تاریخ انتشار: 1395/12/06 21:47
کد خبر: 227001

بررسی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

نگاهی گذرا به حضور تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شرایط این تی را مشخص می کند.
بررسی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

با مقایسه قهرمان لیگ‌برتر با دیگر تیم‌های شرکت‌کننده ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به علت عدم پیروزی آنها پی خواهیم برد  که همین امر کمک می کند  آنها کمی بیشتر روی تاکتیک و تکنیک‌های خود کار کنند تا در تقابل با حریفان نتیجه لازم را کسب کنند و در جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی آسیا قرار بگیرند. 

با نگاهی گذرا به مقایسه‌ دیدارهای آسیایی و لیگ‌برتر تیم‌های ایرانی می‌پردازیم:

 

گروه A

الاهلی امارات، التعاون، استقلال، لوکوموتیو تاشکند

در گروه اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا استقلال در مقابل الاهلی امارات شکست تلخی خورد و نتوانست به مانند 5 هفته اخیر لیگ‌برتر نمایش خوب خود را در این بازی‌ها تکرار کند. این در حالی بود که علیرضا منصوریان ترکیب پیروزی‌بخش را دست نزده بود و تقریبا با همان ارنج مقابل الاهلی حاضر شد و تصور همه از این دیدار شکست اماراتی‌ها بود.

XCsPDo62a1va

 استقلال  در حالی به این مصاف آمده بود که با پیروزی در پلی‌آف و گذر از یک بازی سخت به رویارویی با الاهلی رسیده بود و قطعا فشار بازی روی آنها مقابل الاهلی تاثیرگذار بوده است. البته باید یادآور شد استقلال در گروه آسانی قرار ندارد و با رویارویی مقابل اماراتی‌ها زودتر از آنچه تصورش را کنید به این نتیجه دست پیدا کرد اما آنها در دیدار بعدی‌شان با التعاون فرصت جبران این نتیجه را دارند و می‌توانند بهتر از آنچه تصور ما در رقابت‌های لیگ‌برتر است مقابل حریفان آسیایی‌شان حاضر شوند. 

 

گروه B

لخویای قطر، استقلال‌خوزستان، الفتح عربستان، الجزیره امارات

استقلال‌خوزستان تیمی که در رتبه هشتم جدول رقابت‌های لیگ‌برتر حضور دارد تنها حریف ایرانی است که توانست با پیروزی مقابل الفتح میدان مسابقه را ترک کند، آنها در شرایطی موفق به پیروزی در این بازی شدند که شرایط مالی خوبی در تیمشان حاکم نیست و در 5 هفته گذشته به نسبت استقلال نتایج خوبی نگرفتند اگرچه آنها در مصاف با آبی‌پوشان تهرانی از سد همنام خود گذر کردند اما در دیگر مسابقات به آن صورت نتایجی که در خور نام قهرمان لیگ‌برتر سال گذشته باشد کسب نکردند.

nEo2TX0Trgpo

نکته جالب پیش از مسابقات آسیایی این است که خوزستانی‌ها در آخرین رقابت‌شان در لیگ‌برتر از پیکان با نتیجه 4 ـ 3 شکست خوردند. در حالی که استقلال تهران با پیروزی مقابل دیگر تیم حاضر در رقابت‌های آسیایی، ذوب‌آهن اصفهان با انگیزه و پرانرژی در این مسابقات حاضر شدند. اما شکست خوزستانی‌ها باعث شد که آنها تمام توان‌ خود را در ساق‌هایشان جمع کنند تا بتوانند همه توپ‌های را به سمت دروازه حریف عربستانی بکوبند که خب در نهایت ضربه سر مدافع‌شان کارساز شد و آنها را پیروز به سمت بازی بعدی‌شان سوق داد. 

 

گروه C

الاهلی عربستان، ذوب‌آهن، العین امارات، بنیادکار

ذوب‌آهن اصفهان تیمی که در رقابت‌های لیگ‌برتر مقابل دیگر حریف ایرانی حاضر در رقابت‌های آسیایی با شکست پا به این مسابقات گذاشت به نسبت آنها بازی سختی را مقابل العین برگزار کرد اما نتیجه بهتری کسب کرد. سبزپوشان اصفهانی که در رویارویی با العینی‌‌ها باوجود فرصت‌های گلزنی خوب ظاهر شدند یک امتیاز سخت را کسب کردند.

139503061118164777775414

ذوب‌آهن قهرمان بی‌بدیل جام‌حذفی در طی چند سال اخیر اگرچه بازی خوبی مقابل حریف ارائه داد اما عملکرد هفته‌های گذشته‌اش در لیگ‌برتر روی این تیم تاثیرگذار بود و آنها نتوانستند یک پیروزی شیرین را به اردوی خود بیاورد. البته باید خاطرنشان کرد که آنها در سال‌های گذشته در این رقابت‌ها به مانند حضورشان در لیگ‌برتر و جام‌حذفی عملکرد خوب و در شأن نام ذوب‌آهن داشتند که این روزها حالا به هر دلیل از آن شرایط خوب دور شده‌اند. امیدواریم نماینده اصفهانی حاضر در این رقابت‌ها باز هم به روزهای اوج نزدیک شود و باز هم به مانند سابق در جمع فینالی‌ها قرار بگیرد. 

 

گروه D

الریان قطر، پرسپولیس، الهلال عربستان، الوحده امارات

صدرنشین لیگ‌برتر قعرنشین نشد اما بهتر از آنچه تصور می‌کردیم هم نبود. تیم فوتبال پرسپولیس به مانند استقلال با پیروزی پا به این رقابت‌ها گذاشت اما آنها هم مانند آبی‌پوشان نتیجه‌ای که متصور بودیم را کسب نکردند. گرچه پرسپولیس در سال‌های گذشته در رقابت‌های آسیایی‌اش همیشه حمایت و تشویق هوادارانش را داشت و این انگیزه‌ای بود تا آنها از سد حریفان گذر کنند اما امسال پرسپولیس بهتر از همه سال‌های گذشته در میادین حضور دارد، پرسپولیسی که بابت این بهتر بودنش، سهم بیشتر ملی‌پوشان را در خود دارد و چنین رقابت‌هایی برایش به مانند آب خوردن است و به اعتقاد خیلی‌ها اگر حتی هواداران را هم کنار خود نمی‌داشت باز هم می‌توانست پیروز میدان باشد.

pKbnBjqHuE66

پرسپولیسی‌ها که گل زیبایی به ثمر رساندند اما در فاصله‌ای اندک از حریف گل دریافت کردند و همین منجر شد که آنها هم به مانند ذوبی‌ها و استقلالی‌ها نتوانند از سد حریفانشان گذر کنند. البته آنها در دیدار بعدی‌شان قطعا با اماراتی‌ها این نتیجه را جبران خواهند کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36a5b9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در معرض خطر
بازیکنان ایرانی مراقب باشند؛