تاریخ انتشار: 1396/02/16 09:33
کد خبر: 212653

گلزن‌ها و حاشیه‌دارها بیشتر از من دیده می‌شوند

سعید عزت‌اللهی، هافبک ملی‌پوش تیم آنژی روسیه که به طور قرضی از تیم روستوف به این تیم رفته است، دیگر در فوتبال کشورمان به عنوان یک پدیده شناخته نمی‌شود بلکه بازیکنی که در تمامی بازی‌های ملی فیکس بازی می‌کند و آمادگی بالایی هم از خود به نمایش می‌گذارد دیگر برای خودش یک مهره قابل اتکا محسوب می‌شود.
گلزن‌ها و حاشیه‌دارها بیشتر از من دیده می‌شوند

بعد از بازی دوشنبه شب آنژی مقابل کراسنودار که عزت‌اللهی در نیمه دوم به بازی آمد و مسابقه به تساوی بدون گل انجامید، گفت‌وگویی را با او انجام دادیم.

  •     از همین بازی با کراسنودار شروع کنیم که مساوی کردید و در خصوص سطح آمادگی این‌روزهایت بگو.

ابتدا در مورد خودم بگویم دو هفته‌ای بود که یک مقدار مصدومیت از ناحیه مچ پا داشتم آن هم به خاطر اینکه ضربه خورده بود و نمی‌توانستم به صورت کامل برای تیمم به میدان بروم به همین دلیل هم با صلاح‌دید کادرفنی و پزشکان تیم سعی کردم هر چند دقیقه‌ای که می‌توانم کار بکنم تا یک موقع مصدومیتم تشدید نشود. بازی با کراسنودار هم خیلی بازی سختی بود، کراسنودار یکی از تیم‌های  قدرتمند و پرمهره روسیه است که در یورو لیگ اروپا بازی می‌کند. تیم‌شان واقعا خوب است و یکی از 4 قدرت برتر لیگ روسیه محسوب می‌شوند.

  •    گویا در یکی، دوبازی که به دلیل مصدومیت بازی نکردی یکسری انتقادات از تو شده بود که از آنها ناراحت هستی، درست است؟

راستش من مصدومیتی داشتم که قبل از بازی با ترک گروزنی و روزقبل از بازی از ناحیه مچ برایم به وجود آمد و واقعا نمی‌توانستم بازی کنم اما با صلاحدید مربیان مجبور شدم در آن بازی 15 دقیقه به میدان بروم. در همان دقایق دوباره روی همان مچ پایم ضربه خورد که باعث شد نتوانم تمرین کنم و به زور آمپول و مسکن توانستم در بازی بعد هم که تیم عقب بود خودم را برسانم و آنجا هم 20دقیقه رفتم داخل زمین و توانستم یک پنالتی بگیرم تا تیم‌مان از باخت نجات پیدا کند. من یک مقدار ناراحتی داشتم از بعضی دوستانی که دنبال بهانه می‌گردند تا بخواهند به هر نحوی سیاست‌های خودشان را دنبال کنند و بخواهند بازیکنان را راحت خراب کنندتا نفرات مدنظر خودشان را بزرگ جلوه دهند. من هم که آدمی نیستم مثل خیلی‌های دیگر  هر روز تو رسانه‌ها باشم یا مصاحبه کنم و دنبال این مسائل باشم.

  •    شاید توقع دارند گل زیاد بزنی.

پست من هافبک دفاعی است و وظیفه من گلزنی نیست، وظیفه من کمک به تیم است و اینکه نمی‌دانم برخی‌ها بعضی اوقات می‌آیند نظر می‌دهند و انتقاد می‌کنند چرا روی واقعیات چشم‌شان را می‌بندند. من مهاجم نیستم که از من انتظار گلزنی یا شرکت در حملات داشته باشند. برعکس این موضوع هم هست. ما که در زمین تمام نیرو و توان‌مان را برای تیم می‌گذاریم هیچ موقع دیده نمی‌شویم اما همیشه کسانی گل زدند، در حاشیه بودند و خبرساز و افرادی که هرروز با رسانه‌های مختلف مصاحبه کردند همیشه به آنها پرداخته شد و من ناراحتی‌ام فقط از همین موضوع بود و گرنه من همیشه هر چه توان داشتم برای باشگاهم و تیم ملی گذاشته‌ام. همیشه هم سرم بالا بوده چراکه خدا پشتم بوده و کسی که خدا کمکش کند هیچ‌کس نمی‌تواند زمین بزند، همیشه روی پای خودم ایستاده‌ام و امیدوارم به هدفی که دارم برسم.

  •    با رفتن از روستوف، سردار آزمون را کمتر می‌بینی، ممکن است از لیگ روسیه برود؟

بله، او در روستوف است و من در آنژی. خیلی وقت است ندیدمش و در اردوی تیم ملی دیدمش. کم و بیش با هم ارتباط داریم و امیدوارم هرجا هم می‌رود موفق باشد

  •    پایان فصل به روستوف برمی‌گردی و نمی‌خواهی به لیگ‌های معتبر اروپایی بروی؟

بستگی دارد به مذاکرات دو باشگاه آنژی و روستوف. اگر مایل هستند در آنژی بمانم باید دو باشگاه با هم توافق کنند، شاید روستوف به من نیاز داشته باشد و نخواهد که در آنژی بمانم. این را هم بدانید روسیه هم لیگ‌اش نامعتبر نیست  و جزو 6 تا لیگ برتر دنیاست و حتی بالاتر از لیگ هلند است و اینکه بازی‌ها در روسیه خیلی سخت است و فشار بازی‌ها بالاست. اگر درتیم ملی عملکرد خوبی داشتم با تاثیرتجربه حضورم در لیگ روسیه است ضمن اینکه جام‌جهانی هم در روسیه برگزار می‌شود.

  •    تعطیلات را چه‌کار می‌کنی؟ اردوی تیم ملی هم قرار است برگزار شود.

ما که تعطیلات نداریم. بعداز بازی‌های روسیه بلافاصله به اردوی تیم ملی می‌آییم و اینکه تیم ملی یک بازی دوستانه با مونته‌نگرو خواهد داشت خیلی خوب است تا با آمادگی کامل به مصاف ازبکستان برویم و با برد در این بازی صعودمان را به جام‌جهانی قطعی کنیم.

  •    آندرانیک تیموریان هم پستی تو این‌روزها در تیم نفت تهران روزهای آماده‌ای را پشت سر می‌گذارد و ممکن است دوباره به تیم ملی دعوت و رقیبت شود. در این باره چه صحبتی داری؟

آقا آندو همیشه یکی از کسانی بوده که باعث شد من و امثال من که تازه به تیم ملی آمدیم زود اخت شویم و جو صمیمی داشته باشیم. او قطعا بازیکن بزرگی است و من خیلی چیزها در کنارش یاد گرفتم. امیدوارم هرچه زودتر بتواند دوباره به جمع‌مان اضافه شود و مثل کاپیتان بالای سرمان باشد.

  •    مدت‌هاست در ترکیب ثابت تیم ملی آن هم با شماره 6 بازی می‌کنی؛ پیراهنی که در تن بزرگانی بوده که هر کدام لقبی در فوتبال کسب کردند. تو نظری در این باره نداری؟

قطعا همین طور است و مسئولیت من را چند برابر می‌کند. قبل از من افراد بزرگی شماره 6 تیم ملی را می‌پوشیدند. در کل هم زیاد دنبال القاب خاصی نبودم و هواداران هم همواره لطف کردند و مورد تشویق‌شان قرار گرفتم و هرچه خودشان صلاح بدانند و دوست داشتند هر لقبی را بدهند استقبال می‌کنم.

  •    ملوان تیم سابقت نتوانست به لیگ برتر بیایید اما سپید‌رود دیگر تیم رشت به لیگ برتر صعود کرد. نظرت چیست؟

از این موضوع خیلی ناراحتم و همیشه خودم را یک ملوانی می‌دانم ولی قضاوت در مورد اینکه چه دلایلی باعث شد این تیم به لیگ برتر صعود نکند را به خود هواداران مردم انزلی می‌سپارم؛ آنهایی که عاشقان واقعی ملوان هستند ببینند چه بلایی سرتیم محبوشان آورده‌اند.

  •    حتما لیگ ایران را تعقیب می‌کنی، پرسپولیس قهرمان و مهدی طارمی آقای گل شدند. در این باره چه صحبتی داری؟

بله، لیگ ایران را دنبال می‌کنم. تبریک می‌گویم به مهدی طارمی برای آقای گلی‌اش همچنین به تیم پرسپولیس و هوادارانش و اینکه فکر می‌کنم لیگ امسال خیلی جذاب بود. خودم به شخصه خیلی خوشحال بودم که تیم‌ها سطح‌شان خیلی خوب بود. تیمی مثل استقلال به یکباره خودش را پیدا کرد و در جمع مدعیان قرار گرفت، در پایان جدول هم رقابت نفس‌گیر بود و باید افتخار کنیم که لیگ‌مان دارد پیشرفت می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2azlmg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بعد از مصاحبه جنجال ساز در برنامه 90/ طارمی و رضاییان به زودی با هم رودررو می شوند!