تاریخ انتشار: 1402/04/15 07:00
کد خبر: 3197

چگونه از ریزش موی ناگهانی در دوران شیردهی جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای کاهش یا کنترل ریزش مو در شیردهی این است که موها را تا حد امکان سالم نگهدارید.
چگونه از ریزش موی ناگهانی در دوران شیردهی جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای کاهش یا کنترل ریزش مو در شیردهی این است که موها را تا حد امکان سالم نگهدارید تا از شکستگی یا نازک شدن بیشتر موها جلوگیری شود. توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید:

  • از استفاده از ابزارهای حرارتی روی مو خودداری کنید: حرارت زیاد به لایه محافظ کوتیکول تار مو آسیب می‌رساند و در نتیجه موها خشک و شکننده می‌شوند. اجازه دهید موها به طور طبیعی در هوا خشک شوند.
  • از شامپویی با فرمولاسیون ملایم استفاده کنید: سعی کنید همیشه موها و پوست سر خود را به روشی شستشو کنید که تاحدی روغن‌های طبیعی آن‌ها حفظ شوند. هنگام شستن موها، پوست سر را به‌آرامی ماساژ دهید تا جریان خون تحریک شود. این کار به رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به فولیکول‌های مو کمک می‌کند.
  • به‌جای استفاده از شامپوهای نرم‌کننده از یک شامپوی ویتامینه استفاده کنید: تماس شامپوهای نرم‌کننده با ریشه مو باعث ریزش بیشتر موها می‌شود. درحالی‌که استفاده از یک شامپو تقویت‌کننده باعث تامین مواد مغذی و رطوبت کافی به موهای خشک شده می‌شود و آن‌ها را سالم و قوی نگه می‌دارد.
  • برای جلوگیری از گره خوردن، موخوره و خشکی مو روی یک بالش ساتن یا ابریشمی بخوابید: روبالشی‌های نخی رطوبت طبیعی مو را جذب می‌کنند و موها را بیشتر خشک و مستعد شکستن می‌کنند. روبالشی‌های ابریشمی و ساتن به موها اجازه می‌دهند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کنند. ازآنجایی‌که موها لغزش بیشتری نیز دارند، اصطکاک را به حداقل می‌رسانند و گره‌خوردگی مو را کاهش می‌دهند.
  • هر روز از یک مدل مو استفاده نکنید: درحالی‌که برای مادران پرمشغله می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که مدام موهای خود را به‎صورت دم اسبی ببندند، اما استفاده مکرر از این مدل مو می‌تواند باعث شکستگی و نازک شدن موها شود. حتی اگر لازم است موهای خود را کوتاه کنید. این کار باعث کشش کمتر موها و جلوگیری از ریزش مو در شیردهی می‌شود.
  • بیش از یکبار در روز موهای خود را شانه نکنید: برس زدن بیش‌ازحد می‌تواند باعث ریزش موهای شما به‌صورت دسته‌های بزرگتر شود. به‌خصوص اگر بلافاصله بعد از دوش گرفتن این کار را انجام دهید.
  • یک تغذیه مقوی و سالم داشته باشید: گنجاندن انواع میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های سالم در رژیم غذایی بهترین راه برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است. غذاهایی پیشنهادی برای بهبود سلامت مو شامل سبزیجات با برگ‌های تیره (برای تامین آهن و ویتامین C)، سیب زمینی شیرین و هویج (برای تامین بتاکاروتن)، تخم مرغ (برای تامین ویتامین D) و ماهی (برای تامین امگا ۳ و منیزیم) است.
  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36jzj4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وظایف و ویژگی های یک متخصص تغذیه در دوران بارداری