تاریخ انتشار: 1400/03/24 20:23
کد خبر: 37969

شرایط عجیب نعمتی برای سوپرجام

مهم‌ترین دغدغه کادر فنی پرسپولیس شرایط بدنی بازیکنان ملی‌پوشی است که از منامه به تهران برخواهند گشت و در فاصله‌ای کوتاه باید برای بازی سوپرجام مقابل تراکتور آماده شوند.
شرایط عجیب نعمتی برای سوپرجام
آخرین بازی تیم ملی در منامه مقابل عراق فردا برگزار می‌شود و بازی سوپرجام یکشنبه آینده برگزار خواهد شد. در خوشبینانه‌ترین حالت کادر فنی پرسپولیس از چهارشنبه بازیکنان ملی‌پوشش را در اختیار دارد و تصمیم بر این است که این نفرات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه فقط ریکاوری کنند و از جمعه به تمرینات اضافه شوند و از آنجا که تمرین شنبه آینده تیم بسیار سبک خواهد بود 5 بازیکنی که مربیان می‌توانند از آنها استفاده کنند تنها یک تمرین کامل با تیم خواهند داشت.
جدا از کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری که مصدوم شدند و بازی سوپرجام را از دست دادند پرسپولیس 5 ملی‌پوش دیگر دارد که شرایط آنها با هم متفاوت است. از این جمع سیامک نعمتی در سه بازی قبلی به میدان نرفت و بعید است مقابل عراق هم بازی کند. در پست مدافع راست اسکوچیچ علاقه زیادی به صادق محرمی دارد و از نعمتی و اسماعیلی‌فر هرگز استفاده نکرد و بعضاً آنها را در لیست بازی هم قرار نداد پس در بازی فوق‌العاده حساس هم بعید است نعمتی بازی کند و بدون حضور در مسابقه به تهران باز خواهد گشت.
این درست برعکس شرایطی است که احمد نوراللهی دارد. نوراللهی در هر سه بازی قبلی فیکس بوده و فقط نیمه دوم بازی با کامبوج بیرون نشست ضمن اینکه به احتمال خیلی زیاد مقابل عراق هم فیکس خواهد بود. حسین کنعانی هم در دو بازی اول حضور داشت و با مصدومیتی نصف و نیمه به میدان رفت اما مقابل کامبوج بیرون نشست و استراحت کرد ولی او نیز احتمالاً در ارنج اصلی بازی فردا خواهد بود. مهدی ترابی دیگر ملی‌پوش پرسپولیس به حساب می‌آید که مقابل بحرین و هنگ‌کنگ در نیمه دوم به بازی گرفته شد اما به خاطر اخطاری که داشت در دیدار با کامبوج استراحت کرد. میلاد سرلک هم آخرین نفری است که از پرسپولیس به تیم ملی اضافه شد و در نیمه دوم بازی با کامبوج به میدان رفت اما شانس زیادی برای حضور مقابل عراق نخواهد داشت.
از این جمع نوراللهی تحت فشار زیادی بوده و کنعانی هم فقط 45 دقیقه کمتر از او بازی کرده. از طرفی از آنجا که این بازیکنان طی یک سال گذشته مدام در شرایط مسابقه، سفر و اردو بوده‌اند با خستگی به تهران می‌آیند اما در شرایط مسابقه هستند. این وضعیت تا حدودی در مورد ترابی و سرلک هم وجود دارد و شاید اینها به اندازه کنعانی و احمد نور نیاز به ریکاوری نداشته باشند اما بالاخره شرایط تمرینی و اردویی فشرده‌ای را پشت سر گذاشته و هر چهار روز یک بار برای مسابقاتی سنگین و حساس آماده شده‌اند.
شرایط سیامک نعمتی اما دو وجه دارد. از طرفی او در هیچ‌کدام از بازی‌های تیم ملی به میدان نرفته و آسیب‌دیدگی‌هایش تشدید نشده و شاید از نظر خستگی شرایط متفاوتی با دیگر پرسپولیسی‌های تیم ملی داشته باشد اما در عوض از شرایط مسابقه دور افتاده و این می‌تواند برای خودش و پرسپولیس مضر باشد. سیامک نعمتی در دربی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت اما با توجه به مصدومیتی که در بازی سپاهان نصیبش شده بود بین دو نیمه تعویض شد و در بازی با ذوب‌آهن هم به میدان نرفت. در واقع آخرین بازی نعمتی 24 اردیبهشت مقابل استقلال و یک حضور یک نیمه‌ای بوده و او بعد از یک ماه و یک هفته باید آماده بازی با تراکتور شود که شاید با این شرایط باز هم در ترکیب قرار نگیرد و مهدی شیری فیکس باشد اما با توجه به مصدومیت کمال و محرومیت فرجی چاره‌ای جز استفاده از نوراللهی، سرلک و کنعانی نیست ضمن اینکه ترابی هم مهره اصلی تیم در سوپرجام خواهد بود.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xowdq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره قرمزپوش و احتمال یک جمعه خوشایند

سیامک در ترافیک؛ یک بازی ملی دیگر؟(عکس)
بازیکن محبوب یحیی و چالش بازی در تیم ملی؛