تاریخ انتشار: 1400/06/11 14:24
مناظره رادیوئی دلیریان و امامی:
کد خبر: 34098

امامی: کشتی ورزش ملی و ورزش اول ایران است/ دلیریان: فوتبال ورزش اول کشور است نه کشتی!

محمددلیریان عضو شورای فنی فدراسیون کشتی سابق به‌عنوان منتقد فعلی فدراسیون و محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی موضوع‌ها و بحث‌های جالبی در مناظره رادیوئی شبکه ورزش مطرح شد که خلاصه این مناظره جذاب به اطلاع علاقه‌مندان در پی‌می‌آید، اما اینکه چه کسی پیروز این‌مناظره بود قضاوت با خوانندگان مطلب خواهد بود.
 امامی: کشتی ورزش ملی و ورزش اول ایران است/ دلیریان: فوتبال ورزش اول کشور است نه کشتی!

در ابتدای این مناظره محمد دلیریان عنوان کرد، اینکه می‌گویند کشتی ورزش اول کشور است اصلاً اینگونه نیست زیرا ورزش اول فوتبال است!

محمدابراهیم امامی در واکنش به این صحبت دلیریان با صراحت ورزش کشتی را ورزش اول کشور دانست و اظهارداشت: هر کاری کنیم کشتی ورزش ملی و ورزش اول ایران است، زیرا در میادین جهانی و المپیک مدال‌آور و چشم و چراغ ورزش کشورمان است، شاید از لحاظ بودجه به آن توجه ویژه نمی‌شود اما صحیح نیست که بگوییم کشتی ورزش اول ما نیست!

دلیریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: آقای دبیر گفته است که در دهه ۷۰ جمعیت کشتی بالغ بر یک میلیون نفر بوده البته باید بگویم یک میلیون نبوده بلکه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر بوده، اما اگر امروزه نهایتاً ۴۵ هزار کشتی‌گیر داریم این موضوع به خاطر این است که نیامدیم آسیب‌شناسی کنیم حالا می‌گوئیم چرا کشتی به این روز افتاده است؟

امامی در پاسخ به این مطلب گفت: استناد آمار آن زمان، صحبت­های آقای حاج محمد رضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی است که بارها اعلام کرده آن زمان جمعیت کشتی بالای یک میلیون نفر بوده است.

در ادامه عضو سابق شورای فنی فدراسیون قبلی مطرح کرد که چرا علیرضا دبیر قبل از المپیک گفته است از ما توقع مدال در این المپیک را نداشته باشید؟

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ چنین بیان کرد: درست است که ما در کشتی فرنگی یک مدال طلا و یک مدال برنز و در کشتی آزاد یک مدال نقره و یک مدال برنز بدست آوردیم اما جناب دلیریان در خاطر دارند که تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ما قبل از آمدن آقای دبیر در مسابقات جهانی مجارستان، آزاد ششم و فرنگی یازدهم شدند، بنابر این نمی‌بایست از تیم ششم و یازدهم توقع مدال المپیک داشت.

در ادامه مناظره محمد دلیریان در مورد اینکه فدراسیون کشتی بخصوص در کشتی فرنگی عملکرد کشتی‌گیران را در رقابت‌های بین‌المللی ملاک عمل قرار داده، ایراد جدی گرفت و اظهار داشت: نباید رقابت­های بین‌المللی این‌چنین در الویت انتخاب باشد.

امامی در دفاع از چرخه انتخابی تیم ملی و ضوابط آن گفت: آقای دلیریان شما در فدراسیون قبلی عضو شورای فنی بودید و جهت انتخاب ملی‌پوشان برای مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست مجارستان در اکثریت اوزان نفراتی را انتخاب کردید که یا در مسابقات انتخابی حضور نداشتند یا دوم شدند و یا تا پایان مسابقات انتخابی به مبارزات خود ادامه ندادند اما جناب‌عالی و دیگر اعضا شورای فنی از مهمترین دلایلی که در  صورتجلسه برای انتخاب ملی‌پوشان به آن استناد و امضا کردید این بود که عملکرد مثبت کشتی‌گیران مد نظر در مسابقات بین‌المللی و یا ضعف دیگر مدعیان آن وزن در مسابقات برون‌مرزی بود و بر همین اساس اعضای تیم‌ ملی را مشخص و به رقابت­های  جهانی فرستادید، حالا چطور شد آن زمان که جناب‌عالی در شورای فنی بودید مسابقات بین‌المللی می‌بایست ملاک‌ عمل باشد اما امروز که محمد بنا در شرایط سخت کرونایی نفراتی را که در چرخه انتخابی مشخص شده‌اند به تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام می‌کند و آنان را محک میزند، عملکرد و نتایج  آنان را مد نظر قرار می‌دهد اشتباه است؟

محمد دلیریان در واکنش به این صحبت امامی گفت: در آن زمان من مخالفت می‌کردم اما به دلیل اینکه عضو شورای فنی بودم امضا کردم اما گاهی اوقات در صورتجلسه مخالفت خودم را نیز می‌نوشتم.

در بخش دیگری از مناظره دلیریان پنج مدال طلای ملی‌پوشان جوان را در رقابت­های جهانی روسیه حاصل برنامه‌ریزی و مدیریت رسول خادم دانست و در ادامه گفت: ما یا باید گلخانه‌ای عمل کنیم یا اینکه به انتخابی اهمیت دهیم بنابر این نیاز به آمایش سرزمینی دارد تا ببینیم در کجاها ظرفیت و استعداد وجود دارد.

در پاسخ به این مطلب امامی افزود: بحث آمایش سرزمینی بسیار منطقی بوده و به همین دلیل است که آقای دبیر از بدو ورود به فدراسیون بحث توسعه کشتی رادر الویت قرار داد و با تشکیل جلسات کارشناسی با حضور قهرمانان جهان و المپیک، کارشناسان و صاحب‌نظران، طرح ۸ ساله توسعه کشتی را تدوین نمود و اگر علیرضا دبیر می‌گوید در حال حاضر کشتی‌گیران ما در سطح کشور کمتر از ۴۵ هزار نفر می‌باشد بر اساس آمار و تحقیق بوده و در سفرهای استانی این موضوع و دیگر موارد را پیگیری کرده و حتی از استانداران خواسته که سالن‌های نیمه کاره ای که مدت‌هاست رها شده است به بخشداران و فرمانداران بدهد تا با کمک هیأت‌های کشتی استان‌ها  پس از کامل شدن در اختیار ورزش کشتی قرار گیرد.

در پایان محمد دلیریان اظهار کرد: من اگر جای رئیس فدراسیون‌ کشتی بودم در موقعی که استان مازندران سرپاست و بیشترین مدال‌آوران را دارد بودجه بیشتری برایش در نظر می‌گرفتم مثل داغستان که بیشترین کشتی‌گیر را در روسیه دارد.

گفتنی است که در این مناظره محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و مجید حاتمی از کارشناسان کشتی

نیز بصورت تلفنی مواردی را به عنوان موافق و مخالف بیان‌نمودند.

تهیه گزارش: صادق رضایی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dw5n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسئولین به فکر نباشند ماهی‌ها می‌میرند!
سپیدرود در سراشیبی؛