تاریخ انتشار: 1396/12/17 10:34
کد خبر: 156912

نگاهی به عملکرد خرید ارزشمند شفر در استقلال!

بعد از حضور سریالی بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در استقلال، حالا هواداران این تیم بعد از مدت‌ها شاهد درخشش 2 ستاره خارجی در ترکیب تیمشان هستند؛ یکی جپاروف در میانه میدان و دیگری ماما تیام در خط حمله.
نگاهی به عملکرد خرید ارزشمند شفر در استقلال!

 استقلالی که در شروع فصل مشکل گلزنی داشت، حالا با مهاجم سنگالی خود می‌تواند دروازه هر تیمی را باز کند. بدون‌شک لقب الماس سیاه، برازنده ستاره‌ای است که با آمدنش خط حمله استقلال را متحول کرده است.

 

تیام بعد از پیوستن به استقلال خیلی زود در ترکیب اصلی شفر قرار گرفت.

 

این مهاجم سنگالی در بازی مقابل فولاد برای اولین بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و با یک گل و یک پاس گل در همان اولین حضورش نشان داد که شفر روی یک مهاجم تمام عیار دست گذاشته است.

 

خرید ارزشمند استقلال در داربی پایتخت هم توانایی‌های خود را به معرض نمایش گذاشت و زمینه‌ساز تک گل پیروزی‌بخش تیمش بود. تیام در لیگ قهرمانان آسیا هم 2 بار برای استقلال به میدان رفته. اولین بازی آسیایی او در برابر الهلال بود که به کمک مدافع حریف گلزنی کرد و در دیدار با العین هم با دبل خود یک امتیاز ارزشمند را برای تیمش به ارمغان آورد.

 

از زمانی که تیام در استقلال فیکس شده، این تیم 8 بار توانسته درواز‌ه رقبای خود را باز کند؛ 4 گل فولاد، یگ گل پرسپولیس و الهلال و 2 گل هم العین و نکته قابل‌توجه این‌که تیام فقط روی گل سوم آبی‌ها به فولاد نقشی را ایفا نکرده است! تاثیرگذاری روی 7 گل از 8 گل، نشان می‌دهد که تیام به معنای واقعی کلمه یک مهاجم کامل و تمام‌عیار است.

 

تیام در مجموع ۳۵۵ دقیقه برای استقلال از ابتدا بازی کرده است؛ 8 دقیقه‌ برابر سپیدرود‌، ۷۷ دقیقه مقابل الریان‌،‌270 دقیقه در 3 مسابقه مقابل پرسپولیس، الهلال و العین. او در این 355 دقیقه موفق به زدن 5 گل شده ‌و میانگین یک گل در هر‌‌ ۷۱ دقیقه را به ثبت رسانده؛ آماری که در نوع خود شگفت‌انگیز است.

 

از 5 گلی که تیام به ثمر رسانده، 4 گل او با یک تک ضربه به توپ به ثمر رسیده که این نشان از جای‌گیری فوق‌العاده و شم بالای گلزنی الماس سیاه استقلالی‌ها دارد. حالا هافبک‌های استقلال می‌دانند که برای گل زدن فقط کافی است توپ را در محوطه جریمه به تیام برسانند تا این بازیکن با یک تک ضربه کار را برای تیمش‌ تمام کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l98p7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرصت آخر شفر به مهاجم گل نزن استقلال!