تاریخ انتشار: 1396/04/24 23:45
کد خبر: 195763

اسپانسر مشترک؛ دردسرهایی که تمامی ندارد

اسپانسر مشترک؛ دردسرهایی که تمامی ندارد

 کل پروژه برگزاری یک بازی دوستانه بین پرسپولیس و استقلال در کشور آلمان، به محملی برای رویارویی هواداران این دو تیم با اسپانسر مشترک سرخابی‌ها تبدیل شد. ابتدا چیزی حدود یک ماه پیش گفتند قرار است داربی تهران به شکل دوستانه در آلمان برگزار شود تا از رهگذر حضور ایرانی‌های مقیم این کشور و نیز جذب اسپانسر و تبلیغات محیطی، سود مالی خوبی نیز نصیب دو باشگاه شود. این ایده در نگاه اول شاید زیاد با اشتیاق هواداران مواجه نشد، اما به هر حال بحث کسب یک سود مالی مناسب می‌توانست بسیاری از اشکالات را پوشش بدهد. در ادامه اما هر چه جلوتر رفتیم، این بازی ابهامات و پیچیدگی‌های بیشتری پیدا کرد. رفته رفته فضا طوری شد که انگار اسپانسر به زور می‌خواهد این بازی را هر طور که شده برگزار کند و منافع فنی دو تیم هم کوچکترین اهمیتی برایش ندارد. در این میان طرح تاریخ 31تیر برای برگزاری بازی که با حذف سوپرجام از تقویم پرسپولیس همراه بود، اعتراض‌ها را به اوج رساند؛ طوری که کاپیتان‌های اصلی پرسپولیس یعنی جلال حسینی و حسین ماهینی هم به موضوع اعتراض کردند. در مجموع به نظر می‌رسد تلاش برای برگزاری این بازی به جای آنکه به نفع اعتبار اسپانسر تمام شود، به ضرر این سامانه پیامکی بود و خشم عمومی را علیه آن برانگیخت. این البته اولین بار نیست که نوع کار اسپانسر پرسپولیس و استقلال و تمامیت‌خواهی‌های آن باعث دردسر می‌شود.

شبی که طارمی قهر کرد

فصل گذشته شب بازی رفت پرسپولیس و نفت آبادان، اصرار اسپانسر باشگاه برای تهیه عکس و فیلم تبلیغاتی از ستاره‌های سرخپوش باعث ناراحتی آنها شد. در حالی که شب بازی بازیکنان باید استراحت می‌کردند، اسپانسر آنها را وا داشته بود مقابل لنز عکاس‌ها بایستند. همین مساله باعث ناراحتی شدید مهدی طارمی شد؛ طوری که مهاجم پرسپولیس بعد از بگومگو با علی‌اکبر طاهری محل اردو را ترک کرد. البته طارمی کمی بعد با وساطت سایرین به اردو برگشت و روز بعد هم گل پیروزی قرمزها را زد، اما نزدیک بود این موضوع به یک دردسر بزرگ برای سرخ‌ها تبدیل شود.

سروش نیامد

اواخر فصل گذشته عادل فردوسی‌پور از بازیکن مورد علاقه‌اش یعنی سروش رفیعی دعوت کرد تا در برنامه نود حاضر شود، اما در کمال تعجب اسپانسر پرسپولیس اجازه حضور سروش در این برنامه را نداد! این مساله در طول برنامه به دفعات با انتقاد و گوشه و کنایه‌های عادل همراه شد، اما نهایتا رفیعی به نود نرفت که نرفت.

سکوت استقلالی‌ها

بازیکنان استقلال فصل گذشته برای یک مدت طولانی از انجام مصاحبه خودداری می‌کردند و حتی در میکسدزون هم حاضر به گفتگو نبودند. این مساله دلخوری رسانه‌ها را به همراه داشت، اما مسوولان استقلال در تمام طول این مدت مدعی بودند سکوت آنها به دستور اسپانسر است. البته مشخص نیست چطور در همان زمان پرسپولیسی‌ها راحت با رسانه‌ها گفتگو می‌کردند و اصولا این یک بام و دو هوا چه معنایی دارد؟

نامه قطع همکاری

همین یک ماه پیش بود که روابط کل باشگاه پرسپولیس با اسپانسر به هم ریخت. فضا چنان به تشنج کشیده شد که دو طرف علیه هم کلی سند و مدرک رو کردند. یکی از این اسناد که رسانه‌ای هم شد، مربوط به درخواست قطع همکاری باشگاه پرسپولیس با این سامانه پیامکی بود. البته در نهایت ظاهرا با فشار وزارت ورزش این مساله منتفی شد و همکاری آنها پابرجا باقی ماند.

شام مشترک

بدون تردید اما بحث‌برانگیزترین کار اسپانسر در این مدت، برگزاری ضیافت شام مشترک بین سرخابی‌ها پیش از داربی برگشت فصل گذشته بود. این مساله با انتقاد شدید هواداران، رسانه‌ها و حتی خود بازیکنان دو تیم همراه شد؛ تا جایی که مهدی طارمی از درون مراسم به انتقاد از مسوولان سامانه پیامکی پرداخت.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ojqkg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 برانکو: منشا می‌تواند جای طارمی را پر کند/ دربی در آلمان برای هواداران مهم است