تاریخ انتشار: 1396/03/29 16:10
کد خبر: 202460

مشکل کی روش با لیگ برتر ایران پابرجاست

مشکل کی روش با لیگ برتر ایران پابرجاست

 تقریبا همه اهالی فوتبال در ایران می‌دانند کارلوس کی‌روش نسبت به لیگ برتر فوتبال ایران نگاه چندان مثبتی ندارد. برای همین هم هست که خیلی از بازیکنانی که دوست دارند به تیم ملی دعوت شوند ترجیح می‌دهند لژیونر شوند. اما بد نیست روایت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال را به این اتفاق بشنویم.

او در این باره گفته است: «وقتی رییس سازمان لیگ بودم، کی‌روش با من صحبت کرد. انتقاد من این بود که چرا از بازیکنان لیگ برتر استفاده نمی‌کنی و او گفت، از لیگ شما بازیکنان خوب بیرون نمی‌آید. پرسیدم علت چیست؟ گفت بازیکنان شما 5 کیلومتر می‌دوند. شما آن را به 11 کیلومتر برسانید. به کی‌روش گفتم  راه حل چیست؟ گفت باید جوانگرایی کنید. ما آن زمان یک قانون گذاشتیم که 253 بازیکن مسن را از لیگ خارج کردیم. یک قانون گذاشتیم به غیر از 17 بازیکن بالای 23 سال، بقیه بازیکنان تیم‌ها باید زیر 23 سال باشند. این موضوع باعث شد که به 10 کیلومتر برسیم. مهدی طارمی و چند بازیکن دیگر آن موقع درخشیدند. جلالی، منصوریان و... گفتند کار بسیار خوبی است. این راه را ادامه دادیم. الان به این نتیجه رسیدیم که مدل موفق دنیا همین است و باید آن را ادامه دهیم.»
این نگاه کی‌روش به فوتبال ایران همان چیزی است که باعث انتقاد برخی منتقدان از او شده است و کی‌روش به این متهم می‌کنند که از بالا به فوتبال ایران نگاه می‌کند. اما با حرف‌هایی که تاج در این باره زده است آیا این برداشت‌ها از نگاه کی‌روش به فوتبال ایران درست است؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ldx9e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاج: ملاقات تیم ملی با رییس جمهور خوشحال کننده بود/ همه تیم های ما در آسیا آقایی می‌کنند

ناراحتی شدید مربیان ایرانی تیم ملی از تاج و کی روش/ قطع همکاری قطعی شد؟
سرمربی تیم ملی دستیارانش را در بلاتکلیفی گذاشت