تاریخ انتشار: 1400/12/15 12:53
کد خبر: 24993

چهره واقعی حریف استقلال؛ رتبه سوم با اقتدار

استقلال و گل‌گهر بعد از تمام حاشیه‌های بازی رفت برای انتقام به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
چهره واقعی حریف استقلال؛ رتبه سوم با اقتدار

توپ لیگ برتر چرخید و چرخید و باز هم استقلال و گل‌گهر به هم رسیدند. یک دیدار جنجالی در برهه‌ای حساس برای تسویه حساب بازی رفت. امیرقلعه‌نویی اگر بخواهد در این بازی انتقام بازی رفت و تمام اتفاقاتی که در آن بازی رقم خورد و احکام کمیته انضباطی و امتیازات کسر شده را از استقلال بگیرد شاید ضربه جبران‌ناپذیری به فرهاد مجیدی بزند. باخت استقلال در این بازی اگر با برد قرمزها مقابل صنعت نفت همراه شود به معنی از دست رفتن تمام حاشیه امنیتی است که آبی‌ها در این 20 هفته برای خود اندوخته بودند. به همین دلیل است که پیروزی در این بازی حتی فراتر از کری‌های فرهاد با استادش برای او حکم مرگ و زندگی را دارد.

برای این که مشخص شود استقلال برای پیروزی مقابل گل‌گهر در داخل میدان چقدر کارش سخت است باید به آمار حقیقی تیم قلعه‌نویی نگاهی بیندازیم. براساس آمار واقعی و بدون احتساب احکام کمیته انضباطی باید گفت که استقلال در این هفته به مصاف تیم سوم لیگ می‌رود. تیمی که اگر می‌برد می‌توانست خودش را به 4 امتیازی صدر جدول برساند. گل‌گهر بدون احتساب آرای کمیته انضباطی و با نتایجی که در داخل زمین به دست آورده با 12 گل خورده و 26 گل زده در رده سوم قرار داشت. این آمار یعنی دومین خط دفاع لیگ و سومین خط حمله لیگ. در حقیقت استقلال این هفته باید با این تیم بازی کند و همین مساله جذابیت‌ها و البته حساسیت بازی را دوچندان می‌کند.

متخصصان کامبک

یکی از نکاتی که استقلالی‌ها در این بازی باید حواسشان باشد این است که زدن گل اول بازی نمی‌تواند هیچ ضمانتی برای پیروزی‌شان باشد. گل‌گهر بعد از پیکان دومین تیم لیگ است که بعد از خوردن گل اول توانسته بیشترین امتیاز را به دست بیاورد. آنها 8 امتیازشان را از بازی‌هایی گرفتند که ابتدا در آن گل خوردند. این در حالی است که برای شاگردان مجیدی این امتیاز، یک بوده است.

قلعه تایم

خطرناک‌ترین دقیقه بازی را برای استقلالی‌ها می‌توان پانزده دقیقه پایانی نیمه اول دانست. گل‌گهر با 8 گل زده در این دقایق رکورددار لیگ است و فقط یک بار هم دروازه‌اش باز شده است. یعنی در این مدت زمان بیش از هر مدت دیگری امکان دارد که دروازه استقلال تهدید شود. البته با شروع نیمه دوم هم احتمال دارد که خیلی زود دروازه گل‌گهری‌هاباز شود. استقلال در 15دقیقه ابتدایی نیمه دوم این رکورد را با همان 8 گل در اختیار دارد و البته آنها در این دقایق هیچ گلی هم دریافت نکرده‌اند. 

سعید صادقی و کوین یامگا دو بازیکن خطرناک دو تیم هستند که این رقابت را جذابتر خواهند کرد. البته برخلاف صادقی که این روزها آماده‌ترین فرم خود را می‌گذراند یامگا بیش از 300 دقیقه است که گلی برای آبی‌ها به ثمرنرسانده و این بازی بهترین فرصت برای بازگشت او به روزهای طلایی‌اش است. 

در کل این آمار نشان می‌دهد که این بازی دو هفته پیش از دربی اهمیت و حساسیتی در همان حد و اندازه برای استقلال دارد و هر نتیجه‌ای که در آن به دست بیاید میزان اهمیت بازی با پرسپولیس را برای شاگردان مجیدی مشخص خواهد کرد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqrpp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


11 نکته که باید قبل از بازی گل‌گهر سیرجان- پرسپولیس بدانید