تاریخ انتشار: 1396/09/27 18:19
کد خبر: 168769

وقتی تعداد فالوئرها، سرنوشت یک باشگاه را رقم می زند!

سرنوشت فوتبالی که به دست شاخ های مجازی اداره می شود
  وقتی تعداد فالوئرها، سرنوشت یک باشگاه را رقم می زند!

 امروز نه تنها در ورزش فوتبال ، بلکه در تمامی مشاغل و در سراسر گیتی، برای رسیدن به موفقیت بدیهی است که می بایست به رکن رکینی به نام تبلیغات توجه ویژه ای نمود ، که برای نیل به شهرت و این هدف عالیه نیز در آخر ، باید اقبال آنان را یاری دهد تا به نقش و نگار زیبای رسانه های گوناگون مزین گردند؛

 در ایران و در زمانی که هنوز فضای تاثیرگذار مجازی بدین صورت فرا گیر نشده بود، رسانه های گروهی چون روزنامه ها، تلویزیون و یا نهایتا وب سایت های خبری این دامنه را تشکیل و به دلیل نبود رقبای جدی، طبیعتا مورد استقبال زیادی نیز قرار می گرفتند؛ اما اساسا ورود رسانه های فردی چون: فیس بوک، اینستا گرام، تلگرام و ... و استقبال بی نظیر مردم از آن ها، به امپراطوری رسانه های دولتی، خصوصا رسانه ملی عملا پایان داد؛به طوری که هم اکنون و در کمال نا باوری، رسانه های نوشتاری ( مانند روز نامه ها و ... ) و رسانه های تصویری ( چون تلویزیون و ... ) نیز ، برای تاثیر گذاری بیشتر و جذب مخاطب بیشتر به راه اندازی صفحه ای در اینستا گرام و کانالی در تلگرام روی آورده اند!

اکنون پس از سپری کردن آن فضای بسیار مسموم اولیه ورود این نرم افزار ها، که علت آن نیز عدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به موقع توسط مسئولان مرتبط بوده است، شرایط به حالت تقریبا طبیعی و متعادلی رسیده است؛ اما استفاده و یا به عبارتی سو استفاده عده ای از این ابزار کاربردی ، وارد مرحله ای شده است که در ادامه و پس از ارائه این پیش گفتار ، سعی بر آن داریم که اشاره هر چند کوتاهی به عملکرد برخی از سلبریتی ها ، که از این فرصت پیش آمده ، که به وسیله اقبال مردم به این شخصیت ها ایجاد شده است ، داشته باشیم؛ بازیکنان ، مربیان ، مدیران ، لیدر ها ، حتی دلالان فوتبال و ... که آن ها نیز به واسطه عشر و نشر با ستارگان باشگاه های پر طرفدار ، مورد لطف طرفداران آن تیم ها قرار می گیرند و در برهه هائی نیز با قرار دادن پست ها و استوری ها ی هماهنگ و زنجیره ای ، مقدمات برکناری مخالفان و منتقدان خود را نیز فراهم می کنند.

 از بزرگی نقل شده است: که مدیران و مسئولان ورزش فوتبال، برای رهائی از هیاهوی احتمالی رسانه های مغرض، از همان ابتدا مدیرانی را بر مسند باشگاه ها می گمارند که طرفداران بیشتر و با رسانه های مختلف، ارتباط بهتری دارند و این چرخه از انتخاب سرمربی با همین مختصات توسط همان مدیر و حتی چینش مربیان و بازیکنان دارای طرفداران زیاد ، توسط همان سرمربی نیز ادامه دارد و به عبارتی :

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۸_۱۶-۳۷-۱۴

خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج

 گفتنی است، این مافیای اینستاگرامی تنها متعلق به ورزش و فوتبال نیست و دیده شده است، تهیه کنندگان و کار گردانان سینما و تلویزیون نیز، در انتخاب بازیگران شان ، خود آگاه و نا خود آگاه در دام این شبکه افتاده و می افتند؛ بماند که فرصت طلبانی نیز از گرد راه رسیده و با وعده هائی ، نظیر : جذب فالوئر واقعی و دریافت تیک آبی و با تلکه کردن این سلبریتی ها و سلبریتی پنداران ! دست آخر طرفداران فیک و قلابی تحویل شان می دهند ، که وا کاوی این پرو پاگاندای رسانه ای را موکول می کنیم بر نوشتار بعدی با ذکر جزئیات بیشتر به آن خواهیم پرداخت .

نویسنده: میلاد فاندر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x6l7q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 در بین همه طلبکاران ریز و درشتی که استقلال دارد آن خانم چه کسی بود؟!