تاریخ انتشار: 1402/04/09 09:00
کد خبر: 3569

کم شنوایی چه تاثیری بر گفتار و زبان دارد؟

کم شنوایی می‌تواند روی توسعه مهارت‌های گفتاری و زبان کودکان تاثیر بگذارد.
کم شنوایی چه تاثیری بر گفتار و زبان دارد؟

کم شنوایی می‌تواند روی توسعه مهارت‌های گفتاری و زبان کودکان تاثیر بگذارد. زمانی که کودکی مشکل شنوایی داشته باشد، نواحی از مغز که برای ارتباط استفاده می‌شوند ممکن است به‌درستی توسعه نیابند. در نتیجه درک و گفتگو برای کودک بسیار دشوار خواهد شد.

زمانی که کم شنوایی زودهنگام تشخیص داده شود و به‌درستی مدیریت شود، کودک می‌تواند از نظر ارتباطی موثر عمل کند. اکثر مشکلات شنوایی از طریق بررسی در زمان تولد شناسایی می‌شوند.

اما برخی کودکان تا بعدها یعنی زمانی که مهارت‌های گفتاری و زبانی پردازش نمی‌شوند، مبتلا به کم شنوایی تشخیص داده نمی‌شوند. تشخیص و مدیریت زود هنگام کم شنوایی برای کودک عواقب بهتری به همراه خواهد داشت.

همچنین باید بگوییم نقش والدین در فرآیند تشخیص و مداخله بسیار مهم است. چون شنیدن صداها و کلمات به کودکان کمک می‌کند گفتن و درک کردن را یاد بگیرند و کودکی که مشکل شنوایی داشته باشد، شنیدن صداها را از دست می‌دهد.

بنابراین او مشکلاتی در بحث گفتار، خواندن، موفقیت در مدرسه و مهارت‌های اجتماعی خواهد داشت. توصیه می‌کنیم اگر فکر می‌کنید کودکتان مشکل شنوایی دارد، او را پیش دکتر شنوایی ببرید. تاثیر کم شنوایی بر گفتار و زبان می‌تواند به‌شکل زیر باشد:

  • توسعه با تاخیر مهارت‌های گفتاری و زبانی
  • مشکلات یادگیری در مدرسه
  • احساس بد داشتن در مورد خود
  • مشکل داشتن برای دوست‌یابی
  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x9kw2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علائم تومور مغزی پشت چشم