تاریخ انتشار: 1397/05/06 11:56
کد خبر: 136793

پورعلی گنجی در لیگ انگلیس جدی تر از همیشه/ تیم انگلیسی فقط سه مدافع میانی دارد

صبر کنید. هنوز کلی از انتقال‌های مهیج و جذاب بازیکنان ایرانی به اروپا باقی مانده است و تا پایان زمان پنجره نقل و انتقالات تابستانی که هنوز زمان زیادی به آن باقی مانده می‌توان منتظر اخبار ویژه‌ای در این خصوص بود.
پورعلی گنجی در لیگ انگلیس جدی تر از همیشه/ تیم انگلیسی فقط سه مدافع میانی دارد

 بعد از انتقال وحید امیری به سوپرلیگ ترکیه و البته حضور جهانبخش در لیگ فوق‌العاده جذاب انگلیس حالا همه منتظر تعیین تکلیف ستاره‌هایی مثل سامان قدوس، کریم انصاری فرد و حتی مرتضی پورعلی گنجی هستند. این بازیکن آخر که اعلام کرده نمی‌خواهد در السد قطر بماند حالا شانس بازی در لیگ برتر انگلیس را پیدا کرده و شاید همبازی جهانبخش در برایتون شود. پورعلی گنجی در هر سه بازی تیم ملی در جام جهانی بازیکن اصلی بود و نمایش‌های خوبی هم ارائه داد پس انتقالش به لیگی معتبر اصلا خارج از تصور نیست حتی اگر آن لیگ، لیگ برتر انگلیس باشد.

طی یک هفته گذشته هر آنچه درباره مرتضی پورعلی‌گنجی و مقصد اروپایی‌اش می‌شنیدیم درباره سوپرلیگ ترکیه و ترابوزان اسپور بود. در واقع تا الان تصور می‌کردیم مرتضی هم‌تیمی امیری در ترابوزان می‌شود اما حالا اخبار به سمتی چرخیده که شاید او و جهانبخش هم‌تیمی شوند. البته موضوع پورعلی گنجی - ترابوزان هنوز تمام نشده و پرونده همچنان مفتوح است اما کدام بازیکن وقتی از انگلیس پیشنهاد داشته باشد به سوپرلیگ ترکیه فکر می‌کند؟
موضوع پورعلی گنجی - برایتون اما جذاب ترین اخبار مربوط به نقل و انتقالات لژیونرهای ایرانی در روز گذشته بوده البته نه رسانه‌های داخلی بلکه رسانه معتبری از انگلیس در این باره خبر دادند.
روزنامه دیلی میل انگلیس خبر داد باشگاه برایتون بعد از خرید علیرضا جهانبخش به عقد قرارداد با یک ایرانی دیگر هم بی‌اشتیاق نیست. در مطلب مربوط به این خبر آمده بود: «مرتضی پورعلی‌گنجی، ستاره خط دفاعی ایران در جام جهانی روسیه که همه او را با هدایت دژ دفاعی ایران به یاد می‌آورند، با جدایی از السد قطر قصد دارد فوتبال خود را در اروپا ادامه دهد و با استقبال خوبی که از خرید علیرضا جهانبخش شده، شاید برایتون تبدیل به نخستین باشگاه تاریخ لیگ برتر بشود که دو بازیکن ایرانی دارد. برایتون همچنین به یک بازیکن اکوادری به نام بیلی آرسه نیز چشم دارد. به نوشته دیلی میل خریدهای این تیم احتمالا با جذب پورعلی گنجی ادامه خواهد یافت. پورعلی 26 ساله یکی از بهترین مدافعان فعلی فوتبال آسیاست که حضورش در لیگ انگلیس این رقابت استثنایی را برای ایرانیان بسیار مهیج‌تر می‌کند.»
حالا غیر از ترابوزان اسپور ترکیه که خیلی جدی دنبال جذب پورعلی گنجی است، برایتون در انگلیس و چند باشگاه در آلمان و بلژیک هم مدافع میانی تیم ملی ایران را می‌خواهند اما او هنوز تصمیم نهایی‌اش را نگرفته و منتظر اخبار جدیدی است که شاید از غرب و مرکز اروپا به دستش برسد. پورعلی گنجی البته با مدیران ترابوزان اسپور نیز مذاکره کرده اما پاسخ نهایی را به آنها نداده. این مدافع 26 ساله پیشنهاد ترابوزان را در آب نمک خوابانده تا ببیند آیا می‌تواند با باشگاهی بهتر در لیگی معتبرتر به توافق برسد یا نه. جالب اینکه مدیران باشگاه ترابوزان نیز تمام خواسته‌های او را پذیرفته‌اند اما پورعلی گنجی فعلا در حال بررسی شرایط است تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرد. مدافع سابق السد قطر، چند پیشنهاد از بلژیک، آلمان و انگلیس- به جز برایتون- دریافت کرده؛ پیشنهادهایی بهتر از ترابوزان اما هنوز اتفاقی برای او نهایی نشده و منتظر گذشت زمان است تا این پیشنهادها شکلی قطعی و رسمی به خود بگیرند. پیشنهادهایی که می‌توانند مانع حضور او در ترابوزان اسپور و لیگ ترکیه شوند.
موضوع پیوستن این بازیکن به برایتون اما می‌تواند جذاب باشد. هم برای او، هم رسانه‌ها و البته باشگاه انگلیسی. قرارداد پورعلی گنجی با السد تمام شده و برایتون با در نظر گرفتن اینکه این بازیکن آزاد است خیلی راحت می‌تواند مرتضی را جذب کند و بدون پرداخت پول کلان به باشگاهش فقط دستمزدی هفتگی یا سالیانه برای او در نظر بگیرد. از سوی دیگر کارهای نقل و انتقالاتی پورعلی گنجی هم در همان شرکتی انجام می‌شود که امور مربوط به انتقال جهانبخش به برایتون را از طریق امیر هاشمی مقدم انجام داد. با این حساب موضوع پیوستن شماره 8 تیم ملی به این تیم انگلیسی را حتما باید جدی گرفت.
وقتی به فهرست مدافعان برایتون نگاه می‌کنیم می‌توان به این نکته مهم رسید که این تیم نیاز به یک مدافع میانی قابل دارد. در فهرست مدافعان آنها دو چهره تازه وارد می‌بینیم. یکی برناردو فرناندس داسیلوا جونیور برزیلی است که امسال از ردبول لایپزیک آلمان با سابقه حضور در لیگ قهرمانان اروپا آمده و دیگری لئون بالوگون 30 ساله و نیجریه‌ای که در جام جهانی هم بازی کرد. این بازیکن هم امسال از ماینتس به برایتون آمده و یکی از رقیبان پورعلی گنجی در صورت پیوستن این بازیکن به جمع مرغان دریایی جنوب شرقی انگلیس خواهد بود.
در فهرست مدافعان برایتون گاتان بونگ کامرونی و ازکوئل شلوتو ایتالیایی مدافعان چپ و برونو سالتور و مارکوس ساتنر اتریشی مدافعان راست هستند. در واقع برایتون کلا سه مدافع میانی دارد و غیر از بالوگون جدیدالورود به این تیم لوئیس دونک بلند قامت و انگلیسی که با شماره 5 در این تیم بازی می‌کند و شان دافی ایرلندی که او هم قامت بلندی دارد و شماره 22 را به تن می‌کند، حضور دارند. لوئیس دونک که مدت زیادی هم مصدوم بوده از تیم جوانان برایتون به تیم اول رسیده و سابقه زیادی در این تیم دارد. شان دافی هم مثل پورعلی گنجی 26 سال سن دارد و با اینکه در جوانی برای تیم ایرلند شمالی بازی کرد اما حالا عضوی از تیم جمهوری ایرلند است و حتی در یورو 2016 هم بازی کرد.
با این حساب انتقال پورعلی گنجی به برایتون می‌تواند کادر مدافعان میانی این تیم را تکمیل کرده و البته فوتبال ایران را به یکباره صاحب دو بازیکن در لیگ برتر انگلیس کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xpznw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پایان همکاری سم آلاردایس با آبی پوشان مرسی ساید