تاریخ انتشار: 1395/09/15 00:02
کد خبر: 245066

7 امتیاز تاریخ‌ساز؛ برانکو در آستانه شکستن رکورد قطبی/ آیا پرسپولیس بهترین تیم دهه لیگ برتر می شود؟

پرسپولیس تا هفته دوازدهم توانسته است میانگینی بالای 2 امتیاز را کسب نماید و اگر این روند تا پایان نیم فصل ادامه داشته باشد، رکورد قطبی را خواهد شکست.
7 امتیاز تاریخ‌ساز؛ برانکو در آستانه شکستن رکورد قطبی/  آیا پرسپولیس بهترین تیم دهه لیگ برتر می شود؟

به گزارش فرتاک ورزشی،  نزدیک شدن تیم‌های لیگ برتر در سال‌های اخیر، باعث شده تعداد تیم‌های مدعی قهرمانی هر فصل بیشتر شود و در عوض، میانگین امتیازات قهرمان لیگ پایین بیاید. از لیگ هفتم تا امروز، هیچ تیمی نتوانسته با میانگین بیشتر از 2 امتیاز از هر بازی قهرمان شود. البته تیم قطبی هم با کسر 6 امتیاز بخاطر پرونده فیفا به کمتر از این میانگین رسید اما پرسپولیس در زمین مسابقه، 2.11 امتیاز از هر مسابقه گرفته بود. پرسپولیس برانکو هم این فصل، با 26 امتیاز از 12 بازی و میانگین خوب 2.16 امتیاز در هر مسابقه صدرنشین است و می‌تواند با 7 امتیاز از سه بازی آینده، رکورد تیم قطبی و مقتدرانه‌ترین قهرمانی نیم فصل در یک دهه اخیر لیگ برتر را بشکند.

پرسپولیس سه بازی آینده باید در مشهد روبروی پدیده قرار بگیرد، در اصفهان با ذوب آهن بازی کند و در تهران میزبان سیاه جامگان باشد. اگر پرسپولیس از این سه بازی دو برد و یک مساوی کسب کند، با 33 امتیاز و میانگین 2.2 امتیاز از هر بازی قهرمان نیم فصل خواهد شد. البته فاصله دو امتیازی پرسپولیس با تراکتورسازی می‌تواند قهرمانی آن‌ها را به خطر بیندازد. آخرین باری که یک تیم با میانگین بیشتر از 2.2 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد، سایپای لیگ ششم با ورنر لورانت و علی دایی بود.

در صورتی که پرسپولیس هر سه بازی باقی مانده‌اش را ببرد، با 35 امتیاز و میانگین 2.33 امتیاز از هر بازی سایپای لیگ ششم را هم پشت سر می‌گذارد اما باز هم بهترین قهرمانی نیم فصل در تاریخ لیگ برتر را نخواهد داشت. سپاهان لیگ دوم، با میانگین 2.38 امتیاز صاحب بهترین قهرمانی نیم فصل در ادوار لیگ برتر است و حداقل این فصل هم نمی‌تواند تیمی رکورد آن‌ها را بشکند.

در 4 فصل اخیر لیگ، فقط استقلال خوزستان توانسته قهرمانی نیم فصل را با میانگین بیشتر از 2 امتیاز از هر بازی جشن بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rkkjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دست پرسپولیس را چشم زدند!

عامل اصلی که می تواند پرسپولیسی ها را قهرمان لیگ کند
برانکو وتصعب مثال زدنی اش روی طاهری!