تاریخ انتشار: 1402/04/20 08:00
کد خبر: 2918

نحوه‌ی صحیح عطسه بعد از عمل بینی

اگرچه که عطسه بعد از جراحی بینی با لیزر غیر قابل کنترل و یک فرآیند غیرارادی است، اما بهتر است در هفته‌های اول بعد از عمل زیبایی با بینی خود بسیار ملایم رفتار کنید.
نحوه‌ی صحیح عطسه بعد از عمل بینی

اگرچه که عطسه بعد از جراحی بینی با لیزر غیر قابل کنترل و یک فرآیند غیرارادی است، اما بهتر است در هفته‌های اول بعد از عمل زیبایی با بینی خود بسیار ملایم رفتار کنید. منظور از رفتار ملایم این نیست که عطسه را در درون خود حبس کنید زیرا این کار بسیار اشتباه و خطرناک است. انرژی عطسه باید به بیرون تخلیه شود ولی تا آنجایی‌که می‌توانید باید از باد کردن بینی خود در حین عطسه جلوگیری کنید. هر چقدر عطسه را با روندی ملایم‌تر پیش ببرید، احتمال تورم و خونریزی غیرضروری بعد از عمل جراحی کاهش می‌یابد.

پس اگرچه که عطسه و سرفه بعد از جراحی بینی را معمولاً نمی‌توان متوقف کرد، می‌توان آن‌ها را تا حدی کنترل نمود. کافی است به‌جای عطسه از طریق بینی یا سرفه با دهان بسته، در هر دو مورد سعی کنید به یاد داشته باشید که در طول این اقدامات غیرارادی دهان خود را باز نگه دارید.

باز کردن دهان در حین سرفه یا عطسه، فشاری را که به‌طور معمول از مجرای بینی وارد می‌شود، به حداقل می‌رساند. همان‌طور که ذکر شد هرگونه فشار در مجاری بینی بلافاصله پس از جراحی می‌تواند منجر به خونریزی و تورم بیشتر شود. البته این موضوع برای هفته‌های اول حائز اهمیت است و بعد از سپری شدن ۲ هفته از انجام جراحی، آن‌چنان دارای اهمیت نخواهد بود.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2roam2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تأثیر عمل بینی بر روی گونه‌ها