تاریخ انتشار: 1402/03/17 08:00
کد خبر: 4897

زندگی مشترک خسته کننده ات رو اینطوری نجات بده

برخلاف دیدگاه بسیاری از افراد عادی شدن زندگی مشترک امری طبیعی نیست و تاثیرات مخربی بر رابطه میگذارد پس باید به دنبال راه حل هایی برای جلوگیری از آن باشید.
زندگی مشترک خسته کننده ات رو اینطوری نجات بده

زندگی مشترک مثل یک پروژه پیچیده میماند و در شرایط و دوران مختلف، هر یک از زوجین را به شکلی در مسئله ای غرق میکند که بایستی را درایت از آن عبور کرد. عادی و کسل کننده شدن زندگی زناشویی، مسئله ای است که گریبان بسیاری از زوجین را میگیرد و معمولا هر چه قدمت یک رابطه بیشتر می شود، حس می کنید مثل اوایل عاشق همسرتان نیستید و این شما را ناراحت می کند.

اگر احساس می‌ کنید که در این شرایط دشوار هستید و می ‌خواهید اوضاع را تغییر دهید، باید به فکر راه حل باشید. با نشستن در یک جا و نگرفتن تصمیمی برای تغییر، به جایی نخواهید رسید. سوال اینجاست که راه حل چیست؟ خیلی راحت با رعایت نکات ساده می توانید رابطه تان را مثل قبل گرم و زیبا کنید.

اولین دیدار عاشقانه تان را بازسازی کنید

حتی اگر 25 سال است که با هم زندگی می کنید، هفته ای چند ساعت را به وقت گذراندن با همسرتان بگذرانید؛ طوری که انگار قرار اول تان است. برای انجام یک کار سرگرم‌کننده و هیجان انگیز برنامه ریزی کنید.

زوج شاد

سفر و چیزهای جدید را تجربه کنید

سفر های آخر هفته واقعا می تواند هیجان را به رابطه شما برگرداند. وقتی با هم مکان های جدید را می بینید و کاوش می کنید، به راحتی می توانید دغدغه های زندگی را پشت سر بگذارید.

شریک زندگی تان را در اولویت قرار دهید

حتی اگر 101 کار هم داشته باشید، شریک زندگی شما باید در لیست اولویت تان باشد. هنگام استراحت برای او پیام بفرستید یا موقع ناهار با او تماس بگیرید. او باید در بالای لیست کارهای تان قرار بگیرد.

جستجو در رسانه های اجتماعی را تعطیل کنید

وقتی با همسرتان هستید، گوشی را کنار بگذارید. رسانه های اجتماعی رابطه زوج ها را خراب می کند و اغلب باعث ایجاد توهم خیانت هم می شود. به خود و همسرتان لطف کنید و وای فای گوشی تان را خاموش کنید.

مشکلات زندگی مشترک

برای هم؛ از خود گذشتگی کنید

گاهی اوقات برای این که رابطه تان پایدار بماند؛ لازم است که از خود گذشتگی کنید. مثلا ممکن است برای شام پیتزا دوست نداشته باشید، اما اگر این غذای مورد علاقه شریک زندگی تان است، پس باید گهگاهی تسلیم شوید. در واقع زندگی مشترک 50-50 است و شما باید از یک سری از خواسته هایتان بگذرید.

بیشتر وقت ها بگویید "دوستت دارم"

آخرین باری که به همسرتان گفتید دوستش دارید کی بود؟ خیلی از افراد فکر می کنند لازم نیست این جمله را مرتب به زبان بیاورند. در صورتی که باید به فردی که دوستش دارید بگویید چه احساسی دارید و این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید.

زمانی را به خودتان اختصاص بدهید

همان قدر که بهتر است با هم باشید، گهگاهی تنها بودن هم اشکالی ندارد. مثلا با خانواده و دوستان تان وقت بگذرانید، این طوری موضوعی برای صحبت با شریک زندگی تان خواهید داشت.

صحبت کردن

کمتر بحث کرده و بیشتر گوش کنید

دعوا نمک زندگی است، اما می شود بهتر هم اتفاق بیفتد! دفعه بعد که با همسرتان مشاجره کردید، سعی کنید بیشتر گوش بدهید و کمتر بحث کنید. بعدا می بینید که رابطه تان چقدر تغییر می کند. بعلاوه، اگر بچه داشته باشید کمتر صدای داد و فریاد در خانه شنیده می شود.

قدر چیزهای کوچک را بدانید

اگر همسرتان هر روز قبل از رفتن به سر کار قهوه درست می کند یا ناهارتان را بسته بندی می کند، قدرش را بدانید. شما هم زمانی را به انجام کارهای کوچک اختصاص دهید تا به همسرتان نشان دهید که چقدر برای تان اهمیت دارد و هر کاری می کند از او تشکر کنید.

با هم بخندید

زندگی نمی تواند همیشه جدی باشد. باید چیزی پیدا کنید که هر دوی شما را به خنده وادار کند. خنده باعث ترشح هورمون اکسی توکسین شده و روحیه تان را بالا می برد.

زوج شاد

گفتگوی معنادار داشته باشید

داشتن یک مکالمه خوب بخشی از ارتباط است. در مورد موضوعاتی فراتر از آب و هوا یا مدرسه بچه ها با هم صحبت کنید. اگر گفتگوی معنادار، عمیق و مرتبط با شریک زندگی تان داشته باشید، رابطه بهتری هم خواهید داشت.

لمس فیزیکی یادتان نرود

لمس فیزیکی بسیار مهم است. وقتی همسرتان را در آغوش می گیرید یا دستش را نوازش می کنید بدون اینکه کلامی به زبان بیاورید، به او می گویید چقدر به او اهمیت می دهید؛ حتی ثابت شده که بغل کردن برای حدود 20 ثانیه می‌ تواند باعث افزایش هورمون ‌های احساس خوب در شما شود، پس این نعمت را از خودتان و او دریغ نکنید.

با هم رویاپردازی کنید

هیچ وقت از رویا پردازی با هم دست نکشید در مورد همه چیزهایی که می خواهید در یک، پنج، ده و بیست سال‌آینده به آن برسید با هم صحبت کنید. یک قلم و کاغذ بردارید و لیستی از آرزو هایی که می خواهید با شریک زندگی تان به آن ها برسید، تهیه کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا به رابطه تان دوباره انرژی بدهید.

گفت و گو

نامه های عاشقانه بنویسید

یکی از آن کار های کوچکی که می توانید انجام دهید و تأثیر بسیار زیادی هم دارد، نامه عاشقانه نوشتن برای شریک زندگی تان است. شما با این کار به او می گویید که همیشه در خاطرتان است و واقعا برایش ارزش قائلید. البته حواس تان باشد خیلی زیاده روی نکنید؛ زیرا ممکن است اجباری یا غیر واقعی به نظر برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36kxe2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زندگی پس از طلاق را به آرامش برسان