تاریخ انتشار: 1396/12/22 12:35
کد خبر: 156166

تاکتیک شفر در دیدار با العین؛ محافظه کارانه یا هوشمندانه؟

تاکتیک شفر در دیدار با العین؛ محافظه کارانه یا هوشمندانه؟

آنچه هواداران استقلال از بازی مقابل العین در ذهن خود تصور می‌کردند، یک استقلال هجومی با حملات زیاد بود که البته با آنچه شاگردان شفر امروز به نمایش گذاشتند تفاوت داشت.

استقلال بازی برگشت مقابل العین تفاوت چندانی از نظر سبک بازی با بازی رفت نداشت. شفر که حدس زده بود هیجان دادن به بازی و بی‌محابا حمله کردن می‌تواند بلای جان تیمش شود حتی به حسینی سپرده بود که بازی را با طمأنینه و بدون عجله از کنار دروازه آغاز کند. آنچه هواداران استقلال می‌پسندیدند یک استقلال آتشین و هجومی بود که البته می‌توانست در مقابل تیم هوشمندی چون العین همانند شمشیری دولبه عمل کند.

شفر به بازی با حوصله علاقه و اعتقاد دارد. او یک بار در مصاحبه ای گفت که بازیکنانش باید بدانند که فرصت کافی برای حمله کردن دارند و می‌توان هر بار با دادن توپ به عقب به انتظار یافتن روزنه در دفاع حریف بود. در مقابل تیم او در زدن ضدحملات سرعتی موفق عمل کرده است. اما این تاکتیک مبتنی بر ضدحمله چندان در بازی امروز نمی‌توانست کارساز باشد. بنابراین استقلال در مقابل دیدگان تماشاگران خود مجبور به حفظ توپ و خلق موقعیت بود اما حریفش نیز تیمی بود که به خوبی می‌توانست از جلو کشیدن استقلال برای زدن گل در ضدحملات بهره ببرد. بنابراین دستور بازی مبتنی بر حملات با نفرات هجومی پرتعداد از سوی شفر صادر نشد و العین نیز که با گذشت دقایقی از بازی متوجه استراتژی استقلال شد کم‌کم جسارت گرفتن نبض بازی و حمله به سمت دروازه استقلال را پیدا کرد و اینگونه شد که استقلال نتوانست آنچنان که انتظار می‌رفت به روی دروازه العین حمله کند.

از طرفی می‌توان این برداشت را هم کرد که استقلال شفر، قابلیت ارائه آن نوع بازی هجومی که مدنظر و خواست هوادارانش بود را در مقابل تیمی چون العین ندارد و بنابراین شفر چاره‌ای جز گوشزد کردن جانب احتیاط به شاگردانش نداشته است. در نیمه اول استقلال تنها یک موقعیت گل داشت که آن هم از روی ارسال ایستگاهی و ضربه سر منتطری ایجاد شد. اما اعلام پنالتی بر روی اسماعیلی به کمک این تیم آمد تا پیروز به رختکن برود‌. نیمه دوم تا قبل از گل العین بازی به شمایل بازی رفت برگشت و العین برای جبران گل خورده به خوبی با گردش توپ و امتحان راه‌های مختلف برای گلزنی استقلال را تحت فشار قرار داد. پس از گل تساوی العین بازی به همان سمتی رفت که اگر استقلال از ابتدا آن را پیاده می‌کرد چه بسا با شکست مجبور به ترک زمین می‌شد چرا که ضدحملات العین در ده دقیقه پایانی نشان داد که چگونه این تیم قادر است از جلو کشیدن استقلال برای خود موقعیت گل بسازد‌.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rjqb6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داریوش شجاعیان: در زمین و با یک بازی خوب جواب العین را می دهیم