تاریخ انتشار: 1397/05/09 08:16
کد خبر: 136415

آتش اختلاف مربیان لیگی با کی روش دوباره شعله ور می شود

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا درخواست کرده بود تا اردو‌های مختلفی برای آماده‌سازی تیم ملی برگزار شود.
آتش اختلاف مربیان لیگی با کی روش دوباره شعله ور می شود

در جلسه دیروز فدراسیون فوتبال برنامه تیم ملی برای جام ملت‌ها مشخص شد. طبق این برنامه ۹ تا ۲۱ شهریور اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی برگزار خواهد شد که در تاریخ ۱۵ و‌۲۰ شهریور ماه2 بازی دوستانه برای تیم ملی در نظر گرفته شده است. اردوی دوم نیز از ۱۳ تا ۲۵ مهر برگزار می‌شود و در روزهای ۱۶ و ۱۹‌مهر 2 بازی تدارکاتی دیگر انجام خواهد شد. سومین مرحله اردوی تیم ملی از تاریخ ۲۴ آبان آغاز می‌شود و ۲۹ همان ماه پایان می‌یابد. در اردوی سوم نیز یک بازی تدارکاتی در نظر گرفته شده است. از ۲۹ آذر تا اول دی ماه چهارمین اردوی تدارکاتی تیم ملی انجام خواهد شد. همچنین از ۸ تا ۱۲‌دی ماه پنجمین و آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی تشکیل می‌شود. کل هزینه این اردوها ۵ میلیون و‌۸۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

با دیدن برنامه کی‌روش اولین چیزی که به ذهن‌مان خطور می‌کند درگیری و اختلافات دوباره مربیان لیگی با سرمربی تیم ملی کشورمان است. در سال‌های اخیر درگیری‌های قلعه‌نویی و برانکو با کی‌روش را به خاطر اردوهای گاه و بی‌گاه تیم ملی‌ به یاد داریم. دومی آن‌قدر حاد شد که کی‌روش یکی از اردوهای خود را به یک اردوی عبث تبدیل کرد و بازیکنان پرسپولیس را برگرداند و از اردو بیرون‌ و دستیاران ایرانی خود را نیز اخراج کرد تا نشان دهد این اعتراض چقدر برایش گران تمام شده است. او با این کار زهر‌چشم کافی را هم گرفت و چشم همه را ترساند. کمی به عقب‌تر برگردیم. شاید برخی‌ها یادشان رفته باشد. پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۴. کی‌روش برنامه آماده‌سازی عجیب و غریب و طولانی مدتی را تقدیم فدراسیون وقت کرد. در آن زمان برانکو نبود اما هم‌وطنش، کرانچار در سپاهان فعالیت داشت. طلایی‌پوشان اصفهانی درگیر لیگ قهرمانان بودند و کی‌روش نفراتی چون رحمان احمدی و احسان حاج‌صفی و... را برای اردوی 2 ماهه خود پیش از آغاز رقابت‌ها می‌خواست. کرانچار، تصمیم کی‌روش را جنون‌آور و بچه‌گانه خطاب کرد و مرد پرتغالی هم مطابق انتظار کم نیاورد و با استفاده از قدرت لایزالش در فدراسیون، برنده این جنگ پرالتهاب شد. حالا در سال جام ملت‌های آسیا شرایط وخیم‌تر به نظر می‌رسد. هم کی‌روش هست، هم برانکو و قلعه‌نویی و هم شفر به‌عنوان یک معترض جدید در لیگ برتر. شرایط وقتی بدتر می‌شود که بدانیم اکثر این اردوها در تقویم فیفادی قرار نمی‌گیرند و سرمربی تیم ملی در این اردوها باید قید لژیونرها را بزند. در این شرایط بسیاری از بازیکنان استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن پتانسیل دعوت به تیم ملی را دارند و این مسئله می‌تواند برای باشگاه‌های مدعی و مربیان بزرگ لیگ برتری گران تمام شود. به‌عنوان مثال تیم ملی از 9 تا 21 شهریور ماه اردو دارد و بلافاصله بعد از این اردو و تعطیلی یک ماهه لیگ، استقلال و پرسپولیس در تاریخ 22 و 23 شهریور باید در هفته ششم لیگ برتر به مصاف رقبای خود بروند. در اردوی دوم که از 13‌ مهر تا 25 مهر برگزار می‌شود، شرایط مشابه است و مسلما تداخل برنامه کی‌روش با برنامه لیگ می‌تواند بستری باشد برای تشدید اختلافات در فوتبال ایران؛ اختلافاتی که مسلما هم به تیم ملی ضربه می‌زند و هم به لیگ کشورمان.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2omkgo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیحات تاج درخصوص دلیل رو در رو نکردن کی روش و برانکو