تاریخ انتشار: 1400/12/15 13:46
کد خبر: 24990

مچ‌اندازی فرهاد با ژنرال برای تاریخ‌سازی؛ عبور از رکورد 11 ساله قلعه‌نویی و سپاهان

سرمربی استقلال این فرصت را دارد تا با پیروزی مقابل سرمربی سابق خود، رکورد جدیدی در تاریخ فوتبال ایران به نام خود کند.
مچ‌اندازی فرهاد با ژنرال برای تاریخ‌سازی؛ عبور از رکورد 11 ساله قلعه‌نویی و سپاهان

 برگ برنده‌ی استقلال لیگ بیست‌و‌یکم که باعث صدرنشینی متداوم شاگردان فرهاد مجیدی شده، شکست‌ناپذیری آن‌هاست. آن‌چه از نمایش آبی‌پوشان تا به این‌جای فصل نمایان شده، این است استقلالی‌ها حتی در روزهایی که نمایش دلپذیری از خود نشان ندادند، دست خالی و بدون امتیاز از میدان خارج نشده تا صدر جدول همچنان آبی‌رنگ بماند.

یک قدم تا رسیدن به رکورد سپاهان

بعد از 20 هفته حفظ رکورد شکست‌ناپذیری، حالا فرهاد مجیدی یک دوئل فوق‌حساس و حیثیتی مقابل سرمربی سابق خود امیر قلعه‌نویی دارد. دوئل‌های این دو چهره‌ه مطرح و البته پرسر و صدای فوتبال ایران همواره جذاب و مهم بوده و حالا بیش از همیشه برای مجیدی این دوئل اهمیت دارد.

 

در صورتی‌که سرمربی جوان استقلال عصر فردا در ورزشگاه آزادی موفق شود مقابل امیر قلعه‌نویی به پیروزی برسد، هم پنجمین برد خود در کسوت سرمربی استقلال را مقابل سرمربی سابق خود جشن خواهد گرفت (بدون احتساب برد انضباطی دور رفت) و هم اینکه به رکورد ویژه قلعه‌نویی در لیگ دهم دست پیدا کند.

 

بهترین روند شکست‌ناپذیری در یک فصل فوتبال ایران متعلق به سپاهانِ لیگ دهم است. تیمی که هدایت آن برعهده‌ی امیر قلعه‌نویی بود و از هفته‌ی هفتم و بعد از شکست مقابل استقلال تا هفته‌ی بیست‌ونهم و باخت برابر مس کرمان بدون باخت بود و حالا شاگردان فرهاد مجیدی این فرصت را دارند تا این رکورد ویژه را هم فردا با کسب پیروزی یا حتی تساوی به آلبوم افتخارات پرشمار خود در لیگ بیست‌ویکم اضافه کنند. یکی از رکوردهایی که استقلال در این فصل به نام خود ثبت کرده، روند شکست‌ناپذیری در ابتدای فصل است. آبی‌ها در شرایطی در هفته بیستم بدون باخت در صدر جدول قرار دارند که پیش از این رکورد شکست‌ناپذیری در شروع فصل 17 هفته بود.

حمله به رکورد 14 ساله پرسپولیس

هدف‌گذاری بعدی مجیدی در صورت رسیدن به رکورد قلعه‌نویی، حمله به رکورد شکست ناپذیرترین تیم در تاریخ لیگ برتر است. رکوردی که در اختیار پرسپولیس است، چرا که سرخ‌پوشان در لیگ ششم و هفتم با هدایت مصطفی دنیزلی و سپس افشین قطبی 26 بازی متوالی را بدون شکست از میدان مسابقه خارج شدند.

 

بعد از اینکه پرسپولیس در هفته‌ی بیستم لیگ ششم مقابل پیکان مغلوب شد، آن‌ها روند شکست‌ناپذیری خود را آغاز کردند و این روند ویژه تا هفته‌ هفدهم لیگ هفتم که سرخ‌پوشان بازنده مقابل سپاهان از زمین خارج شدند، ادامه‌دار بود تا این‌گونه 26 بازی پیاپی بدون باخت در تاریخ لیگ برتر ایران برای پرسپولیس به ثبت برسد.

 

عبور از بازی دشوار مقابل گل‌گهر می‌تواند فرهاد مجیدی را در پنج قدمی رسیدن به رکورد شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ لیگ قرار بدهد. باید دید در وهله‌ی اول مجیدی و استقلال عصر فردا می‌توانند به رکورد بیشترین شکست‌ناپذیری در یک فصل که در اختیار سپاهانِ لیگ دهم با هدایت امیر قلعه‌نویی برسند یا خیر و بعد از آن آبی‌پوشان در رسیدن به هدف‌گذاری شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ لیگ برتر (با 26 بازی متوالی بدون باخت) موفق قدم بر می‌دارند یا این رکورد استثنایی به نام پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر دست‌نخورده باقی می‌ماند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ralpz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کرار اشتباه تکراری فوتبال ایران