تاریخ انتشار: 1397/09/08 17:12
کد خبر: 119784

ورزشگاه آزادی برای استقلال شبیه خانه نیست

به دست آوردن 3امتیاز مسابقه با صنعت نفت آبادان، می‌تواند آرامش را در اردوی استقلال برقرار کند اما حقیقت آن است که در این فصل، نگاه آبی‌ها برای فاصله گرفتن از هر بحران، همواره به دیدارهای خارج از خانه دوخته شده است.
ورزشگاه آزادی برای استقلال شبیه خانه نیست

درست مثل همین هفته گذشته که آنها با کنار زدن استقلال خوزستان در اهواز، توانستند در جدول رده‌بندی لیگ برتر وضعیت ایده‌آل‌تری پیدا کنند. نتایج این فصل استقلال در ورزشگاه آزادی،امیدوارکننده نبوده تا این استادیوم برای این باشگاه چیزی شبیه یک «خانه» به‌نظر نرسد. بخش مهمی از قدرت استقلال و پرسپولیس، همواره به بازی در حضور هواداران پرشمار خودی در قلب پایتخت گره خورده اما آیا استقلال شفر نیز از همین قانون تبعیت می‌کند؟
اولین مسابقه وینفرد شفر روی نیمکت استقلال، در ورزشگاه آزادی روبه‌روی فولاد خوزستان انجام شد. بین تساوی صفر صفر آن مسابقه با فولاد تا جدال امروز با نفت آبادان، شفر در 49مسابقه آبی‌ها را هدایت کرده که تقریبا نیمی از آنها در ورزشگاه آزادی برگزار شده‌اند. نخستین پیروزی مرد آلمانی در این استادیوم، در دومین تجربه حضور او روی نیمکت استقلال به‌دست آمد. جایی که «وینی» و تیمش نساجی مازندران را شکست دادند و به مرحله بعدی جام حذفی راه پیدا کردند. نخستین شکست شفر در آزادی نیز خیلی زود و در سومین حضور او به‌عنوان سرمربی استقلال رقم خورد. استقلال این بار روی کاغذ «میزبان» نبود اما در تهران با پرسپولیس مسابقه داد و با پنالتی علیپور، مغلوب رقیب سنتی‌اش شد. نخستین خروج استقلال از تهران با حضور شفر، در پنجمین مسابقه این مربی با سفر به مشهد با دیدار با سیاه‌جامگان اتفاق افتاد. مرد آلمانی در 4تجربه اول رقابت در آزادی، 2پیروزی، یک تساوی و یک شکست را پشت سرگذاشت.
عملکرد فصل گذشته تیم شفر در استادیوم آزادی،خیره‌کننده بود. آنهادر طول فصل، 16بار در این ورزشگاه به مصاف تیم‌های رقیب رفتند و در 12مسابقه به پیروزی دست پیدا کردند. تنها شکست فصل قبل آبی‌های پایتخت در استادیوم خانگی، در همان جدال با پرسپولیس رقم خورد که در واقع یک دیدار خانگی نبود. در نتیجه، استقلال با مربی آلمانی در همه جام‌های فصل گذشته، حتی یک شکست خانگی را نیز تجربه نکرد. فولاد، سایپا و العین تنها تیم‌هایی بودند که فصل گذشته در استادیوم آزادی از استقلال شفر مساوی گرفتند. بهترین پیروزی‌های استقلال شفر در آزادی با زدن 4گل به صنعت نفت آبادان و پارس‌جنوبی‌جم رقم خورد. هر چند که برتری 3 بر صفر مقابل سپاهان و شکست دادن الریان قطر با 2گل نیز درست به همان اندازه خاطره‌انگیز بود. استقلال شفر در داربی برگشت فصل قبل نیز به برتری دست پیدا کرد و این بار پرسپولیس را با شکست به خارج از آزادی فرستاد. این آمار رؤیایی اما در فصل جدید، کاملا تغییر کرده است.
تیم شفر در این فصل، صلابت فصل گذشته در خانه را نداشته آنها فقط تراکتورسازی را در آزادی شکست داده‌اند و امروز به‌دنبال دومین پیروزی فصل در آزادی هستند. استقلال در همه جام‌های این فصل 7بار در استادیوم آزادی به میدان رفته و در این 7مسابقه، یک پیروزی، 2شکست و 4تساوی را پشت سرگذاشته است. یکی از همین تساوی‌ها نیز در نهایت حذف شدن از جام حذفی به‌دست سایپا را به‌دنبال داشت. تیم شفر به جز تراکتورسازی، هیچ تیم دیگری را در خانه شکست نداده است. السد قطر و سپاهان اصفهان، دو تیمی هستند که در این فصل توانسته‌اند شفر و پسرانش را در آزادی با باخت روبه‌رو کنند. شکست 3 بر یک با یک نمایش ناامیدکننده در مقابل ژاوی و همبازی‌ها، عملا داستان لیگ قهرمانان را برای استقلال به پایان رساند و هضم باخت به سپاهان قلعه‌نویی نیز برای هواداران استقلال دشوار به‌نظر می‌رسید. آبی‌های پایتخت این فصل بیرون از خانه نتایج به‌مراتب بهتری کسب کرده‌اند و اگر این روند در دیدارهای آزادی نیز شکل بگیرد، این تیم در میان تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ خواهد ایستاد. تزلزل در خانه، تا امروز مانع بزرگی برای درخشش آبی‌ها در رقابت‌های این فصل بوده است. شاید اگر آنها در آزادی کمی بهتر نشان می‌دادند، هنوز در جدول جام حذفی حضور داشتند و در آسیا نیز به مراحل بالاتری می‌رسیدند. مقایسه 2دیدار رفت و برگشت با السد و همچنین 2مسابقه خارج از خانه و خانگی با سایپا در این فصل،به وضوح نشان می‌دهد که استقلال شفر در شرایط فعلی در خانه آسیب‌پذیرتر است.
 با 13پیروزی، 3شکست و 7تساوی در 23مسابقه ورزشگاه آزادی، آمار خانگی شفر هنوز هم امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد. از حالا به بعد اما همه‌‌چیز به این بستگی دارد که تیم این مربی بیشتر به کدام فصل نزدیک خواهد بود. اگر آبی‌ها همانند فصل گذشته قدرت ویژه‌ای در خانه داشته باشند، دوباره به رده‌های بالای جدول نزدیک می‌شوند و اگر مثل شروع این فصل در خانه ضعف نشان بدهند، در میانه‌های جدول ماندگار خواهند شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8xg7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبری که ناخواسته حاشیه های استقلال را بیشتر خواهد کرد