تاریخ انتشار: 1398/05/26 09:58
کد خبر: 91160

اولین نبرد تماشایی فصل جاری لیگ برتر پپ-پوچی در اتحاد

تیم های منچسترسیتی و تاتنهام در هفته دوم لیگ برتر انگلیس امشب به مصاف هم خواهند رفت.
اولین نبرد تماشایی فصل جاری لیگ برتر پپ-پوچی در اتحاد

 من سیتی و تاتنهام دو تیم  پیروز هفته نخست لیگ برتر جزیره در دومین بازی خود  ازساعت ۲۱، ورزشگاه اتحاد شهر منچستر را غرق در هیجان ، شور وشوق ناشی ازیک بازی زیبا،سریع و تهاجمی خواهند کرد.

شاگردان پپ در اولین دیدار خود وستهم را در  ورزشگاه المپیک لندن با ۵ گل مقهور خود کردند و بدین ترتیب ،برای رقبایش، خط ونشان کشیدند.ستاره بی بدیل آن بازی رحیم استرلینگ بود که توانست هتریک کند. مصدومیت سانه درآن دیدار کام هواداران سیتی و پپ را تلخ کرد،این وینگر فوق العاده آلمانی حداقل شش ماه ازمیادین فوتبال دور خواهد ماند.

پپ و شاگردانش وداع تلخ با لیگ قهرمانان بدست آسپرزها را فراموش نکردند و قطعا برای این بازی،انگیزه های خاصی دارند.پوچی علاقه مند به مدل پایه ۱-۳-۲-۴ است و مصدومیت دله آلی خبر بد اردوگاه آسپرزهاست.

تاتنهام‌ درهفته اول توانست پس از آنکه با یک گل از آستون ویلای تازه صعود کرده عقب بیفتد،درنهایت توانست با درخشش هری کین بهترین گلزن خود،بازی باخته را ۳-۱ در آخرین دقایق بازی ازحریف سرسختش ببرد.

  درآن سوی زمین پپ به مدل پایه ی۳-۳-۴ علاقه مند است، این مدل به بازیکنان سیتی اجازه می دهد که در طول ۹۰ دقیقه، با توجه به شرایط بازی دائما تغییر مدل دهند. بازی مالکانه و‌جمع کردن حریف دریک منطقه خاص و‌ آنگاه تعویض منطقه بازی، پرس از جلو،عرض دادن های سریع به بازی و‌خفه کردن حریف دریک سوم دفاعی اش و نهایتا به اشتباه انداختن مدافعین تاتنهام  ،تاکتیک غالب پپ در بازی امشب خواهد بود.

  ازطرفی دیگر ، فشردگی درمیانه زمین و همچنین چند لایه دفاع کردن و بستن ومحدود کردن فضاهای کلیدی سیتی زن ها با استفاده از پرس به شیوه یوپ هاینکس( پرس من.تو.من و پوشش مناطق اطراف توپ) و سرعت در بازی و سپس شکل دادن به ضدحملات ویرانگر و مهلک، از جمله برنامه های تاکتیکی پوچتینو در بازی امشب خواهد بود.

هردو مربی ازتاکتیک شروع مجددها بخوبی استفاده می کنند. پپ و‌پوچی دو‌مربی  صاحب سبک با تفکرات و اندیشه های تاکتیکی همدیگر آشنایی کاملی دارند.اما درنهایت این بازیکنان با کیفیت با توانایی های فنی و روانی بالا هستند که  نتیجه بازی را تعیین می کنند و بنوعی تفاوت ها را رقم می زنند.تیمی که تمرکز بیشتر ، استرس و اشتباهات کمتری داشته باشد و از فرصت ها بخوبی استفاده کند،قطعا برنده ی حساس ترین بازی این هفته لیگ برتر جزیره خواهد بود.

بیشتر کارشناسان فوتبال انگلیس را عقیده براین است که دربازی امشب، کفه ترازو  بسود پپ و سیتی زن ها سنگینی می کند ؛ اما فوتبال ورزشی است غیرقابل پیش بینی و راز جذابیت آنهم درهمین مساله ،نهفته است.

این دیدار حساس و جذاب می تواند در زمینه های مختلف، یک‌ کلاس آموزشی فوق العاده از یک بازی مدرن فوتبال روز جهان باشد. ازسویی مربیان و بازیکنان ما می توانند از آن درس ها بیاموزند.بار فنی و آموزشی این دیدار می تواند به دانش افزایی مربیان جوان ما کمک فراوانی بکند ،به شرطی که با دیدی فراتر ازیک بیننده معمولی تلویزیونی، آن را دنبال کنند.

شادگان-امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lzdz8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/  قطار قهرمانی گواردیولا به دنبال آرامش در ایستگاه ومبلی/ پوچتینو در پی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
پیش درآمدی بر بازی تاتنهام و منچسترسیتی