تاریخ انتشار: 1396/05/15 17:50
کد خبر: 190729

پنج تیمی که نیمار به آنها «نه» گفته است

جنجال تابستان امسال بازار نقل و انتقالات با پیوستن نیمار به پاری‌سن‌ژرمن پایان یافت و حالا او بازیکن جدید تیم پاریسی به شمار می‌رود.
پنج تیمی که نیمار به آنها «نه» گفته است

جنجال تابستان امسال بازار نقل و انتقالات با پیوستن نیمار به پاری‌سن‌ژرمن پایان یافت و حالا او بازیکن جدید تیم پاریسی به شمار می‌رود. به همین بهانه، روزنامه فرانسوی اکیپ مروری بر تلاش‌های نافرجام باشگاه‌های مختلف اروپایی برای به خدمت گرفتن نیمار داشته‌؛ تیم‌هایی که در طول این سال‌ها با پاسخ منفی ستاره برزیلی مواجه شدند. این ستاره 25 ساله تا قبل از پذیرش پیشنهاد پی‌اس‌جی در طول عمر ورزشی‌‌اش به پیشنهادات تیم‌های بزرگی مثل رئال‌مادرید، وستهم، چلسی، منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن پاسخ منفی داده بود.

رئال‌مادرید در سال 2005: نیمار زمانی که در تیم‌های پایه‌ای باشگاه سانتوس بازی می‌کرد، توسط استعدادیاب‌های رئال‌مادرید کشف شد. در آن زمان مادریدی‌ها او و خانواده‌‌اش را برای بازدید از کمپ تمرینی‌شان به اسپانیا دعوت کردند. نیمار در این باره گفته: «بعد از سپری شدن سه روز به توافق رسیدیم.» در سال 2011 هم رئال پیشنهادی 60 میلیون یورویی را برای خرید نیمار ارائه کرد که بی‌ثمر بود.

وستهم در سال 2010: سران باشگاه وستهم در سال 2010 با پیشنهادی 15 میلیون یورویی برای خرید نیمار 18 ساله اقدام کردند. در آن زمان سران باشگاه سانتوس قاطعانه به باشگاه انگلیسی پاسخ دادند: «اگر کسی می‌خواهد نیمار را بخرد، باید مبلغ ذکر شده در بند جدایی زودهنگامش را بپردازد» و در آن زمان، این مبلغ 32 میلیون یورو بود.

چلسی در سال 2010: در تابستان سال 2010 سران باشگاه چلسی هم پیشنهادی 18 میلیون یورویی را برای خرید این بازیکن 18 ساله روی میز گذاشتند که با پاسخ منفی باشگاه سانتوس روبه‌رو شد. آنها پاسخی مشابه با آنچه به مقامات وستهم داده بودند را به سران چلسی نیز اعلام کردند. البته پس از آن سران چلسی پیشنهادشان را به 28 میلیون یورو افزایش دادند که رقمی نزدیک به مبلغ جدایی زودهنگام نیمار بود ولی باز هم سران سانتوس حاضر به مذاکره نشدند.

منچستریونایتد در سال 2016: در فوریه سال 2016، پدر نیمار در گفت‌وگو با کادنا سر اعلام کرد که شیاطین سرخ حاضر شده‌اند تا مبلغ ذکر شده در بند جدایی زودهنگام نیمار که 192 میلیون یورو است را بپردازند. در نهایت نیمار، به توصیه پدرش تصمیم به تمدید قراردادش با بارسا گرفت و در این تیم ماند.

پاری‌سن‌ژرمن در سال 2016: از بهار تا انتهای تابستان سال 2016، سران پاری‌سن‌ژرمن به شدت تلاش می‌کردند تا نیمار را به خدمت بگیرند. با وجود وسوسه‌انگیز بودن پیشنهاد این تیم و مشکلات مالیاتی‌ای که نیمار در اسپانیا با آن مواجه شده بود، او تصمیم به ماندن در بارسا گرفت و قراردادش را برای 5 فصل دیگر تمدید کرد: «در بارسلونا حس می‌کنم که در خانه‌ام هستم، در اینجا احساس خوشبختی می‌کنم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2agndy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت جدایی نیمار از بارسلونا چیست؟