاطفی عمیق بین دو شخص به حساب می آید. هر عملی که بتواند باعث تحریک جنسی شخص دیگری شود، رابطه جنسی نامیده می‌شود. روابط جنسی امروزه معنایی فراتر از آمیزش جنسی را در بر گرفته و اعمالی مانند معاشقه، بوسیدن، نوازش کردن، آمیزش دهانی و… را شامل می شود، همچنین چرخه واکنش‌ های جنسی مرد و زن به چهار مرحله تقسیم می شود: تحریک، برانگیختگی جنسی، اوج لذت جنسی، ارگاسم و مرحله آرامش. لازم به ذکر است که اگر تحریکات جنسی توسط خود فرد و با تخیلات جنسی انجام شود، خود ارضایی گفته می شود.

مراحل رابطه جنسی چیست؟

در ادامه به بررسی چهار مرحله برای ایجاد رابطه جنسی می پردازیم.

1.مرحله تحریک

در مرحله تحریک با بالا رفتن ضربان قلب و سفت شدن ماهیچه ها بدن خود را برای آمیزش آماده می کند. در این مرحله در مردان نعوظ انجام شده و در زنان مهبل نمناک شده و کلیتوریس بزرگ می شود.

2.مرحله برانگیختگی

در این مرحله تنفس شدید شده و سخت شدن ماهیچه ها ادامه می یابد.

3.مرحله اوج لذت جنسی

در این مرحله که به آن ارگاسم هم گفته می شود، فشار های عصبی- ماهیچه ای که در مراحل قبل جمع شده در چند ثانیه آزاد می شود. (انزال صورت می گیرد) و در زنان مهبل شروع به انجام یک سری انقباضات منظم می کند.

نکات طلایی برای بالا بردن لذت جنسی چیست ؟

4.مرحله آرامش

در این مرحله در مردان آلت مردانه و در زنان مهبل و بقیه دستگاه جنسی به وضعیت قبل از تحریک باز می گردد. توجه داشته باشید که با یادگیری روش درست و صحیح آمیزش جنسی می توانید کیفیت رابطه زناشویی خود را افزایش داده و به بالا ترین اوج لذت برسید.

تنوع در رابطه زناشویی

روش های متفاوت در رابطه جنسی

رابطه جنسی دارای روش های متفاوتی می باشد که عبارت است از:

    رابطه جنسی همراه با دخول

    رابطه جنسی بدون دخول

    رابطه جنسی دهانی(اورال)

    رابطه جنسی با محوریت یک عضو خاص از بدن

رابطه همراه با دخول

از آن جایی که طریقه تحریک و ارضا شدن در افراد تفاوت دارد از این رو روش های متفاوتی برای دخول وجود دارد. معمول ترین و به نوعی می توان گفت محبوب ترین نوع مقاربت، رابطه جنسی واژینال است. همچنین این روش که به آن س-ک-س کامل نیز گفته می شود به دو روش واژینال و انال(مقعدی) انجام می شود. رابطه واژینال با داخل شدن آلت تناسلی مرد به واژن زن انجام می شود و با انجام حرکت رفت و برگشتی آلت تناسلی مرد، هر دو به ارگاسم می رسند. رابطه واژینال از نظر متخصصان برای هر دوی زوجین خوشایند تر است، رابطه مقعدی همراه با خطرات و مضرات است و هیچ گاه از نظر پزشکی توصیه نمی شود، به عنوان مثال در رابطه مقعدی احتمال انتقال بیماری های مقاربتی بسیار زیاد است و ممکن است باعث بروز مشکلات مختلفی همچون اختلالات دفع برای زن و هم چنین تکرار مداوم آن باعث پارگی مویرگ های دهانه مقعد می گردد.

رابطه جنسی بدون دخول

در این نوع رابطه همه مراحل یک رابطه جنسی از تحریکات اولیه گرفته تا تجربه برانگیختگی، رسیدن به ارگاسم و ارضای جنسی می‌تواند اتفاق بیفتد با این تفاوت که دخول صورت نمی‌گیرد. برای تجربه این نوع رابطه می‌ توانید از روش‌ ها ی مختلفی استفاده کنید.

رابطه جنسی با تماس خارجی

در این روش، سکس خارج از واژن و فقط با تماس بین اندام تناسلی زن و مرد اتفاق می ‌افتد. در این حالت هم امکان رسیدن به ارگاسم برای مرد وجود دارد و هم برای زن مقدور است. در این روش احتمال بارداری بسیار کم‌ است و همچنین صمیمت بین زوجین نیز حفظ می‌شود.

تنوع در رابطه زناشویی

معاشقه

در این روش رابطه بدون دخول، به این صورت است که زن و مرد با بوسیدن و نوازش یکدیگر و هم چنین لمس نقاط جنسی و حساس، یکدیگر را تحریک می کنند. نوک پستان یکی از حساس ‌ترین نقاط بدن افراد به خصوص در زنان است. زنان زیادی تنها با تحریک نوک پستان می‌توانند به ارگاسم برسند و رابطه لذت بخشی را تجربه کنند، البته اهمیت و قدرت بوسه را در رابطه جنسی دست کم نگیرید. بعضی تحقیقات حاکی از آن است که بوسه‌ها در سلامت جسمانی و روانی طرفین مؤثر هستند و موجب سلامت قلب و بهبود خلق و خو نیز خواهند شد.

رابطه جنسی مجازی

در این نوع روش زوجین از طریق تماس‌های تصویری و گفتن کلمات جنسی و محبت آمیز می توانند یکدیگر را تحریک کنند که جایگزین مناسبی برای زوجینی است که در در فاصله مکانی دوری از هم قرار دارند.

س-ک-س دهانی(اورال):

س-ک-س دهانی یکی دیگر از روش های س-ک-س بدون دخول است. این نوع روش ممکن است برای همه ی افراد خوشایند نباشد و هم چنین چون این روش ممکن است احتمال ابتلا به بیماری های عفونی و مقاربتی را افزایش دهد همانند رابطه آنال(مقعدی) توصیه نمی شود. به خصوص افرادی که شرکای جنسی متعددی را در زندگی تجربه می‌کنند.

رابطه جنسی با محوریت یک عضو خاص از بدن

بعضی افراد در روابط جنسی خود فانتزی‌های شدیدی در مورد عضو خاصی از بدن نظیر انگشتان پای زن دارند که به آن فتیش می گویند. در این نوع رابطه فرد از طریق انجام اعمالی نظیر بوسیدن یا مکیدن انگشت پای زن اوج لذت جنسی را تجربه‌ می‌ کند. اگر فردی تنها با این روش ارضا شود و روش های دیگر را هم تجربه نکند ممکن است باعث نارضایتی فرد مقابل شود.

فواید رابطه جنسی چیست؟

داشتن رابطه جنسی موفق و سالم باعث بهبود کیفیت زندگی در ابعاد مختلف و هم چنین باعث افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و تقویت احساس پیوند بین زن و شوهرها می شود. در این مقاله تعدادی از مهم ترین فواید رابطه جنسی را برای شما گردآوری کردیم.

کاهش استرس

مطالعات نشان می دهد رابطه جنسی به پایین آوردن فشار خون و کاهش استرس کمک بسیاری می کند. هم چنین رابطه مرتب و سالم منجر به کاهش فشار خون نیز می شود. یک پژوهش جذاب دیگر هم ثابت کرده زنانی که همسران شان منظم آن ها را در اغوش می گیرند، فشارخون سالم تری دارند. لازم به ذکر است که این مزیت به رابطه زناشویی مربوط می ‌شود و خود ارضایی چنین فایده‌ای ندارد.

سلامت قلب

یکی دیگر از فواید رابطه جنسی سلامت قلب است. اگر تعداد رابطه خود را افزایش دهید، قلب سالم تری خواهید داشت. فعالیت جنسی میزان هورمون استروژن و تستوسترون شما را در حد نرمال نگه می ‌دارد، همچنین تحقیقات نشان داده رابطه جنسی افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان و حتی بیماری های قلبی را کاهش می دهد، پس برای داشتن قلب سالم ‌تر هر چقدر بیشتر با همسر خود رابطه داشته باشید، بهتر است.

افزایش اعتماد به نفس

کسانی که رابطه جنسی منظمی دارند نسبت به بدن خود اطمینان بیشتری دارند و همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود. البته افرادی پس از برقراری رابطه جنسی سالم احساس رضایت بیشتری از خودشان دارند که روابط خود را با عشق و علاقه برقرار کنند.

رابطه جنسی

بهبود خواب

هورمون پرولاکتین که در هنگام ارگاسم در بدن آزاد می شود باعث خواب راحت در افراد می شود. پرولاکتین خواب شما را عمیق‌ تر می‌ کند و همچنین باعث می ‌شود زمان بیشتری در مرحله REM قرار بگیریم ـ مرحله REM بخشی از چرخه خواب است که مغز و بدن در آن تجدید قوا می‌ کنند و رویا می ‌بینیم.

کاهش خطر سرطان پروستات

انزال های به موقع می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات شود، البته که ارتباط بین رابطه‌ی جنسی و سرطان پروستات باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، شاید که عوامل دیگری نیز باشد که بتوان به این ارتباط اضافه کرد.

جوان تر به نظر رسیدن

جوان سازی یکی از مزایای رابطه زناشویی سالم است. سکس منظم موجب آزاد شدن استروژن و تستوسترون، یعنی هورمون‌هایی می ‌شود که شما را جوان و شاداب نگه می‌ دارند، همچنین یک پژوهش نشان داده اشخاصی که در دهه 40-50 زندگی خود هستند و حداقل 3 بار در هفته با همسران خود رابطه دارند 4 تا 7 سال جوان تر از سن واقعی شان نشان می دهند.

بهبود کنترل مثانه

رابطه جنسی مکرر می ‌تواند به بهبود عضلات کف لگن در هنگام ارگاسم کمک کند. رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه می گردد.

تسکین درد

هورمون اکسی توسین، اندروفین را افزایش می دهد که این منجر به کاهش درد می شود. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز می گردد که می تواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

تنظیم دوره قاعدگی

اگر زمان قاعدگی شما نامرتب است، شاید به دلیل زندگی پر استرس است. رابطه زناشویی استرس را کاهش می دهد و دوره ی قاعدگی شما را تنظیم می کند.

آسان تر کردن لقاح و باروری

زمانی که قصد گسترش خانواده دارید، هرچه بیشتر تمرین کنید، موفق‌تر خواهید بود. نتایج تحقیقات در یک مرکز باروری مشخص شد که مردانی که به مدت یک هفته هر روز انزال داشتند، نسبت به بقیه که انزال روزانه نداشتند، اسپرم‌ها ی با کیفیت ‌تری داشتند. احتمال بارور شدن تخمک با اسپرمی قوی که DNA سالم دارد، بیشتر است.

رابطه جنسی

دلایل برقراری رابطه جنسی چیست؟

برقراری رابطه جنسی برای هر کسی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله مهم ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

1.بچه دار شدن

اگر قصد داشتن فرزند را دارید داشتن رابطه جنسی بیشتر به شما کمک می کند تا شاید در زمان مناسب تخمک گذاری انجام شود و احتمال بچه دار شدن شما را افزایش می دهد. رابطه بیشتر، ممکن است توجیهی برای بارداری و بهبود کیفیت اسپرم در مردان باشد.

2.تجربه لذت جنسی

یکی دیگر از دلایل برقراری رابطه جنسی این است که برخی از افراد تنها به دلیل میل جنسی زیاد و تجربه رابطه جنسی و هم چنین ارگاسم(اوج لذت جنسی) اقدام به برقراری رابطه می کنند.

3. بیان عشق و عواطف دیگر

بعضی از افراد رابطه جنسی را نوعی دیگر از ابراز بیان عشق می دانند، زیرا داشتن رابطه جنسی نوعی از حس صمیمیت و وابستگی را بین طرفین برقرار می کند.

4. تمدد اعصاب،

تمدد اعصاب می تواند تاثیر مستقیمی روی خلق و خو و سیستم عصبی شما بگذارد. طبق گزارش مجله Social Psychological and Personality Science  روابط زناشویی در بین زوج ‌هایی که شدت عصبی بودنشان خیلی زیاد بود، باعث بهبود این وضعیت و کاهش سطح عصبی بودن شده بود.

5.تجربه نزدیکی و صمیمیت

در هنگام برقراری رابطه جنسی هورمون اکسی توسین آزاد می شود که این هورمون به هورمون عشق معروف است و تجربه نزدیکی و صمیمیت را فراهم می کند.

6. اختلالات جنسی

بعضی افراد برای درمان برخی از اختلالات جنسی خود به رابطه جنسی مکرر روی می آورند که این کاملا اشتباه است، پس بهتر است حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ryzz3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منهای ورزش| قبل از رابطه جنسی این کارها ممنوع است!/ رعایت واجب!
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

با یخ رابطه جنسی خود را بهبود ببخشید! + جزئیات
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

آتروفی واژن چیست؟عوارض نداشتن رابطه جنسی برای زنان را بدانید!
رابطه جتسی/ مشکلات جنسی/ دانستنی‌های جنسی

علت درد بعد از رابطه جنسی در خانم ها چیست؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی