تاریخ انتشار: 1398/10/21 01:01
کد خبر: 75105

جدال احساس برانگیز مورینیو و کلوپ،دیدن دارد

تقابل دو سبک وشیوه متفاوت ازفوتبال روز جهان را فردا شب خواهیم دید.
جدال احساس برانگیز مورینیو و کلوپ،دیدن دارد

شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸،ازساعت ۲۱ به وقت ایران شاگردان ژوزه مورینیو برای رسیدن به نزدیکی های تاپ فور، میزبان شاگردان کلوپ در قالب لیورپول، صدرنشین لیگ برتر جزیره  خواهند بود.

نبرد تاکتیکی دو مربی صاحب سبک فوتبال جهان در ورزشگاه مدرن تاتنهام ،می تواند حاوی نکات فراوان آموزشی  و بار فنی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا و جهان باشد.

آسپرزها که پس ازجدایی پوچتینو ،ژوزه را در راس کادر فنی اش می بینند،پس نتایج قابل توجه ابتدای هدایت مورینیو که ناشی از شوک روانی بود،روزهای خوبی را سپری نمی کند.بنابراین، ژوزه برای این بازی باید تدابیر ویژه ای بیندیشد تا بتواند صدرنشین بدون شکست جزیره را متوقف کند.

آقای خاص در این دیدار حساس، ازتمامی توانایی ها و تجارب گرانبهایش برای شکست دادن تیم کامل و بی نقص کلوپ استفاده خواهد کرد.

برنامه ژوزه برای مقابله با کلوپ، طبق معمول ممکن است با ارائه ی فوتبالی بسته،چندلایه و دفاعی و استفاده از ضدحملات مهلک همراه باشد بود.گرچه هنوز بازیکنان تاتنهام متاثر از سبک پوچی هستند و ممکن است که ژوزه به بازیکنانش فرصت استفاده از  رگه هایی از برنامه های پوچتینو را دربازی را بدهد (استفاده از تلفیقی از پرسینگ منطقه ای و من .تو.من، در بیشتر مناطق زمین و بویژه در یک سوم میانی و بازی طولی و سرعت بخشیدن به بازی، پس از قطع توپ ازحریف، باشد.

 احتمال دومی نیز وجود  دارد که ژوزه ممکن است  با اتخاذ برنامه ای متفاوت تر از تاکتیک های گذشته اش،همه را سورپرایز کند.

گرچه این احتمال ضعیف است،اما در عالم مربیگری فوتبال،اصل غافلگیری مختص بازیکنان درون زمین نیست، بلکه تاثیرات این اصل مهم و‌کلیدی در  عالم مربیگری نقشی تعیین کننده در رقم خوردن نتایج  دارد.    

اگر ژوزه بدنبال سبک همیشگی اش باشد،قطعا گگن پرسینگ کلوپ،پادزهری موفق و تعیین کننده برای آن خواهد بود.(گگن پرس کلوپ-ضد،ضدحمله- یعنی بازپس گیری توپ در زمین حریف و خصوصا یک سوم دفاعی حریف در کمتر از ۵ ثانیه و سپس استفاده  عدم سازماندهی مناسب  و آشفتگی خط دفاعی حریف با کمترین لمس توپ درقالب حمله ی سریع، برای رسیدن به دروازه حریف بکار گرفته خواهد بود.مثلث ویرانگر و کشنده لیورپول تاکنون کلیه خطوط دفاعی تیم های لیگ برتر را درنوردیده و از دم تیغ گذرانده است.خط دفاعی کلوپ نیز باکمترین گل خورده،بهترین و مستحکم ترین خط دفاعی لیگ برتر جزیره بشمار میرود. کلوپ در فصل جاری بخوبی توانست بالانس و توازن در دو فاز دفاعی و حمله را در تیم چشم نواز ، باطراوت و شاداب لیورپول بوجود آورد.بنابراین همین نکته کلیدی،باعث موفقیت مرسی ساید نشینان  و صدرنشینی مطلق آنها درفصل جاری لیگ برتر جزیره ،علیرغم تیمی فوق العاده بویژه در دو فصل اخیری لیگ برتر، چون من سیتی و نابغه ای بنام گواردیولا شده است.

تاتنهام  و ژوزه با مصدومان تاثیرگذاری چون لوریس،هری کین،دنی رز،دیویس، وووو،دست و پنچه نرم می کند ،اما کلوپ به جز فابینیو، مصدوم تاثیرگذار دیگری ندارد و دستش روی نیمکت نسبت به ژوزه بازتر است.

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2av8ll

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیداری در وضعیتی متفاوت میان کلوپ و پوچتینو
لیگ برتر انگلیس؛