تاریخ انتشار: 1396/07/18 13:13
کد خبر: 178929

کوه به کوه نرسید، ماژیچ به کی روش رسید

کوه به کوه نرسید، ماژیچ به کی روش رسید

داوری دیدار دوستانه امروز ایران و روسیه به میلوراد ماژیچ رسیده است. این داور صربستانی در سال1973 به دنیا آمده و از سال2009 وارد لیست بین‌المللی فیفا شده است. او سابقه داوری در رقابت‌های مهمی از جمله جام‌جهانی فوتبال، لیگ قهرمانان اروپا، فینال جام کنفدراسیون‌ها، سوپرلیگ اروپا و... را دارد. ولی ما ایرانی‌ها او را نه به‌خاطر تمام این افتخارات بلکه به یک دلیل خاص می‌شناسیم. ماژیچ همان داوری است که در جام‌جهانی2014 و در بازی ایران و آرژانتین با تصمیم‌های بحث‌برانگیزش فرصت شگفتی‌سازی و برتری مقابل این حریف سرشناس را از ایرانی‌ها گرفت.

 

ما خوب بودیم، او بد بود

در یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های تیم‌ملی ایران و در روزی که نمایش عالی شاگردان کی‌روش مقابل آرژانتین همه را به وجد آورده بود، ماژیچ قضاوت مساله‌ساز و پرحاشیه‌ای انجام داد و علاوه بر کارلوس کی‌روش که به‌شدت به او اعتراض داشت تعداد زیادی از کارشناسان داوری نیز قضاوت این داور را مورد انتقاد قرار دادند. بحث‌برانگیزترین تصمیم این داور صربستانی در دقیقه۵۴ آن بازی بود. جایی که او صحنه مشکوک به خطای مدافع آرژانتین بر روی اشکان دژآگه در محوطه جریمه را خطا اعلام نکرد و ایران از یک ضربه پنالتی در مقابل حریف سرشناسش محروم شد. این پنالتی می‌توانست نتیجه بازی را یک بر صفر به سود ایران کند اما در نهایت بازی یک بر صفر به سود آرژانتین تمام شد.

 

خاطره بد پرتغال از ماژیچ

البته میلوراد ماژیچ از این قضاوت‌های بحث‌برانگیز کم نداشته است. او در همان جام‌جهانی و در بازی آلمان مقابل پرتغال با کارت قرمز په‌په را اخراج کرد تا با اعتراض شدید سرمربی پرتغال مواجه شود. پائولو بنتو در واکنش به اخراج مدافع تیمش گفت داور در دو صحنه سرنوشت آن بازی را عوض کرده‌ و تاکید کرد این داور در بازی‌هایی که قضاوت می‌کند بی‌طرف نیست.

 

خاطره خوش ماژیچ از روسیه

میلوراد ماژیچ که قرار است بازی ایران و روسیه را در شهر کازان روسیه سوت بزند، امسال در همین کشور فینال یک تورنمنت ملی مهم را قضاوت کرده است. تیرماه امسال در روسیه رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها برگزار شد که فینال این رقابت‌ها میان آلمان و شیلی را همین داور صربستانی سوت زد. این بازی با برتری یک بر صفر آلمان به پایان رسید و قضاوت ماژیچ نیز این‌بار سالم و بدون حاشیه بود. ماژیچ سال گذشته هم در لیگ قهرمانان اروپا دیدار مهم بارسلونا و منچسترسیتی را قضاوت کرده بود. ضمن اینکه قضاوت بازی سوپرجام اروپا بین تیم‌های رئال‌مادرید و سویا هم در کارنامه این مربی 44ساله دیده می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2arbzl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تقابل شاگردان کی‌روش با میزبان جام جهانی