تاریخ انتشار: 1402/05/24 12:47
کد خبر: 1087

مانچینی دلیل واقعی ترک تیم ملی ایتالیا را فاش کرد

سرمربی پیشین آتزوری در مصاحبه‌ای جدید تعارف را درباره دلیل خود برای ترک کادر فنی این تیم، کنار گذشت و انگشت اتهام را به سوی رئیس خود نشانه گرفت.
مانچینی دلیل واقعی ترک تیم ملی ایتالیا را فاش کرد

در روزهایی که توجه فوتبالدوستان دنیا متوجه نقل و انتقالات و شروع لیگ‌های باشگاهی در اروپا بود، خبری غیرمنتظره از ایتالیا منتشر شد که همه را غافلگیر کرد. روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا ناگهان تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود گرفت و استعفایش هم فوراً توسط گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا پذیرفته شد.

مانچینی پس از اتخاذ این تصمیم صحبت‌هایی انجام داد که البته مانند اکثر پیام‌های خداحافظی‌ کلیشه‌ای حاوی جملاتی در ابراز رضایت و قدردانی بابت فرصت هدایت آتزوری بود. او اما در مصاحبه‌ای جدید دلیل واقعی‌ کناره‌گیری‌اش از هدایت تیمی که آن را قهرمان یورو 2020 کرد، توضیح داد.

مانچو که تا سال 2026 با فدراسیون فوتبال ایتالیا قرارداد داشت، در گفت‌و‌گو با نشریه رپوبلیکا تعارف را کنار گذاشت و درباره دلیل کناره‌گیری‌ خود گفت: گابریله گراوینا اگر می‌خواست، می‌توانست مرا نگه دارد. به او توضیح داده بودم که در این ماه‌ها نیاز دارم مورد حمایت واقع شوم تا بتوانم در آرامش به کارم ادامه دهم اما او حاضر به حمایت از من نشد و به همین دلیل هم استعفا کردم.

اگر چه بروز یکسری اختلافات میان مانچینی و فدراسیون در تابستان مشهود بود اما سرمربی سابق منچسترسیتی به خاطر ترک آتزوری در فاصله تنها چند هفته به بازی‌های سرنوشت‌ساز این تیم در مرحله مقدماتی یورو 2024 مورد انتقاد واقع شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود، کمی زودتر تصمیمش را برای استعفا می‌گرفت، اظهار داشت: شاید اما از زمانی که من رفتم تا اولین بازی تیم ملی 25 روز فاصله بود نه سه روز.

کناره‌گیری مانچو درست چند روز پس از اعطای اختیارات بیشتر و نقشی جدید به او به عنوان هماهنگ کننده تیم ملی ایتالیا با تیم‌های پایه این کشور از جمله تیم زیر 20 و زیر 21 ساله بود، ضمن اینکه بسیاری از دستیاران مانچینی هم پست‌هایی مختلف را در تیم‌های پایه تحویل گرفتند. از نظر مانچینی اما این تصمیم فدراسیون فوتبال ایتالیا تنها جنبه تبلیغاتی و شیوه‌ای برای از هم پاشیدن کادر فنی او بوده است.

سرمربی پیشین منچسترسیتی در این خصوص تأکید کرد: گراوینا از مدت‌ها پیش دنبال ایجاد تحول در کادر فنی من بود. سعی کردم به او بگویم نهایت کاری که می‌تواند برای ما انجام دهد این است که یکی دو نفر جدید به کادر ما اضافه کند اما در عوض او دو تا از اعضای گروهی که با ما کار می‌کردند و در کنار یکدیگر موفق بودیم را از ما جدا کرد. در شرایطی که من مسئول این گروه و کسی بودم که باید تصمیم می‌گرفتم آیا لازم است کسی جدا شود یا نه.

مانچینی اعتراف کرد که تلاشش را انجام داده تا به گراوینا درباره وخامت اوضاع تیم ملی ایتالیا هشدار دهد اما در عوض، رئیس فدراسیون تلاش کرده که از دست او خلاص شود.

او عنوان کرد: گراوینا از مدت‌ها قبل رویکردی کاملاً متفاوت از من در پیش گرفت. به خاطر تصمیمم عملاً سلاخی شدم. سعی کردم که به رئیس هشدار بدهم و او هم می‌توانست به من کمک کند البته اگر می‌خواست.

مانچینی تأیید کرد که درخواست او از گراینا این بوده که بندی خاص در قراردادش با فدراسیون فوتبال را حذف کند، بندی که به موجب آن در صورت ناکامی ایتالیا برای صعود به یورو 2024، سرمربی این تیم اخراج می‌شد.

مربی ایتالیایی گفت: فقط از گراوینا خواستم که شرایطی را برایم فراهم کند تا با آرامش خاطر و خونسردی بیشتری در چند ماه آینده کار کنم. مسلماً اگر ما صعود نمی‌کردیم و اوضاع بر وفق مراد پیش نمی‌رفت، خودم از تیم ملی می‌رفتم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oa6l3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادعای نشریه ایتالیایی؛ پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به مونتلا