تاریخ انتشار: 1397/06/13 22:48
کد خبر: 131650

خلیل زاده: شرایط سختی داریم اما برانکو به خوبی کارش را بلد است

در حالی که خیلی‌ها نتیجه باخت سنگینی را برای تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل پیش‌بینی می‌کردند اما این تیم با یک بازی پایاپای و کاملا هدفمند باخت خفیفی مقابل حریف قدرتمند خود به دست آورد تا حالا همه نگاه‌ها به تهران و بازی برگشت این دو تیم باشد.
خلیل زاده: شرایط سختی داریم اما برانکو به خوبی کارش را بلد است

این در حالی است که سرخ‌ها می‌دانند کار سختی در تهران پیش روی آنهاست و حذف الدحیل در همین شرایط هم کار آسانی نیست. شجاع خلیل‌زاده یکی از بازیکنان اصلی پرسپولیس است که درباره قدرت تیم الدحیل و شانس سرخ‌ها در بازی برگشت صحبت‌های جالبی انجام داده است. گفت‌وگو با مدافع باتجربه پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید.

شاید خیلی‌ها منتظر شکست سنگین پرسپولیس در قطر بودند، به‌خصوص بعد از باخت استقلال مقابل السد.

ما به نتایج تیم‌های دیگر کاری نداریم. البته آرزوی همه ما این بود که هر دو تیم ایرانی بتوانند به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند. به هر حال بازی بسیار سختی پیش روی ما بود و ما به خوبی از وضعیت این تیم شناخت داشتیم. آنها تیمی بودند که با هزینه بسیار زیاد وارد این رقابت‌ها شدند و هدف‌شان هم قهرمانی در آسیاست.

برانکو به شما درخصوص این تیم و سبک بازی‌اش چه گفت؟

شناخت خوبی از الدحیل داشتیم و کادرفنی ما به خوبی این تیم را آنالیز کرده بود. نقاط قوت این تیم را بارها به ما گوشزد کرد و دیدید که در این بازی موقعیتی هم به حریف ندادیم و فقط روی یک حادثه و اتفاق دروازه ما باز شد.

فکر می‌کنی بتوانید از پس این تیم در تهران بر بیایید؟

تیم‌های قطری در این سال‌ها هزینه‌های زیادی برای موفقیت انجام داده‌اند و می‌بینید که چه بازیکنان بزرگی در این لیگ بازی می‌کنند. این نشان‌دهنده توسعه فوتبال قطر است. ما می‌دانیم که در بازی برگشت کار آسانی نداریم و شرایط سختی خواهیم داشت به‌خصوص اینکه تیم‌های حوزه خلیج‌فارس در این شرایط بیشتر به دنبال جنگ روانی روی تیم‌های حریف خود هستند. البته این را هم بگویم که ما در همین بازی هم نباید می‌باختیم و واقعا بدشانسی آوردیم. ما اگر خوش‌شانس بودیم حداقل حق ما در این بازی مساوی بود. موقعیت‌هایی هم داشتیم اما با بدشانسی به گل تبدیل نشد. در بازی برگشت می‌دانیم کار سختی پیش روی ما خواهد بود اما امیدواریم با حمایت هواداران‌مان بتوانیم کار بزرگی انجام داده و از این مرحله هم صعود کنیم. این را هم اضافه کنم که ما ناامید نیستیم و با همه توان در بازی برگشت حاضر می‌شویم.

قبول داری که از نظر امکانات و سخت‌افزار فوتبال ایران نمی‌تواند با تیم‌های قطری رقابت کند؟

بله درست است. در قطر ما در کمپی تمرین می‌کردیم که چندین زمین چمن خوب داشت. در فوتبال قطر سرمایه‌گذاری خیلی خوبی هم شده و همین که دو تیم از این کشور به این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا می‌رسند، نشان‌دهنده قدرت فوتبال قطر است. امیدوارم هم استقلال و هم پرسپولیس بتوانند از این مرحله هم گذر کنند هرچند واقعا کار سخت است و نمی‌توان از الان چیزی گفت. الدحیل تیم بسیار پرقدرتی است و ما خوشبختانه توانستیم برنامه‌های این تیم را خنثی کنیم.

پرسپولیس در شرایط عادی نیمکت خیلی خوبی ندارد و برای بازی برگشت با الدحیل از وجود سیامک نعمتی هم محروم هستید. با این حال همچنان امیدواری؟

درست است که شرایط سختی داریم اما آقای برانکو به خوبی کارش را بلد است. ما تا همین‌جا با همین بازیکنان آمدیم و هواداران به این بازیکنان اعتماد زیادی دارند. درست است که کار سختی داریم اما نیاز به حمایت هواداران داریم. آنها به ورزشگاه بیایند و تیم را با شور و هیجان تشویق کنند تا بتوانیم در زمین بازی به هدفی که داریم، برسیم. امیدوارم که در بازی برگشت با استادیومی یکدست قرمز به مصاف حریف برویم. حضور هواداران ‌انگیزه بازیکنان را چند برابر می‌کند و در این شرایط با روحیه بهتری راهی زمین خواهیم شد.

لیست جدید تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا هم اعلام شد و همچنان خبری از نام خلیل‌زاده نیست!؟

چه باید بگویم؟ صحبتی درباره لیست تیم ملی ندارم. من همیشه برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت کرده‌ام و این بار نیز همین موضع را دارم. سرمربی تیم صلاح دانسته که این نفرات را دعوت کند و من هم معتقدم تیم ملی جای بهترین‌هاست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27axp6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو: نتوانستیم نقطه ضعفی در الدحیل پیدا کنیم/ به بازیکنانم ایمان دارم