تاریخ انتشار: 1395/12/14 10:54
کد خبر: 225377

تبریز، قتلگاه تراکتور در کورس قهرمانی

اگر تراکتورسازی در 12 بازی‌خانگی خود 17 امتیاز از دست نمی‌داد، قطعا اکنون اوضاع و احوال بهتری در کورس قهرمانی داشت.
تبریز، قتلگاه تراکتور در کورس قهرمانی

شاگردان امیر قلعه‌نویی روز گذشته مقابل سایپا دو امتیاز خانگی دیگر را نیز از دست دادند تا نسبت به قهرمانی لیگ برتر امیدشان باز هم کمتر شود. تراکتورسازی در روزی که بیشترین حمایت هواداران را پشت سر خود می‌دید، نتوانست پیروزی خانگی را به دست آورد تا حالا حتی اگر پرسپولیس هم مقابل نفت تهران امتیاز از دست بدهد، دیگر اختلاف در صدر جدول به 3 امتیاز نرسد.

 

در واکاوی دلایلی که تراکتورسازی در کورس قهرمانی از پرسپولیس اینقدر عقب افتاده،‌ جدا از مشکلاتی که در بحث محرومیت از نقل و انتقالات برای این تیم پیش آمد و 4 بازیکن مقتدر نتوانستند برای تیم قلعه‌نویی به میدان بروند، از نظر فنی نیز مشکلاتی وجود داشته است. اگر دیدار با پرسپولیس در تهران را فاکتور بگیریم، تراکتورسازی هرقدر در بازی‌های خارج از خانه خوب نتیجه گرفته، در مسابقاتی که در تبریز برگزار شده، امتیازات زیادی را از دست داده است.

 

اگر به این مساله نگاه کنیم که تراکتور در 12 بازی خانگی و 36 امتیاز ممکن، 17 امتیاز از دست داده به این نکته پی می‌بریم که این مساله دلیل اصلی جاماندن از پرسپولیس است. تراکتوری که تا اینجای فصل 45 امتیاز کسب کرده، فقط 19 امتیاز را در بازی‌های خانگی گرفته و این آمار هرگز برای تیمی که مدعی قهرمانی است، خوب تلقی نمی‌شود.

 

تراکتور فقط در 4 مسابقه خانگی این فصل خود مقابل پیکان، سیاه‌جامگان، صبای قم و ذوب‌آهن به برتری رسیده و دیدار با سپاهان نیز تنها باخت خانگی این تیم محسوب می‌شود. 7 بازی مقابل استقلال‌خوزستان، پرسپولیس، فولاد، پدیده، صنعت نفت آبادان، ماشین سازی و سایپا که در تبریز برگزار شد نیز با تساوی به پایان رسیده است.

 

نکته جالب توجه اینکه در 2 مسابقه خانگی تراکتورسازی از حریفانش پیش بوده و بازی را با تساوی به پایان رسانده است. شاگردان قلعه‌نویی مقابل استقلال خوزستان و پدیده از حریف جلو افتادند و در نهایت گل تساوی را دریافت کردند. شاید اگر این 4 امتیاز در حساب تراکتوری‌ها بود، اکنون شرایط در صدرجدول فرق می‌کرد.

 

مقایسه با پرسپولیس

 

نتیجه نگرفتن تراکتورسازی در بازی‌های خانگی همزمان با عملکرد خوب رقیب اصلی آنها(پرسپولیس) شده است. اگر تراکتورسازی در خانه مقابل استقلال خوزستان به تساوی رسید، پرسپولیس در بیرون از خانه چنین نتیجه‌ای کسب کرد. تراکتورسازی مقابل سپاهان در خانه شکست خورد، در حالی که پرسپولیس در بیرون و داخل خانه این تیم را شکست داد. تراکتور مقابل صنعت نفت آبادان، سایپا و ماشین سازی نیز 6 امتیاز خانگی را هدر داد، در حالی که پرسپولیس هر 3 این تیم ها را در تهران با برد بدرقه کرد. ضمن اینکه تراکتور با پدیده مساوی کرد و پرسپولیس در مشهد برنده لقب گرفت. از همه این‌ها مهم تر تراکتورسازی در تهران مغلوب پرسپولیس شد اما در تبریز نتوانست این تیم راشکست داد و نه تنهاخودش دو امتیاز از دست داد که یک امتیاز به رقیب اصلی‌اش هدیه کرد.

 

***

 

شاید اگر شاگردان امیر قلعه‌نویی در بازی‌های خانگی هوشیارتر بودند، اکنون شرایط در صدر جدول بسیار متفاوت بود. اگرچه تراکتور بعد از مشکلاتی که در بحث محرومیت از نقل و انتقالات برایش پیش آمد، تمرکز لازم را نداشت و با کمبود بازیکن به میادین می‌رفت اما مشکل عدم نتیجه‌گیری لازم در دیدارهای خانگی فقط معطوف به چند هفته گذشته نبوده است. داغ تراکتوری‌ها از عدم پیروزی مقابل سایپا وقتی تازه‌تر می‌شود که پرسپولیس هم مقابل نفت امتیاز از دست بدهد. اگر این طور شود، تبریزی‌ها حسرت دو امتیازی را می‌خورند که دیروز در یادگار به هدر دادند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a5wak

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



قرارداد تراکتور با عالیشاه و نوراللهی قانونی است اما حق بازی ندارند