تاریخ انتشار: 1397/03/17 13:26
کد خبر: 145002

آخرین رده بندی فیفا پیش از جام جهانی/ پایان دوران صدرنشینی ایران

آخرین رده بندی فیفا پیش از جام جهانی اعلام شد و تیم ملی ایران پس از سال ها صدرنشینی، جایگاه نخست رده بندی آسیا در فیفا را از دست داد.
آخرین رده بندی فیفا پیش از جام جهانی/ پایان دوران صدرنشینی ایران

شکست برابر ترکیه و لغو بازی مقابل یونان و کوزوو اصلی ترین عامل پیشی گرفتن استرالیا از ایران بود. کانگوروها در آخرین بازی دوستانه با 4 گل جمهوری چک را از پیش رو برداشتند و با رشد 18 امتیازی و صعود 4 رده ای، بالاتر از شاگردان کارلوس کی روش ایستادند. این دو تیم در رنکینگ جهانی فیفا نیز به ترتیب رده های 36 و 37 را در اختیار گرفته و با فاصله زیاد نسبت به دیگر تیم های آسیا، قرار دارند.

ایران نزدیک به دو سال است که پایین تر از رده سی و هفتم قرار نگرفته اما ناکامی در جام جهانی، می تواند این طلسم مثبت یوزها را نابود کند. پایین تر از ایران، تیم ملی ترکیه و جمهوری کنگو حضور دارند.

در صدر این جدول، آلمان، برزیل، بلژیک، پرتغال، آرژانتین، سوئیس و فرانسه بدون تغییر قرار گرفته اند. همچنین تیم لهستان با صعود دو پله ای توانست خود را به جمع 8 تیم برتر جهان برساند.

اسپانیا یکی از حریفان تیم ایران در جام جهانی روسیه، با 2 رده سقوط به جایگاه دهم رنکینگ فیفا رسید. بدترین رده ماتادورها در جدول پانزدهم است که در سال 1998 رقم خورد و حالا آن ها در حالی رده شان را دو رقمی می بینند که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی هستند. نکته جالب این که اسپانیا در سال 2006 نیز رده ای دو رقمی داشت و در 2014 نیز نُهم بود. به نظر می رسد لاروخا در سال های منتهی به جام جهانی، رده جالبی در جدول فیفا ندارند.

دیگر هم گروهی ایران یعنی مراکش، یک رده صعود را در جدول تجربه کرد. آن ها با 686 امتیاز در رده 41 جهان حضور دارند و پایین تر از سنگال، تونس و کونگو چهارمین تیم برتر آسیا هستند.

از بین تیم های مدعی قهرمانی در روسیه، تنها انگلستان در جدول صعود داشته است. شاگردان ساوتگیت، یک رده پیشرفت داشته اند و در رده دوازدهم حضور دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/276w8n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نوشته درج شده پشت پیراهن 23 بازیکن تیم ملی ایران مشخص شد/ 7 نفر اسم بقیه فامیل!