تاریخ انتشار: 1397/06/16 20:39
کد خبر: 131284

جدال جذاب ساوتگیت-انریکه. رونمایی از اسپانیای انریکه

دیدار تیم های اسپانیا و انگلستان را باید گل سر سبد مسابقات امشب دانست.
جدال جذاب ساوتگیت-انریکه. رونمایی از اسپانیای انریکه

امین یزدانی؛ امشب و ازساعت۱۵ :۲۳ به وقت ایران ، تیم ملی انگلستان در ورزشگاه خاطره انگیز ومبلی لندن، میزبان تیم ملی اسپانیا خواهد بود.

شاگردان جوان  ساوتگیت پس از درخشش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ،انتظارات  هوادارانشان را بسیار بالا برده اند و همه انتظار بازی زیبا،باطراوت و جذابی را از آنها دارند.

سبک بازی انگلیس با ساوتگیت نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.شروع بازی از خط دفاعی سه نفره و استفاده از بازی تدریجی و خط به خط، فضاسازی و تحرک، پوشش وحمایت های مکرر بازیکنان از همدیگر و کم شدن فاصله خطوط از جمله تغییرات کلیدی ساوتگیت درتیم ملی انگلیس بشمار می رود.قطعا این تغییرات نتیجه تفکرات مربیان بزرگی  مانند :گواردیولا،کلوپ،پوچتینو و حتی ژوزه و سابقا ونگر است که درتیم های لیگ برتر جزیره کار وفعالیت می کنند.

آنها درحال دگرگون کردن سبک سنتی فوتبال انگلیسی که بر پایه بازی فیزیکی،درگیرانه و بازی مستقیم و شروع مجددها ،بنا شده است،هستند.گرچه باید تغییر سبک را اندک اندک در‌ رده های مختلف تیم های ملی جزیره ،جا انداخت.

ساوتگیت به شدت به دفاع سه نفره اعتقاد دارد و مدل بازی اش با مدل تیم های مطرح انگلیسی متفاوت است.گرت از مدل پایه ۲-۵-۳ در بازی هایش استفاده می کند.خط دفاعی سه نفره اش،هنوز درکار بازیسازی ازعقب زمین باضعف هایی همراه است و با کمترین پرس از جلو،به چالش کشیده میشود،اما ساوتگیت هنوز به استونز،واکر و مگوایر اعتماد واعتقاد دارد.

عمده حملات انگلیسی ها ازجناحین،جایی که تریپیر و دنی رز درآن منطقه بازی می کنند،طراحی میشود،تا با ارسال های تند وتیز ومواج ، هری کین ،دله آلی،لینگارد و راشفورد را درموقعیت گلزنی قرار دهند.بازی ترکیبی دله آلی و هری کین و اضافه شدن گاه وبی گاه لینگارد و راشفورد، هرخط دفاعی را به چالش می کشد.

 انگلیسی ها دربازی امشب، هری کین بهترین گلزن جام جهانی روسیه را در پیشانی خط حمله دارند و در غیاب استرلینگ مصدوم،احتمالا راشفورد رادرکنار خود خواهد داشت.ساوتگیت از بین هندرسون و اریک دایر،یکی را بعنوان هافبک دفاعی ،جلوی مدافعین خودی بکار خواهد گرفت.تجربه و قدرت فرماندهی هندرسون ،یا جوانی ،انگیزه و انرژیک بودن دایر؟خواهیم دید.هرچند دراین اواخر هندرسون بیشتر بازی های لیورپول را از روی نیمکت تماشا می کرد.پیکفورد،همچنان دروازبان اول انگلیسی ها خواهد بود.

آیا جهان فوتبال ،مجددا با ساوتگیت به دیده احترام به فوتبال ملی انگلستان می نگرد؟

در آن سوی میدان لاروخا قرار دارد که برای اولین بار لوییس انریکه را بر روی نیمکت خود،بعنوان‌سرمربی می بیند.گرچه تفکرات بیشتر مربیان اسپانیایی بسیار به همدیگر نزدیک است،اما آنها درجزییات باهم اختلاف نظر و سلیقه دارند و انریکه از این امر،مستثنی نیست،اما انریکه گاها از پاس های بلند در بازی، همانگونه که در بارسا بکار می گرفت،احتمالا در لاروخا استفاده خواهد کرد .

بازی مالکانه ،پاس های کوتاه و پی درپی ومتوالی،جابجایی و بازی بدون توپ ،نزدیکی خطوط تیمی و عرض دادن سریع به بازی و همچنین گردش وحفظ دائمی توپ و بازی تحت فشار و پرسینگ از یک سوم دفاعی حریف،ازویژگی های بارز، بازی اسپانیایی هاست.

عدم دعوت از آلبا از نکات عجیب لیست انتخابی انریکه است. انریکه در پست مدافع چپ از مارکوس آلونسو دعوت کرده است . دعوت همزمان از دیگو کوستا،آلوارو موراتا و رودریگو مورنو که هرسه بازیکن مذکور درپست نوک هدف بازی می کنند،ازدیگر نکات تامل برانگیز گزینش  انریکه برای بازی امشب، بشمار می رود.دعوت از سوسو وینگر سرعتی -تکنیکی میلان از طرف انریکه مورد ستایش کارشناسان فوتبال اسپانیا قرار گرفته ،زیرا سوسو درحال حاضر روزهای خوبی را بهمراه میلان سپری می کند.

از دیگر مواردی که انریکه درتیم لاروخا انجام داد،بازگشت سرجی روبرتو‌ به تیم ملی بود.باید منتظر دیدار زیبا و جذاب انگلستان-اسپانیا ماند تا تغییراتی که انریکه در شکل ونوع بازی وبویژه ترکیب  لاروخا انجام داده،پی برد،هرچند تمامی مربیان اسپانیایی  همواره به بازی مالکانه،وفادارند.اما نکته مهم، سرعت بازی و ایجاد فرصت وموقعیت گلزنی وانسجام روح تیمی است که لاروخا آن را در روسیه به همراه نداشت.

پس از چندین سال،علاقه مندان فوتبال اسپانیا دیگر اینیستا،پیکه،دیوید سیلوا را (به دلیل خداحافظی از تیم ملی) درترکیب آشنای لاروخا ، نخواهند دید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lj9qr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماجرای عجیب انتقال قدوس؛ سامان فردا قرارداد می بندد