تاریخ انتشار: 1396/03/29 16:36
کد خبر: 202453

جنگ نفت با دایی؛ برنده کیست؟

در سال گذشته قانونی در لیگ برتر ایران اجرا شد که طبق آن در صورتی که بازیکنی که کمتر از 50 درصد از مطالباتش را دریافت کرده باشد می‌تواند بدون توافق، از باشگاهش جدا شود.
جنگ نفت با دایی؛ برنده کیست؟

به گزارش فرتاک ورزشی ،در سال گذشته قانونی در لیگ برتر ایران اجرا شد که طبق آن در صورتی که بازیکنی که کمتر از 50 درصد از مطالباتش را دریافت کرده باشد می‌تواند بدون توافق، از باشگاهش جدا شود. چند بازیکن تیم نفت مثل بیرانوند و البته سرمربی‌اش علیرضا منصوریان از این قانون استفاده کردند و از این تیم جدا شدند. امسال هم باشگاه نفت به دلیل مشکلات متعدد مدیریتی و مالی نتوانست به بازیکنانش طبق قرارداد پرداختی داشته باشد و تعداد زیادی از بازیکنان این تیم بلافاصله پس از پایان جام حذفی با استفاده از همان قانون از این تیم جدا شده و به تیم دیگری پیوستند. اما گفته می‌شود این قانون در حال حاضر برداشته شده و دیگر بازیکنان حق ندارند به صورت یک‌طرفه قراردادشان را با باشگاه‌ها فسخ کنند. البته اظهارات فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر و روزبه وثوق احدمی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در این باره با هم تناقض دارد و هنوز مشخص نیست این قانون واقعا لغو شده یا نه. همین موضوع باعث سردرگمی باشگاه‌ها به خصوص نفت و بازیکنان جداشده این تیم شده است.

اگر این قانون هنوز لغو نشده باشد، نفت بازنده بزرگ فصل نقل و انتقالات خواهد بود و باید در مدت باقیمانده تمام تلاش خود را برای جایگزینی بازیکنان جدا شده خود بکند. اما اگر این قانون لغو شده باشد، سایپا و البته علی دایی تبدیل به بازنده بزرگ نقل و انتقالات می‌شوند. این تیم چند بازیکن فصل قبل نفت را که قراردادشان را یک طرفه فسخ کرده‌اند جذب کرده و اگر این بازیکنان مجبور به بازگشت به نفت شوند، دایی باید یک بار دیگر دست به کار شود و بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرد که در اولویت نخست او و باشگاه نبودند.

هرچه هست با مشخص شدن وضعیت این قانون عجیب، از بین دایی و باشگاه نفت یک طرف به شدت متضرر خواهد شد و دیگری می‌تواند با خیالی راحت به استقبال فصل بعد برود. باید دید برنده جنگ بین دایی و باشگاه نفت چه کسی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aoz9g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 استقلال برایم زود بود/ از استقلال و سپاهان پیشنهاد داشتم