تاریخ انتشار: 1397/10/14 12:07
کد خبر: 115205

بررسی تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا؛ بحرین گاهی پدیده، گاهی حریف تمرینی!

تیم ملی بحرین با پنج دوره حضور در جام ملت های آسیا گاهی در حد و اندازه یک پدیده ظاهر شده و گاهی هم فقط یک حریف تمرینی برای رقبا بوده است.
بررسی تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا؛ بحرین گاهی پدیده، گاهی حریف تمرینی!

تیم ملی بحرین اولین حضورش در جام ملت های آسیا در سال ۱۹۸۸ در گروه دوم با تیم های عربستان، چین، سوریه و کویت همگروه بود که با ۲ امتیاز پنجم گروهش شد و حذف شد.

بحرین در جام ملت های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ غایب بود اما پس از دو دوره غیبت متوالی در جام ملت های آسیا ۲۰۰۴ حضور یافت. در این رقابت ها از بحرین به عنوان تیمی جدید و پدیده نام برده می شد. بحرینی ها در گروه اول مسابقات با تیم های چین، اندونزی و قطر همگروه شدند که بعد از چین ۷ امتیازی با ۵ امتیاز در رتبه دوم ایستادند و به مرحله بعد صعود کردند. در مرحله یک چهارم در ضیافت پنالتی ها با حساب ۴بر۳ ازبکستان را شکست دادند و به نیمه نهایی صعود کردند در این مرحله در وقت های اضافه ۴بر۳ مغلوب ژاپن شدند و در رده بندی هم با نتیجه ۴بر۲ متحمل شکست شدند تا به رتبه چهارم دست یابند.

بحرین در جام ملت های آسیا ۲۰۰۷ توفیق زیادی نداشت در همان مرحله گروهی که با حضور عربستان،کره جنوبی و اندونزی در گروه چهارم قرار داشت رتبه چهارم گروه شد و کنار رفت.

 در جام ملت های آسیا ۲۰۱۱ در گروه سوم در کنار تیم استرالیا، کره جنوبی و هند قرار گرفت که با ۳ امتیاز سوم شد و در همان مرحله گروهی حذف شد و به خانه بازگشت. در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ در گروه سوم با ایران، امارات و قطر همگروه شد و مثل دوره قبل با ۳ امتیاز سوم شد و از ادامه مسابقات کنار رفت.

حالا باید شاهد حضور بحرین در این دوره در گروه اول باشیم و باید دید چه کار خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2app6v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بررسی تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا؛ امارات در پی پایان دادن به ناکامی