تاریخ انتشار: 1396/07/12 16:28
کد خبر: 179898

تحلیل مصاحبه اول وینفرد شفر

همیشه برای هر مربی بعد از در اختیار گرفتن سکان هدایت تیم جدید مصاحبه ی اول مهمترین مصاحبه محسوب میشود و حرف هایی زده میشود ، وعده هایی داده میشود که در طول دوران مربیگری از آنها به تکرار سخن گفته میشود و معیاری برای سنجش عملکرد آن مربی میشود
تحلیل مصاحبه اول وینفرد شفر

آقای وینفرد دیروز یازدهم مهر مصاحبه مفصلی داشتند که میشود از آن به چند نکته پی برد.

1- دغده ی سن:

شروع صحبت های وینفرد با این جمله بود که هدف اولم این بود که به عنوان یک مهاجم و گلزن به میدان بیآیم که شنیدم شما گفتید سنم بالاست تصمیم گرفتم به عنوان مربی بیایم.

یکی از نقدهای مهمی که به وینفرد در این 48ساعت اخیر گرفته شده سن ایشان است یک نگرانی که شاید دیگر به واسطه ی کهنسالی اش انگیزه ای برای برد و جاه طلبی هایی برای کسب جام های بزرگ و رکوردها نباشد پیامی که به خوبی دریافت کرده است و با بیان طنز گونه ی این جمله به مخاطبش فهماند که پیامتان را به خوبی دریافت کرده ام حال باید منتظر ماند که جذابیت به دست آوردن دل میلیونها هوادار تیم بزرگ یک کشور چه انگیزه ای برای این پیرمرد خوشتیپ در بر دارد.

2- از هواداران استقلال تشکر می‌کنم و روی صحبتم با آنها است. بدون تماشاگران هیچ وقت نمی‌توان موفق شد.

دومین صحبت وینفرد دستی بود که از همان اول به سوی هواداران کشید و از آنان حمایت بچه های تیمش را خواستار شد ،اعلام اینکه بدون حمایت شما ما موفق نخواهیم شد.

این درخواست او نشان از آگاهی او از محبوب نبودنش برای هواداران استقلال از اول دارد امری کاملا متفاوت با سرمربی ناکام قبل.

او قدم اول را با صحبت های طنز گونه و درخواست علنی برای آشتی با هواداران را برداشت.

این رفتار وینفرد این را نشان میدهد که برای ایشان مقبولیتش نزد هوادارا مهم است و فهمیده است برای این امر بر خلاف پیر بودنش باید تمام تلاشش را برای خوشحال کردن این هواداران انجام خواهد داد.

3- کار کردن با او راحت است وبا کمک مسئولان آینده را بسازیم

انتقادی که در محافل ، زبان به زبان میچرخید مشکلساز شدن کادر مدیریتی استقلال برای وینفرد است ولی او خبر از راحت بودن همکاری با افتخاری داد و استعانت از تیم مدیریتی برای ساختن تیم.

شاید بشود گفت ایشان با یک آگاهی یا مشاور مشرف بر حواشی استقلال پا به ایران گذاشته است و در کنار آن تجربه ای گرانقیمت که در دوران حرفه ای خود دارد دنبال همدل کردن تیم مدیریتی و ساختن یک فضای آرام برای ادامه کار باشد.

4- شخصیت برایم از همه چیز مهم‌تر است، پیر و جوان نمی‌شناسم، برای من مهم کیفیت بازیکن است

تلنگری از همان اول به بازیکنان تیم

ایشان قبل از هر چیزی شخصیت و اصالت رفتاری بازیکنان را اولویت خود خواند . شخصیتی که در آن همدل و باهم و حرفه ای کنار هم برای پیشرفت تیم تلاش کرد و بداخلاقیهای باندی و تخریب اعضای تیم را کنار بگذارند.اینکه هیچ مجازاتی برای هیچکس وجود ندارد ابهامات استفاده از جوانان نه بزرگتر هارا کنار زد و ملاک را خوب بودن فنی و اخلاقی دانست گمشده ای که استقلال مدتهاست از داشتنش محروم است.

این نگاه هم خیال موافقان و مخالفان مربی قبلی را آسوده میکند که هر کس که خوبتر باشد میتواند حضور هم داشته باشد که قطعا انگیزه ها را دوچندان میکند.

5- تا الان سعی کردم اخلاق مهربانی داشته باشم که بعدا بگویند چه آدم مهربانی بود و چه کارهای مثبتی برای تیم انجام داد

میخواهد یک موفق جنتلمن و با دیسپلین باشد تا یک موفق عربده کش و قیل و قال کن . این شاید با اخلاق بچه ها جورتر باشد.

دنبال نام نیک است یعنی انگیزه ای برای نتایج بنیادی خوب و ماندگار.

6- می‌دانم دربی برای همه مهم است اما برای من یک بازی معمولی است

این جواب وینفرد به سوال خبرنگار بود او خوب میداند در شروع کار تنها واجبش آرامش است و درگیر شدن در حواشی دربی بدون حتی دادن یک تمرین  اثرات منفی زیادی برای تیمش همان شروع کار دارد بدون شک وینفرد به خاطر حفظ آرامش تیم در هفته های آغازین سکانداریش به مساوی در دربی هم راضیست.

7- از زمین چمن شکایتی ندارم

گویا برای او شرایط بد سخت افزاری مسئله ای بحرانی حساب نمی آید!!! شایدم خوشبینانه برای او بهانه ای برای موفق نشدن وجود ندارد!

8- خبرنگاران دوست دارند اخبار دسته اول را داشته باشند اما سیستم کاری ما به شکلیست که از طریق سخنگو همه چیز را اعلام میکنیم

پایبندی به اصول حرفه ای در مصاحبه هایش به وضوح دیده میشود فقط آیا در باشگاهی که از تدارکات تا مدیرعاملش در مورد محرمانه ترین مسائلش هم مصاحبه میکنند این امر شدنیست؟!


نویسنده: ابوذر پولادوند


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27pl9n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک اتفاق جالب در صفحه اینستاگرام وینفرد شفر +عکس