تاریخ انتشار: 1398/09/30 12:40
کد خبر: 77339

لیگ برتر| وضعیت مدعیان قهرمانی در نیم فصل اول

در پایان هفته ۱۶ لیگ برتر تقریبا" اکثر تیم ها با ۱۵ بازی به نیمه لیگ رسیده اند و تا حدودی یک نمای کلی از آینده خود در نیم فصل دوم ارائه دادند.
لیگ برتر| وضعیت مدعیان قهرمانی در نیم فصل اول

با نگاهی به بازی های برگزار شده تا اینجای لیگ مدعیان همیشگی و سنتی باشگاهی فوتبال ایران برای قهرمانی احتمالا"  یک جنگ تمام عیار را تا روز آخر خواهند داشت، سپاهان اصفهان، پرسپولیس و اسقلال مثلث اصلی قهرمانی در لیگ برتر نوزدهم خواهند بود و در کنار آنها شهرخودرو مشهد می تواند شکل این مثلث را به مربع تبدیل کند.

لیگ ایران در مقایسه با لیگ های دیگر کشورهای آسیایی از نظر سخت افزاری اساسا" نمی تواند در رتبه بندی بهترین های آسیا باشد اما رقابت شانه به شانه و میلیمتری تیم های صدر جدولی برای قهرمانی و مبارزه برای سقوط نکردن در انتهای جدول تا روز آخر از مهم ترین  ویژگی های برتری لیگ برتر فوتبال ایران در آسیا می باشد، در ادامه نگاهی داریم به وضعیت مدعیان قهرمانی در نیم فصل اول

 

سپاهان

در لیگ نوزدهم سپاهان با امیر قلعه نوعی از روز اول با استراتژی قهرمانی بسته شده و تا پایان نیم فصل تنها تیم بدون باخت جدول می باشد، طلایی پوشان زاینده رود با ۲۵ گل بعد از استقلال بهترین خط حمله و با ۶ گل خورده در کنار شهرخودرو بهترین خط دفاع لیگ را دارند، سپاهان از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ نوزدهم می باشد ولی ژنرال بهتر از همه می داند برای بهبود رکورد قهرمانی اش در لیگ برتر کار بسیار سختی تا پایان لیگ دارد.

متکی بودن بیش از حد به کی روش استنلی و ضربات ایستگاهی در کنار مصاحبه های جنجالی قلعه نوعی از نکات منفی کارنامه نیم فصل اول نفر اول نیمکت پر افتخار ترین تیم لیگ برتر است که می تواند باعث از دست رفتن تمرکز و خارج شدن اصفهانی ها از ریل قهرمانی شود.

 

پرسپولیس

سرخ ها بعد از دوران افسانه ای خود همراه با پرفسور برانکو و بدست آوردن ۷ جام در لیگ برتر، سوپر جام و جام حذفی در کنار مدال با ارزش نقره لیگ قهرمانان آسیا به گابریل کالدرون آرژانتینی رسید و این مربی از روزی که عکس بستن قراردادش با سرخ ها منشتر شد تا همین الان که همچنان و طبق عادت ۴ سال اخیرش از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می شود زیر یک فشار خردکننده قد خم نکرده و با انگیزه بدست آوردن پوکر در قهرمانی بدنبال جاودانگی در فوتبال باشگاهی ایران است، ۴ شکست در نیم فصل اول برای تیمی که در دوران برانکو در باختن خساست داشت از نکات منفی کارنامه کالدرون است و نباید فراموش کرد ۷۵% این شکست ها مقابل رقبای مستقیم در مسیر قهرمانی بوده ، کالدرون در آزادی به سپاهان باخت و در تبریز به تراکتور و در مشهد گرفتار یحیی تایم شد.

 

استقلال

آبی ها نیم فصل اول را با شکست رفت و برگشت مقابل ماشین سازی تبریز شروع و به پایان رساندند، استراماچونی در ابتدای لیگ تا منطقه سقوط هم پیش رفت ولی در ادامه با رسیدن به بلوغ تاکتیکی تبدیل به بهترین و آماده ترین تیم لیگ شد که نتیجه آن رسیدن به صدر جدول بعد از ۴ سال بود.

اما درست یک شب قبل از بازی با پیکان طی یک اتفاق عجیب و شوک آور  سرمربی موفق آبی ها طی یک بیانیه از فسخ یکطرفه قرارداد خود بدلیل عدم دریافت حقوق خبر داد و عملا" تیم موفق و مدعی خود را وارد یک بحران عمیق کرد که البته نباید نقش پر رنگ مدیریت ضعیف استقلال در این حادثه را نادیده گرفت.

آینده استقلال در نیم فصل دوم فعلا" مبهم است ولی قطعا" با مدیریت کردن بحران نیمکت می توانند همچنان مدعی شماره یک قهرمانی باشند.

 

شهرخودرو

تیم یحیی گل محمدی برای قهرمانی در لیگ برتر در کنار تجربه نیاز به شخصیت قهرمانی دارد که این مهم برای آنها با گذشت زمان و حضور در سطح اول فوتبال باشگاهی به مرور بدست

می آید. شهرخودرو در نیم فصل اول تقریبا" یک نمودار سینوسی را در نتیجه گیری داشته ولی با داشتن یک سرمربی جوان و پرانگیزه که نشان داده می تواند تا سالها از بهترین های پست اول نیمکت باشد، در مدار قهرمانی می چرخد.

مشهدی ها برای رسیدن به رویای قهرمانی در لیگ برتر باید در نگرش بازیکنانشان تغییرات عمده ای بدهند و بدانند برای قهرمانی داشتن شخصیت فنی از نان شب هم واجب تر  است.

 

تراکتور

مالک ثروتمند تبریزی ها بعد از چند سال ریخت پاش و آوردن مربیانی مثل پوشکاش و دنیزلی که از آنها فقط اسم بزرگشان باقی مانده بود و هیچ خروجی مثبتی نداشتند حالا به ساکت الهامی رسیده است، مربی که سالها بعنوان نفر دوم در کنار سرمربیان شناخته شده ای در فوتبال باشگاهی ایران در لیگ برتر و لیگ یک مثل فیروز کریمی و فرهاد کاظمی با کوله باری از تجربه شاید همان گمشده نیمکت تراکتوری ها باشد.

الهامی نیاز دارد تا مورد اعتماد کادر مدیریتی باشگاه و هواداران پرشور تبریزی باشد تا بتواند همچنان تبریزی ها را در مدار قهرمانی نگه دارد.

همیشه دروازه ها در نیم فصل دوم برای مدعیان قهرمانی کوچکتر می شود، و تیمی قهرمان می شود که از روزنه ها فرصت بسازد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o7jxd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر مشخص شدند