تاریخ انتشار: 1396/06/24 20:59
کد خبر: 182926

محض یادآوری به مسئولان استقلال؛ قلعه نویی هم آخر بود، اول شد

امروز استقلال در حالی به مصاف پارس‌جنوبی جم رفته که وضعیت بسیار وخیمی در قعر جدول دارد و مسئولان باشگاه، این بازی را آخرین فرصت علیرضا منصوریان برای رهایی از این وضعیت می‌دانند.
محض یادآوری به مسئولان استقلال؛ قلعه نویی هم آخر بود، اول شد

البته آبی‌ها فصل گذشته هم با منصوریان شروع ضعیفی داشتند و امتیازات آنها در پایان هفته پنجم حتی از امسال هم کمتر بود اما در نهایت به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ رسیدند. جالب اینکه پیش از اینها استقلالی‌ها یک فصل عجیب‌تر از این هم داشته‌اند و در زمان امیر قلعه‌نویی با شروعی کاملا شبیه فصل جاری، در نهایت به عنوان قهرمانی لیگ دست یافته‌اند!

 قلعه‌نویی هم ته جدول بود

در سال87 وقتی لیگ هشتم آغاز شد استقلال در هفته اول ابومسلم را شکست داد اما بعد از آن تا هفته هفتم رنگ برد را ندید و تا رتبه ماقبل آخر جدول پایین رفت. 3شکست مقابل پگاه گیلان، مس کرمان و صبا به همراه دو تساوی مقابل سپاهان و برق شیراز آمار استقلالی‌ها را از هفته دوم تا ششم تشکیل می‌داد. یعنی تیم قلعه‌نویی طی 5هفته فقط 2امتیاز گرفت که با احتساب پیروزی هفته اول، این تیم را در پایان هفته ششم به 5امتیاز رساند و در رتبه ماقبل آخر قرار داد. درست مثل امروز که فقط گسترش فولاد در جدول پایین‌تر از استقلال قرار گرفته، در آن مقطع هم فقط پیام مشهد پایین‌تر از استقلال بود که در پایان همان فصل به دسته پایین‌تر سقوط کرد. استقلال تهران و پیام مشهد در حالی در قعر جدول قرار گرفته بودند که صدر جدول در اختیار برق شیراز، فولاد خوزستان، پیکان و ذوب‌آهن بود.

 

برد 6تایی و صعود تا قله

اما شکوفایی استقلال درست از هفته بعد آغاز شد، آن هم با یک برد پرگل مقابل یک تیم جنوبی. استقلال اهواز، حریف آبی‌های تهران در هفته هفتم بود که با 6گل مقابل تیم بحران‌زده قلعه‌نویی تسلیم شد و این تیم را کاملا از بحران نجات داد. جالب اینکه آن روزها شایعات زیادی هم درباره تبانی این دوتیم مطرح شد و طرفداران این شایعه بیش از هر چیز به آمارهای بازی استناد می‌کردند. استقلال اهواز با مربیگری اکبر میثاقیان در آن بازی فقط 5خطا انجام داده بود و با دریافت 6گل مقابل استقلال باعث صعود 10پله‌ای این تیم در جدول شد! استقلال در لیگ هشتم بعد از آن پیروزی روی دور افتاد و رقبایش را یکی‌یکی قلع‌وقمع کرد. این تیم در روز پایانی با اختلاف 3امتیاز از ذوب‌آهنِ صدرنشین در رتبه دوم قرار داشت که ذوب‌آهن مغلوب فولاد شد و راه استقلال را برای قهرمانی هموار کرد. جالب اینکه تیم قلعه‌نویی روز آخر در مشهد همان تیمی را شکست داد که تا هفته ششم همسایه استقلالی‌ها در قعر جدول بود؛ یعنی پیام مشهد. مرور این خاطرات شاید به کمک استقلالی‌ها بیاید و روحیه شاگردان منصوریان را در آستانه بازی با تیم دوم جدول بالا ببرد. به هر حال آنها یک‌بار از این وضعیت تا قهرمانی لیگ پیش رفته‌اند و سال گذشته هم با چنین شروعی در نهایت به نایب‌قهرمانی دست یافته‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27pzpe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منصوریان و قلعه نویی با هم فرق دارند آقای نیکبخت!