تاریخ انتشار: 1396/05/27 00:21
کد خبر: 188253

آقای گل پرسپولیسی؛استقلالی ها را به پرتگاه فرستاد/منصوریان یک گام تا پایان!

سایپا با برد مقابل استقلال ۱۰ امتیازی شد و منصوریان را به درهای خروجی نزدیک کرد
آقای گل پرسپولیسی؛استقلالی ها را به پرتگاه فرستاد/منصوریان یک گام تا پایان!

در ادامه دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، سایپا در ورزشگاه تختی با یک گل استقلال را شکست داد تا تیم علی دایی 10 امتیازی شود و شاگردان منصوریان به رده یازدهم سقوط کنند.

ساپیا با هدایت دایی، بدون شکست پا به این مسابقه گذاشت و برای ادامه روند شکست‌ناپذیری خود در این دیدار نیز بسیار امیدوار بود.

اما استقلال وضعیت متفاوتی داشت و با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست به هفته چهارم لیگ رسیده بود و فشارهای زیادی روی بازیکنان و کادرفنی این تیم وجود دارد، به همین خاطر آبی‌پوشان چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار نداشتند.

مسابقه با سوت محمد حسین زاهدی‌فر آغاز شد و ابتدا سایپا سوار بر بازی شد. اما به مرور زمان استقلالی‌ها بیشتر خود را پیدا کردند و فشار حملات آنها روی دروازه محمدرضا اخباری سنگین‌تر شد تا اینکه در دقیقه 28 وریا غفوری از داخل محوطه جریمه سایپا شوت محکمی را روانه دروازه نارنجی‌پوشان کرد که این توپ به تیرک دروازه برخورد کرد.

در ادامه هم آبی‌پوشان حملات خود را ادامه دادند اما هیچکدام از آنها تبدیل به گل نشد تا اینکه نیمه اول به پایان رسید.

نیمه دوم این دیدار درحالی آغاز شد که علی دایی با ذکر نکات مؤثری به بازیکنانش، جلوی فشار آبی‌پوشان پایتخت را گرفت و حتی سایپا کمی هم کنترل بازی را در دست گرفت.

در دقیقه 55 نقطه عطف این دیدار رقم خورد و پژمان منتظری با یک پاس رو به عقب اشتباه به سید مهدی رحمتی باعث شد تا دروازه استقلال روی محمد عباس‌زاده خطای پنالتی انجام دهد و کارت زرد نیز دریافت کند. خود عباس‌زاده، که پیش از در پرسپولیس بازی می‌کرد و با مچ‌بند قرمز نیز در این دیدار حاضر شده بود، پشت توپ ایستاد و با اینکه رحمتی جهت توپ را درست تشخیص داد، اما تک گل این مسابقه در دقیقه 58 به ثمر رسید.

 

بعد از این گل، استقلال سراپا حمله شد تا بتواند گل خورده را جبران کند و بعد هم به زدن گل پیروزی فکر کند. اما هرچه به انتهای مسابقه نزدیک می‌شدیم، امید آبی‌پوشان برای کسب برتری کمرنگ می‌شد و آنها فقط به فکر گرفتن تک امتیاز افتادند.

تلاش‌های گسترده بازیکنان و منصوریان که با تعویض‌ها خود سعی در تغییر نتیجه داشت، جواب نداد تا در نهایت بازی با همین یک گل به پایان برسد.

سایپا با این پیروزی 10 امتیازی شد و هم‌امتیاز به پرسپولیس و پارس‌جنوبی و به دلیل تفاضل گل کمتر، در رده سوم جدول ایستاد. دایی هفته آینده هم یک دیدار سخت دیگر را در تهران برابر تراکتورسازی تبریز دارد و باید دید آیا می‌تواند به روند شکست‌ناپذیری خود در لیگ ادامه دهد یا خیر.

اما وضعیت استقلال و منصوریان با این شکست بیش از پیش پیچیده‌تر شد و حالا هواداران این تیم کم کم نگران وضعیت آبی‌پوشان در ادامه فصل شدند. استقلال که با صرف هزینه‌های هنگفت تیم پرستاره‌ای بسته، حالا در چهار دیدار خود در لیگ فقط یک گل به ثمر رسانده که اصلا آمار خوبی برای این تیم نیست. منصوریان برای خروج از این وضعیت باید به فکر راه‌حل تازه‌ای باشد و اگر نتواند در هفته آینده برابر پدیده در ورزشگاه آزادی به برتری برسد، شاید بحران این تیم را فرا بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2agone

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منصوریان از لیدرهای باشگاه خواسته تا علی دایی را تشویق کنند