تاریخ انتشار: 1396/09/11 17:26
کد خبر: 171202

برای عاشقان فوتبال هیچ گروهی مرگ نیست

برای عاشقان فوتبال هیچ گروهی مرگ نیست

نمیدانم بعد از هر سختی آسانیست یا بعد از هر آسانی سختی. دو سال پیش بود که وقتی قرعه کشی مقدماتی جام جهانی انجام شد مجری برنامه گفت اگر خودمان هم حق انتخاب داشتیم اینقدر گروهمان آسان نمیشد.

راست میگفت نه خبری از گربه سیاهمان عربستان بود نه استرالیای همیشه آماده و نه ژاپن همیشه مدعی، فقط ما بودیم با کره ای که بردنش هم به یک اتفاقی همیشگی تبدیل شده بود و امروز در قرعه کشی جام جهانی مجری برنامه جناب گری لینکر بعد از مشخص شدن گروه ها ،گفت  گروه B ، اسپانیا پرتغال ایران و مراکش گروه مرگ را تشکیل داده اند.

من فوتبال می بینم و تماشاچیِ پی گیرِ فوتبال هستم و درک می کنم با چه تیم هایی هم گروه شده ایم. اینکه بحث کارشناسی چیست و نگاه کاملا درستمان به پیشرفت و صعود به دور بعد ودر این راه جنگ با سلاطین فوتبال جهان ، را میدانیم.

ولی هیچ گروه مرگی در کار نیست؛ مرگ، نا امیدی و دستِ کم گرفتنِ خود است. مرگ، حقیر و کوچک شمردنِ خود است. مرگ روزی ست که گمان کنیم کشورهای دیگر، ملت هایی دیگر، از ما برتر و بهترند.

برای عاشقان فوتبال هیچ گروهی مرگ نیست.

 

نویسنده: ابوذر پولادوند


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27xaz6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو: هیچوقت نگفتم که می خواهم  دو سال دیگر  در ایران بازنشسته شوم/ گروه B را اگر از سمت ایران نگاه کنیم، گروه مرگ است