تاریخ انتشار: 1396/10/04 13:36
کد خبر: 167766

خیریتی که در هک شدن اینستاگرام مهدی قائدی بود/ دست هکر درد نکند!

خیریتی که در هک شدن اینستاگرام مهدی قائدی بود/ دست هکر درد نکند!

گوشی‌ام را با من به خاک بسپارید! این بخشی از جملات نغزی است که در فضای مجازی بارها دست به دست شده و حکایت از آن دارد که هر کدام از ما در این فضای مجازی و با ابزاری مثل گوشی موبایل، یک زندگی خصوصی داریم که جرات آشکار کردنش برای دیگران را نداریم و از فاش شدن آن می‌ترسیم.

اینستاگرام مهدی قائدی از بد روزگار، توسط هکری مجهول‌الهویه برای دیگران فاش شد و مثل یک بمب خبری در فضای فوتبال ایران صدا کرد. در اشتباه بودن عمل کس یا کسانی که این خیانت را در حق قائدی کرده‌اند شکی نیست و اینکه به هیچ وجه سرک کشیدن در زندگی خصوصی هیچ کس جایز نیست. اما حتی اگر نخواهی به محتویات فاش شده از اینستاگرام قائدی وقعی بنهی و حریم شخصی او را رعایت کنی باز در این فضای بی در و پیکر مجازی، جایی، گوشه‌ای چشمت به صفحاتی که اقدام به بازنشر محتویات فاش شده کرده‌اند می‌خورد. هر روز مجبوریم در فضای مجازی برای دیدن و خواندن مطالب مفید و سالم، از کنار صدها مطلب و محتوای کثیف و پوچ عبور کنیم و خواه ناخواه در جریان بسیاری از مطالب خصوصی دیگران قرار می‌گیریم.

آنچه در مورد قائدی فاش شده، فقط مختص قائدی نیست. اکثر ما و بالتبع اکثر بازیکنان فوتبال از این مراودات خصوصی در دنیای مجازی خود دارند اما از شانس قائدی قرعه به نام این بازیکن جوان خورده است. بازیکنی که به سیاق اکثر بازیکنان جنوبی، مستعد حل شدن در زرق و برق پایتخت و به دنبال آن اشباع شدن از موفقیت و انحراف از مسیر حرفه‌ای است. اما این اتفاق در همان ابتدای دوران شهرتش می‌تواند زمینه‌ساز تلنگری جدی و هشداری قاطع برای او و باشگاهش باشد تا از افتادن این جوان به دام حواشی ناسالم جلوگیری شود.

هکری که مشخص نیست با قصد و غرض خاص برای خراب کردن قائدی یا برای ایجاد جنجال و سرگرمی، محتویات صفحه خصوصی این بازیکن را فاش کرده، به طور ناخواسته لطف بزرگی در حق این بازیکن و حتی سایر بازیکنان فوتبال کرد. این اتفاق می‌توانست با ضربه سهمگین‌تری بر سر قائدی آوار شود اگر که او در جایگاه مهمتری که در آینده بدان خواهد رسید قرار داشت. هکر گرامی با این کار خود جلوی تراژدی سوختن یک استعداد دیگر را گرفت البته به شرطی که قائدی حواسش را بیشتر به روابطش جمع کند. او هم می‌تواند تفریحات زندگی شخصی خودش را داشته باشد اما همه چیز یک فوتبالیست حرفه‌ای، حتی تفریحات و روابطش با جنس مخالف باید تحت ضوابط خاص و با اولویت ضربه نخوردن به فعالیت حرفه‌ایش باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rdezz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش کمیته اخلاق به ماجرای مهدی قائدی