تاریخ انتشار: 1396/11/03 11:26
کد خبر: 163436

پردرآمدترین باشگاه های فوتبال جهان/منچستر یونایند در صدر قرار دارد

خبرگزاری رویترز انگلیس روز سه شنبه به نقل از جدیدترین آمارها از پردرآمدترین باشگاه های فوتبال جهان نوشت: منچستریونایتد جایگاه پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان را از باشگاه اسپانیایی رئال مادرید باز پس گرفته است.
پردرآمدترین باشگاه های فوتبال جهان/منچستر یونایند در صدر قرار دارد

شیاطین سرخ با درآمد 676.3 میلیون یورو (827.25 میلیون دلار) برای دهمین بار در راس فهرست پردرآمدترین باشگاه های جهان که شرکت حسابداری دیلویت برای فصل 2016- 2017 منتشر کرده است، ایستادند. این رقم 1.7 میلیون یورو بیشتر از درآمد رئال مادرید قهرمان اروپا است.

بارسلونا با 648.3 میلیون یورو در رده سوم ایستاده است.

مجموع درآمد 20 باشگاه پردرآمد فوتبال جهان با 6 درصد رشد به رکورد 7.9 میلیارد یورو رسیده است.

از مجموع این 20 باشگاه، 10 باشگاه در انگلیس قرار دارند. فصل رقابت های 2016-2017 نخستین فصل اجرای قرارداد کنونی حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر انگلیس است و همین درآمد به رشد منابع باشگاه های انگلیس کمک کرد.

10 باشگاه دیگر شامل سه باشگاه از هر یک از کشورهای اسپانیا، آلمان و ایتالیا و یک باشگاه هم متعلق به فرانسه است. آث میلان که هفت دوره قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد، برای نخستین بار از جمع 20 باشگاه پردرآمد خارج شده است.

مبلغ 44.5 میلیون یورویی که یونایتد بابت قهرمانی لیگ اروپا 2017 از اتحادیه فوتبال اروپا دریافت کرد، در باز پس گرفتن جایگاه این باشگاه نقش اساسی داشت. درآمد تلویزیونی با 45 درصد مهمترین منبع درآمدی باشگاه ها بوده است.

دن جونز از مرکز کسب و کار ورزش در دیولیت گفت: توانایی یونایتد برای تصاحب جایگاه صدر گروه با توجه به تضعیف ارزش پوند در برابر یورو حائز اهمیت است. پیش بینی می شود رئال و بارسلونا در فصل رقابت های 2017- 2018 رشد درآمدی بیشتری را تجربه کنند تا سرنوشت نبرد در صدر جدول، با عملکرد تیم ها در زمین مشخص شود.

هر سه تیم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده اند. تیمی که به مراحل بالاتر این رقابت ها راه یابد شانس قرار گرفتن در صدر جدول را در سال آینده خواهد داشت.

لستر سیتی قهرمان سابق لیگ برتر انگلیس که سال گذشته از جایگاه بیستم به رده چهاردهم صعود کرد و ساوتهپتون که برای نخستین وارد 20 باشگاه پردرآمد فوتبال جهان شد، بیشترین صعود را داشته اند. حضور در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در ارتقای جایگاه آنها اهمیت داشت.

اینترمیلان با چهار پله صعود در رده پانزدهم ایستاد که تا حدود زیادی به علت رشد تجاری باشگاه بعد از خرید آن توسط شرکت چینی هولدینگ سونینگ است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l9bae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خط قرمزی رئال روی نام دروازه‌بان منچستر