تاریخ انتشار: 1396/06/04 10:59
کد خبر: 186660

همه چی درمورد دمبله!

عثمان دمبله در بارسلونا جایگزین نیمار شده است و با رقم بالایی به آبی‌ اناری‌ها پیوسته اما شاید این بازیکن فرانسوی برای بسیاری ناشناخته باشد. در این گزارشی می‌خواهیم نکاتی را درباره او بیان کنیم.
همه چی درمورد دمبله!

عثمان دمبله سرانجام بعد از کش و قوس‌های زیاد تصمیم گرفت که از بوروسیادورتموند جدا شود و بارسلونا را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند.

این بازیکن فرانسوی تنها ۲۰ سال سن دارد اما به عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بارسلونا بعد از نیمار انتخاب شد و گران‌ترین بازیکن فروشی بوندسلیگا هم لقب گرفت و این نشان می‌دهد که او با وجود جوانی بازیکن بزرگی است و باید منتظر درخشش او در جمع آبی‌اناری‌ها  باشیم.

با وجود این که دمبله با رقم بالایی به بارسلونا پیوست اما شاید بسیاری از هواداران این تیم اسپانیایی شناخت خوبی از این بازیکن جوان نداشته باشند. در این گزارشی می‌خواهیم به ذکر چند مورد از این بازیکن بپردازیم که شاید بسیاری از آن بی‌اطلاع باشند.

۱. پدر او اهل مالی و مادرش اهل موریتانی است. پدر و مادر او زمانی که این بازیکن تنها هفت سال سن داشت از همدیگر جدا شدند.

۲. دمبله برای پیوستن به بارسلونا حاضر نشد در تمرین بورسیادورتموند شرکت کند و به اصطلاح راه تمرد و عصیان را در پیش گرفت و جالب این که او برای نخستین بار نیست که چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد. او در سال ۲۰۱۵ هم برای پیوستن به دورتموند حاضر نشد در تمرینات رن شرکت کند و بارسلونا برای تکرار نشدن چنین اتفاقی رقم فسخ قرارداد او را ۴۰۰ میلیون یورو قرار داده است.

۳. این بازیکن فرانسوی توان بازی کردن با هر دو پا را دارد و این یکی از ویژگی‌های خوب او است.

۴. تیم‌ ‌ملی فوتبال موریتانی سخت به دنبال جلب نظر این بازیکن جوان بود اما او در نهایت تصمیم گرفت که برای تیم‌ ‌ملی فرانسه بازی کند.

۵. الگو و بازیکن مورد علاقه او دیوید بکام، ستاره سابق رئال مادرید است.

۶. در سال ۲۰۱۵ زمانی که در رن بازی می‌کرد به عنوان بهترین بازیکن جوان انتخاب شد. او توانست ۱۲ گل به ثمر برساند و پنج پاس گل بدهد.

۷. او هم مانند نیمار علاقه زیادی به حرکات انفرادی، نمایشی و کار کردن با توپ دارد.

۸. در دوران نوجوانی با پیشنهاد باشگاه بارسلونا مواجه شد اما تصمیم گرفت که در رن باقی بماند.

۹. از عضلات ورزیده‌ای برخوردار است و مانند کریستیانو رونالدو به ندرت آسیب می‌بیند.

۱۰. بعد از درخشش در دورتموند مورد توجه باشگاه لیورپول قرار گرفت و تا آستانه پیوستن به این تیم پیش رفت اما کلوپ ترجیح داد که به خاطر تجربه بیشتر این بازیکن یک فصل دیگر در دورتموند باقی بماند.

۱۱. در دوران نوجوانی در برنامه تلویزیونی تاکید کرد که رویای دستیابی به توپ طلا را در سر ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ln656

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خریدی که سود زیادی برای بارسلونا خواهد داشت!