تاریخ انتشار: 1395/09/28 13:47
کد خبر: 242198

آنالیز گل ذوب‌آهن به پرسپولیس

9 بازیکن پرسپولیس در پشت توپ دیده می شوند به انضمام دروازه بان که می شود 10 بازیکن. این بدین معنی است برتری عددی دلیلی بر رفع خطر و گل نخوردن نیست.

، هر بازیکنی به جای احسان پهلوان هم بود با این فضای باز جلوی خط دفاعی روبرو می شود اقدام به شوتزنی می کرد که از بخت خوب ذوب آهن این شوت به ثمر نشست.

طبیعتا پوشش این فضا به عهده هافبک  های مدافع است. مدافعان روی یک خط درست جایگیری کرده اند و طبیعتا اگر بخواهند بیش از اندازه پیشروی کنند تا مانع از شوتزنی شوند فضاهای عمقی به حریف خواهند داد. یک بازیکن روی توپ است اما با یک بدن و تو سر توپ جا می ماند و احسان وقتی با این فضای باز جلوی خط دفاعی روبرو می شود اقدام به شوتزنی می کند. بازیکنی که روی توپ می رود به این دلیل با یک بدن و تو سر توپ زدن جا می ماند که پوشش ندارد.

 

01164518

به واقع پرسپولیس در این صحنه چوب دیر شیفت شدن (چرا که توپ با تعویض منطقه بازی به احسان پهلوان رسید) را خورد. مدافعی که پوشش نداشته باشد به راحتی با یک بدون یا پاس های یک و دو جا می ماند.

در اینکه احسان پهلوان شوت خوبی زد هیچ شکی نیست اما پرسپولیس روی این صحنه اصول دفاعی را رعایت نکرد. اگر بعد از تعویض منطقه بازی بازیکنان حاضر در کانال 2 به سمت کانال 3 می آمدند احسان پهلوان بعد از بدن گذاشتن و فریب مدافع اول با پوشش روبرو می شد و دست کم نمی توانست بی دغدغه به این زیبایی شوت بزند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/278xwv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چه کسی مقصر گل خوردن پرسپولیس بود؟