تاریخ انتشار: 1397/02/13 08:08
کد خبر: 149474

خبری شوکه کننده برای استقلالی ها؛شاه ماهی در تور شارلوا قرار گرفت!

بعد از تمام‌شدن رقابت‌های لیگ فوتبال ایران، به نظر می‌رسد همه بازیکنان مستعد لیگ به فکر سفر به اروپا هستند؛ نه اینکه در رؤیایشان حضور در لیگ‌های درجه اول اروپایی جا داشته باشد، بلکه به فکر رسیدن به لیگ‌های درجه پایین‌تر اروپایی هستند تا با محک‌زدن توانایی‌هایشان، به تیم‌های بزرگ‌تری در قاره اروپا برسند.
خبری شوکه کننده برای استقلالی ها؛شاه ماهی در تور شارلوا قرار گرفت!

بعد از تمام‌شدن رقابت‌های لیگ فوتبال ایران، به نظر می‌رسد همه بازیکنان مستعد لیگ به فکر سفر به اروپا هستند؛ نه اینکه در رؤیایشان حضور در لیگ‌های درجه اول اروپایی جا داشته باشد، بلکه به فکر رسیدن به لیگ‌های درجه پایین‌تر اروپایی هستند تا با محک‌زدن توانایی‌هایشان، به تیم‌های بزرگ‌تری در قاره اروپا برسند.

علیرضا جهانبخش نمونه بارز بازیکنان ایرانی است که با صبر و حوصله پله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگر طی می‌کند؛ این بازیکن که فعلا ستاره آزد‌آلکمار در لیگ هلند است، آن‌قدر در این فصل خوب کار کرده که همین حالا گفته می‌شود توجه تیم‌های پنج لیگ معتبر اروپایی و در رأس آنها باشگاه ناپولی ایتالیا را به خود جلب کرده است. جهانبخش که چندسالی می‌شود به صورت مستمر در فهرست نهایی تیم ملی ایران نیز قرار می‌گیرد، امید زیادی دارد بالاخره به رؤیایش برای رسیدن به یک باشگاه بزرگ جامه عمل بپوشاند.

کاوه رضایی نیز دیگر سفیر ایران در لیگ‌های درجه‌دوم اروپاست؛ او که فصل پیش به‌عنوان یک بازیکن کم‌و‌نام‌نشان راهی لیگ بلژیک شد، حالا یکی از ستاره‌های سرشناس این لیگ و باشگاه شارلوآ در این کشور است. کاوه در این فصل با زدن 14 گل، نقشی کلیدی در موفقیت‌های نسبی تیمش داشته است. به این موارد باید به حضور تقریبا موفق سردار آزمون در فوتبال روسیه هم اشاره کرد؛ او که این فصل چندان درخششی نداشته، در فصل گذشته حسابی برای خودش نامی در فوتبال اروپا دست‌وپا کرد و بسیاری می‌گفتند قرار است به باشگاه لاتزیو در ایتالیا برود.

این موفقیت‌ها حالا دیگر بازیکنان جوان و مستعد لیگ ایران را نیز بر آن داشته تا شانس خود را برای بازی‌کردن در لیگ‌های اروپایی امتحان کنند؛ تازه‌ترین این بازیکنان علی قلی‌زاده، هافبک و بال کناری باشگاه سایپاست که روزهای خوبی را در لیگ این فصل داشته است. قلی‌زاده 22ساله که همراه علی دایی در سایپا درخشید، موفق شد در این فصل شش گل بزند و شش پاس گل هم بدهد؛ هرچند اگر او پنالتی حساس خود را مقابل گسترش تبدیل به گل می‌کرد، می‌توانست سایپایی‌ها را به‌جای رتبه چهارم در انتها به عنوان نایب‌قهرمانی در لیگ برتر برساند. بااین‌حال، قلی‌زاده آن‌قدر چشم‌نواز بازی کرده که مرکز توجه باشگاه‌های لیگ بلژیک و البته هلند قرار گرفته است؛ یعنی درست در همان لیگ‌هایی که بازیکنان ایرانی درخشش خوبی داشته‌اند. در تازه‌ترین گزارشی که روزنامه «درنیر اور» بلژیک نوشته است، از قلی‌زاده به‌عنوان اولین خرید فصل باشگاه شارلوآ نام برده شده است. درنیر اور که سرشناس‌ترین رسانه بلژیکی است، دلیل استقبال مسئولان شارلوآ از این بازیکن را موفقیت کاوه رضایی در لیگ و تکنیکی‌بودن این بازیکن توصیف کرده‌اند. البته همین منبع خبری نوشته قلی‌زاده هم‌زمان از چند باشگاه دیگر در لیگ بلژیک و یکی، دو باشگاه در هلند نیز پیشنهاد دارد و مورد ارزیابی این پیشنهادات است. در سوی دیگر، سایت «فوئتبال نیوز» بلژیک نیز با تأیید خبر علاقه مسئولان شارلوآ به علی قلی‌زاده، نوشته‌‌اند این بازیکن مذاکرات اولیه‌ خود را با مسئولان این باشگاه بلژیکی از سر گذرانده است. این منبع بدون اینکه اشاره دیگری به جزئیات کند، نوشته: «گفته می‌شود حتی این بازیکن به اروپا سفر کرده تا در صورت توافق، قرارداد نهایی امضا شود».

علی قلی‌زاده یکی دیگر از بازیکنان مستعد ایرانی است که به‌تازگی به اردوی تیم ملی ایران نیز دعوت شده است؛ او که در بازی برابر سیرالئون موفق شد دو گل تیم ملی را بزند، از سوی رسانه‌های بلژیکی با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. روزنامه درنیر اور دراین‌باره نوشته است: «وقتی کاوه رضایی به‌عنوان یک بازیکن گمنام از ایران رسید و در لیگ بلژیک درخشید، مسئولان این باشگاه را بر آن داشته تا یک بار دیگر بازیکنی را از ایران بیاورند و امیدوار باشند عملکردی مثل کاوه رضایی داشته باشد».

علی قلی‌زاده طبق ادعای رسانه‌های بلژیکی، در شرایطی مشغول مذاکره با تیم‌های بلژیکی و هلندی است که در ایران هم پیشنهادات بسیار خوبی از سوی دو باشگاه مطرح پرسپولیس و استقلال دارد. در واقع قبل از اینکه چنین خبری در رسانه‌ها مطرح شود، بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال امیدوار بودند این بازیکن را فصل آینده در یکی از پیراهن‌های سرخ یا آبی تیم‌های مطرح تهرانی ببینند. بااین‌حال به نظر می‌رسد قلی‌زاده هم برای پیشرفت در دنیای فوتبال، ترجیح داده به لیگ‌های اروپایی برود تا با درخشیدن در آن لیگ‌ها، راهش را برای رسیدن به تیم‌های مطرح اروپایی باز کند. به‌جز علی قلی‌زاده، روز گذشته چندین رسانه داخلی نیز خبر داده بودند به احتمال زیاد، امید نورافکن، بازیکن جوان استقلال، نیز فصل آینده راهی بلژیک شده و در یکی از تیم‌های این کشور مشغول بازی شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/276jxd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 شفر نورافکن را برای کدام پست آماده می کند؟

اولین اخطار شفر برای نورافکن
خوانندگی در تمرین استقلال