تاریخ انتشار: 1396/05/01 13:48
کد خبر: 194036

زلزله در لیست نفت با جانشینی درخشان به جای علی کریمی

با جدایی علی کریمی و انتخاب حمید درخشان به عنوان سرمربی نفت تهران تغییرات زیادی در کادر بازیکنان این تیم صورت گرفته است.
زلزله در لیست نفت با جانشینی درخشان به جای علی کریمی

به گزارش فرتاک ورزشی،علی کریمی پس از سه هفته حضور در تمرینات نفت تهران جمعی از بازیکنان را برای پیوستن به این تیم انتخاب کرد و این بازیکنان پس از امضای پیش قرارداد مشروط با باشگاه در تمرینات حاضر شدند.

کریمی از عملکرد برخی از بازیکنان رضایت نداشت و به آنها گفته بود لیست نهایی اش را به باشگاه می دهد و با نفراتی که مورد تایید وی باشند قرارداد بسته خواهد شد.

او در نهایت همه نفرات سرشناسی که به تمرینات دعوت کرده بود را تایید کرد و چند بازیکن تستی بزرگسال و زیر ۲۳ سال را هم در لیست ۲۴ نفره خود قرار داد و باشگاه نفت با آنها قرارداد بست. قراردادهایی که گفته می شود برای برخی بازیکنان از جمله بازیکنان مطرح لیگ برتر و لیگ یکی مشروط بوده و قرارداد آنها در صورت عدم کارایی قابل فسخ بوده بدون اینکه مبلغی به  آنها پرداخت شود.

این قراردادها روز چهارشنبه هفته گذشته در هیئت فوتبال و پنجشنبه در سازمان لیگ به ثبت رسید اما علی کریمی از عصر چهارشنبه هفته گذشته تصمیم به جدایی از نفت گرفت و پاسخ تماس های مسئولان باشگاه نفت را هم نداد.

دستیاران علی کریمی هم حاضر نبودند در تمرینات شرکت کرده و در بازی سوپرجام روی نیمکت بنشینند چراکه علی کریمی قرارداد نبسته بود. نفتی ها پنجشنبه با حمید درخشان به توافق رسیدند و پیش قرارداد امضا کردند که قرار است طی روزهای آینده تبدیل به قرارداد رسمی شود.

براساس اخباری که کسب کردیم درخشان بسیاری از بازیکنانی که مورد تایید کریمی قرار گرفته و قراردادشان در سازمان لیگ هم به ثبت رسیده بود را نمی خواهد. درخشان امین منوچهری و پیام صادقیان را نخواسته و صادقیان هم در واکنش اعلام کرده فقط با علی کریمی کار می کند و همین مساله جدال کلامی بین او و سرمربی جدید نفت ایجاد کرده است.

علاوه بر صادقیان و منوچهری خبر می رسد که مهدی دغاغله و حمیدرضا علی عسگری که در لیست کریمی بودند هم مدنظر درخشان نیستند. همچنین بازیکنانی مثل پیمان میری و علی اکبر رضایی که از لیگ یک و لیگ دو به نفت آمده و در تست ها مورد تایید کریمی قرار گرفته بودند و بزرگسال هستند نیز در لیست درخشان نیستند و عذر آنها خواسته شده است.

میثم باشوکی بازیکن سابق تیم ب پرسپولیس که در تست ها تایید شده بود و در فهرست زیر ۲۳ سال منتخب کریمی قرار گرفته بود هم مدنظر درخشان نیست.

از بین نفراتی که کریمی خواسته فعلا فقط طاهر جهانبخش مدافع لیگ یکی و امیرحسین فشنگچی مورد تایید درخشان قرار گرفته و در بازی سوپرجام هم به میدان رفتند. درخشان همان روز جمعه تصمیم گرفت برخی نفرات را کنار بگذارد و از باشگاه خواست نام آنها را از لیست خارج کند تا بتواند بازیکنان جدیدی را جذب کند.

درخشان می خواهد تیم جدیدی تشکیل دهد و البته گزینه های موجود در بازار نقل و انتقالات تعدادشان زیاد نیست. احتمال جذب بنگر وجود دارد و این بازیکن روز گذشته در تمرین نفت حاضر شد و با درخشان گفت و گو کرد تا در آستانه پیوستن به این تیم قرار بگیرد. محمد نصرتی دیگر بازیکنی است که با وجود خداحافظی از فوتبال درخشان خواهان جذب او شده است.

درخشان به دنبال مدافع میانی، مدافع چپ، هافبک و مهاجم است. در هافبک دفاعی بازیکنانی مثل شهاب کرمی و مهرداد کفشگری بازیکن آزاد هستند و احتمالا یکی از آنها جذب خواهد شد.

سامان نریمان جهان که مدنظر علی کریمی هم بود در لیست درخشان است اما هنوز بر سر مبلغ قرارداد با نفت به توافق نرسیده است. نریمان جهان، آرام طبع و شهاب کرمی با پرسپولیس قرارداد دارند و با وجود اینکه بازیکن مازاد اعلام شدند هنوز با تیمی به توافق نرسیدند و مشتری هم ندارند. شهاب کرمی مذاکراتی با گل گهر سیرجان هم انجام داده است اما نفتی ها هنوز سراغ او نرفته اند.

از جمع بازیکنان آزاد فصل گذشته نفت تهران میلاد فراهانی و عزتی با نفت قرارداد بستند و مورد تایید درخشان هم قرار گرفتند. فراهانی البته قراردادش را ثبت نکرده بود اما پس از گفت و گو با درخشان و وعده ای که سرمربی جدید درباره مسائل مالی به وی داد قرارداد خود را امضا کرد  و مقابل پرسپولیس هم به میدان رفت.

درخشان هنوز درباره پراهیچ و آندرانیک تیموریان دو بازیکن آزاد دیگر نفت اظهارنظر نکرده است. ارسلان مطهری که هم مدنظر کریمی بود هم درخشان، با وجود مذاکره با تیم های نفت تهران، پیکان، نفت آبادان و پارس جنوبی هنوز با تیمی قرارداد نبسته و به دنبال لژیونر شدن است. وی حاضر است با قراردادی کمتر به یک تیم اروپایی درجه دو یا سه برود و شانس خود را در اروپا و یا کره جنوبی امتحان کند.

درخشان در دفاع چپ به دنبال بازیکن است و ناچار است از بین میثم مجیدی و آرام طبع دست به انتخاب بزند چراکه مدافع چپ دیگری در بازار به عنوان سهمیه لیگ برتری وجود ندارد. احتمال بازگشت حمدی نژاد، مدافع چپ فصل گذشته نفت که به پارس جنوبی رفته هم وجود دارد.

نفت تاکنون تنها احمد امیرکامدار که در لیست کریمی قرار گرفته بود و در لیست درخشان هم هست را به عنوان سهمیه لیگ برتری جذب کرده است.

در جمع بازیکنان رده سنی زیر ۲۳ سال نفت هنوز بازیکن جدیدی نگرفته و درخشان درباره میثم باشوکی و مهدی خلج که در لیست کریمی بودند هنوز نظر قطعی نداده و احتمال اینکه آنها را نخواهد وجود دارد.

در رده سنی امید نفتی ها ۵ بازیکن را وارد لیست خود کرده و در بازی با پرسپولیس یکی از  آنها(سهیل میرخراط) در ترکیب اصلی قرار گرفت و سایرین روی نیمکت نشستند. فرشاد هاشمی هافبک دفاعی سیاه جامگان که در لیست کریمی بود مورد تایید درخشان قرار گرفته و مقابل پرسپولیس هم بازی کرد. هاشمی سهمیه لیگ برتری محسوب نمی شود چون بازیکن رده سنی امید است.

سابا تاوادزه بازیکن گرجستانی که مورد تایید علی کریمی قرار گرفته بود نظر مثبت درخشان را هم جلب کرده اما به دلیل مشکل ثبت قرارداد مقابل پرسپولیس در فهرست تیم قرار نگرفت.

طی هفته جاری بازیکنانی با نظر درخشان به نفت اضافه می شوند و باید دید این تیم می تواند در فرصت کم باقی مانده سر و سامان بگیرد یا خیر.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ld7ee

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بلاتکلیفی بازیکن گرجستانی نفت تهران