تاریخ انتشار: 1396/02/20 16:13
کد خبر: 211650

بررسی عملکرد استقلال در لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا

استقلال بازی را خوب شروع کرد ، خوب تر ادامه داد و عالی به پایان رساند تا فرجامی نیک در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد .
بررسی عملکرد استقلال در لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا

به گزارش فرتاک ورزشی، استقلال در لیگ برتر ایران نیز عملکردی چشم نواز داشت . اگر روند لیگ برتر در نیم فصل دوم را بررسی نمایید ، متوجه خواهید شد که 35 امتیاز کسب شده توسط استقلال ، حتی از قهرمان لیگ برتر نیز فراتر بوده است .

پرسپولیس در نیم فصل دوم 34 امتیاز دشت نمود و تنها به لطف نتایج قابل توجه در نیم فصل اول قهرمان شد . البته هدف از این قیاس ، نادیده گرفتن ارزش های شیاطین سرخ و مقتدر نیست ، اما آمار و ارقام نیم فصل دوم گویای صحبت های این حقیر و برتری نسبی استقلال است . استقلال در مقابل التعاون عربستان ، در کنترل بازی تسلط خاصی داشت .

در حقیقت بازی را مدیریت نمود تا به آنچه می خواهد برسد . عملکرد بی نظیر (( مهدی رحمتی و کاوه رضایی )) در این پیروزی سهم قابل توجهی داشت . دلیل این مدعا ، (( واکنش های بی نقص ، سیو های عالی ، قدرت رهبری و برقراری بالانس در یک سوم دفاعی این تیم )) توسط رحمتی بود که توانست یک تنه سد راه بازیکنان التعاون شود . (( مهدی رحمتی نشان داد که بهترین دروازبان حال حاضر ایران است )) . اگر عملکرد وی را با بازی ضعیف بیرانوند در مسابقه با الوحده قیاس نماییم ، به این حقیقت محض پی خواهیم برد . از سوی دیگر کاوه رضایی با پاس زیبا و بی نقصش ، جابر انصاری را خارج از تله آفساید با دروازبان حریف تک به تک نمود و جابر نیز ، بخوبی قدر این موقعیت را دانست و گل اول را در دقیقه 19 به ثمر رساند .

در ادامه ی حملات تیم حریف برای جبران مافات و در پی 1 ضربه کاشته درون محوطه جریمه استقلال ، بر اثر اشتباه خط دفاعی در جابجایی زود هنگام حین ضربه ، دروازه این تیم در دقیقه 36 باز شد . اما تمرکز تیمی آنان بر هم نخورد و روند رو به رشدشان همچنان ادامه یافت . تا اینکه باز هم در اثر بازی ترکیبی و یک کار تمرین شده ، کاوه رضایی در دقیقه 76 دروازه التعاون را گشود تا استقلال ضمن پیروزی 2 بر 1 ، صعود به مرحله بعدی را جشن گرفته و عملکرد خوب خویش در زمستان 95 و بهار 96 را تکمیل نماید .

مهمترین نکته قابل اشاره در این دیدار ، میل و اشتهای فراوان استقلال به گلزنی حتی تا دقیقه 95 این مسابقه بود . بدون شک استقلال فعلی ، بهترین تیم این باشگاه طی 3 سال اخیر بوده است .

نویسنده: محسن بابادی(آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27m96n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی به برنامه سه نماینده فوتبال ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا