تاریخ انتشار: 1396/02/29 11:13
کد خبر: 209873

دربی سرخابی و عظمتی که به لیگ قهرمانان آسیا می دهد

دربی سرخابی و عظمتی که به لیگ قهرمانان آسیا می دهد
با پایان یافتن لیگ برتر، حالا هر دو تیم پر هوادار پایتخت برای رسیدن به جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا آماده رقابت با حریفان خود می شوند. ارتش سرخ باید با ثروتمندان لخویای قطر رو به رو شود و تاج آسیا به مصاف عمر عبدالرحمان و هم تیمی هایش در تیم قدرتمند العین امارات خواهد رفت.
 
 
تقویم فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا به شکلی است که بعد از اتمام این دیدار ها، بازی های مرحله بعد و یک چهارم نهایی به دوره بعدی لیگ برتر ایران خواهد رسید و تیم های ایرانی می توانند با حضور در بازار نقل و انتقالات نقاط ضعف خود را بهبود بخشیده و با تیمی که یال های زخمی اش را ترمیم کرده به مصاف حریفان آسیایی خود بروند.
 
 
اگر استقلال و پرسپولیس بتوانند از سد این حریفان قدرتمند عبور کنند و به جمع 8 تیم پایانی برسند، آن وقت برای اولین بار است که دو تیم بزرگ پایتخت در شکل جدید لیگ قهرمانان آسیا، هر دو همزمان در مرحله یک چهارم نهایی حضور خواهند داشت. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم های صعود کرده به مرحله یک چهارم نهایی در دو منطقه غرب و شرق دوباره قرعه کشی می شوند تا حریفان خود را برای رسیدن به فینال آسیا بشناسند. طبق قوانین جدید، تیم های غرب و شرق تا قبل از فینال مسابقات به یکدیگر برخورد نخواهند کرد.
 
 
با این تفاسیر، در صورت صعود هر دو نماینده فوتبال پایتخت به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، احتمال برخورد این دو تیم در این مرحله وجود دارد. در صورتی که آبی  ها و قرمز ها، دربی پایتخت را در آسیا برگزار کنند، این اتفاق برای اولین بار است که در تاریخ این دو تیم و فوتبال باشگاه های آسیا می افتد.
 

دفتر تاریخ 72 ساله استقلال و تاریخ 54 ساله پرسپولیس، با اتفاقات خاطره انگیز زیادی ورق خورده است. اما ثبت یک دربی آسیایی، مدت هاست انتظار هواداران این دو تیم را می کشد. آیا امکان این دیدار هیجان انگیز در همین امسال با وجود رقبای تا دندان مسلح این دو تیم وجود دارد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36lok7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آبی ها در سکوت مطلق کارشان را میکنند

اطلاعیه باشگاه استقلال بعد از محرومیت تماشاگران پرسپولیس