تاریخ انتشار: 1395/10/16 20:05
کد خبر: 237890

اختصاصی/ جان افزا در گفت و گو با فرتاک ورزشی: فوتبال ایران اسیر دو قطبی ها

تیم ملی و باشگاه ها اجزاء اصلی فوتبال هستند و قطعا آینده فوتبال این کشور به آنها وابسته است
اختصاصی/ جان افزا در گفت و گو با فرتاک ورزشی: فوتبال ایران اسیر دو قطبی ها

یعقوب جان افزا، عصر امروز در گفتگو با خبرنگار فرتاک ورزشی، اظهار کرد:چند سال است که فوتبال ما کلمه ای به نام "حرفه ای" را یدک می کشد که تنها دستاوردش برای ما، هزینه های غیر حرفه ای بودنش می باشد، کلمه ای که هنوز برای ما سنگینی می کند و هر طور شده می خواهیم آن را در ادبیات فوتبال مان نهادینه کنیم.

این مربی فوتبال عنوان کرد:این روزها و به لطف نتایج خفیف تیم ملی در سایه دیسیپلین به فوتبال کشور وارد شده و نبوغ و استعداد های ناب ایرانی دست پرورده مربیان بی ادعا و با دانش ایرانی در رنکنیگ فیفا و afc جایگاه خوبی داریم"حرفه ای" خطاب می شویم.

جان افزا تصریح کرد:فوتبال ما اگرچه "حرفه ای" خطاب می شود اما به این امر واقف هستیم که با فوتبال حرفه ای فاصله ها داریم.

این مربی جوان فوتبال در ادامه بیان کرد:در زمینه های سخت افزاری، زیر ساخت، باشگاه داری و مدیریت فوتبالی نیاز به تغییر اساسی داریم تا بلکه از این مهلکه جان سالم بدر ببریم.

وی افزود:فوتبال ما این سال ها اسیر دوقطبی ها و دوئل هایی شده که همه بر سر اثبات منیت و یا دست پیش گرفتن برای پوشاندن ضعف های افرادی هستند که در سایه مدیریت ضعیف حاکم بر فوتبال همچنان به تاخت و تاز خویش ادامه می دهند و دودش تنها به چشم فوتبال غنی ایران می رود و هزینه اش را نسل های آینده می پردازند و نفعش را آقایان "حرفه ای" میبرند.

جان افزا، خاطرنشان کرد:تیم ملی و باشگاه ها اجزاء اصلی فوتبال هستند و قطعا آینده فوتبال این کشور به آنها وابسته است و چشمان امید زیادی به آنها دوخته شده است.

وی ادامه داد:بهتر است افراد غیرحرفه ای کمی از جایگاه بلندی که برای خود ساخته اند پایین بیایند و با نگاه دلسوزانه به فوتبال نگاه کنند تا شاید بتوانند مثل اریکو ساکی ها و کرایوف ها برای فوتبال ما دستاوردها داشته باشند و تاریخ به نیکی درباره آنها قضاوت کند!

این مربی فوتبال تاکید کرد:فدراسیون فوتبال در این بی نظمی ها و افسار گسیختگی ها باید تعیین کننده باشد نه میانجی گر و نظاره گر.

به گزارش فرتاک، جان افزا در پایان گفت: بدون شک تاثیرات منفی این دو قطبی ها سالیان متمادی بر فوتبال ما خواهد ماند و هیچ سودی را عاید فوتبال مان نخواهد کرد.

 

خبرنگار:فرزانه حسنی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rko7b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سهراب بختیاری زاده گزینه اول نیمکت صبا