تاریخ انتشار: 1396/03/12 12:05
کد خبر: 206701

رستگاری در کاردیف

جدال 2 تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا تکلیف قهرمان یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های ورزشی در جهان را روشن خواهد کرد.
رستگاری در کاردیف

 شنبه شب دو تیم فوتبال رئال مادرید و یوونتوس برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی شهر کاردیف ولز در حالی برگزار می‌شود که به خاطر حادثه شوم تروریستی در شهر منچستر تدابیر شدید امنیتی در کاردیف ولز در نظر گرفته شده است. حتی هواداران دو آتشه رئال مادرید به خاطر احترام و علاقه به بوفون راضی نیستند دلخوری و ناراحتی او را در پایان این فینال بزرگ مشاهده کنند. از طرفی هواداران یوونتوس نیز شاید در خلوت خود از موفقیت احتمالی زین‌الدین زیدان خوشحال شوند. 

این فینال بزرگ تکرار فینال 1998 است جایی که شاید هر دو تیم مذکور همچنان مدعی قهرمانی بودند و در فهرست بهترین‌های باشگاهی جهان قرار داشتند. مادرید به دنبال دوازدهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست و یوونتوس دوست ندارد آخرین بازی جی‌جی‌بوفون با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه نباشد.

پیروزی یک بر صفر رئال مادرید با درخشش زیدان در سال 1998 نمی‌تواند شبیه‌سازی فینال شنبه شب باشد. دو تیم برگ برند‌ه‌های زیادی دارند و به راحتی نمی‌شود یکی را به عنوان قهرمان قطعی لیگ قهرمانان اروپا برشمرد. در آن سال یوونتوس برای رسیدن به این بازی پایانی از 12 بازی مراحل لیگ قهرمانان به 9 پیروزی و 3 تساوی دست پیدا کرد. این در حالی بود که مادرید 98 مادرید باشکوهی بود و بسیاری پیش از شروع لیگ قهرمانی این تیم را پیش‌بینی می‌کردند. این نهمین فینال اروپایی یوونتوس است که البته طی ‌آن یووه در 4 بازی اخیر تن به شکست داده است. 

برای بازی فردا شب بازیکنانی چون خدیرا و ایگواین پیش از این برای مادرید هم بازی کردند و البته دلیلی ندارد بعد از درخشش در این بازی بزرگ اقدام به خوشحالی نکند. خدیرا یکی از مهره‌های کلیدی مادرید و ستارگان مؤثر در سال 2014 بود و اکنون قصد دارد مهره کلیدی نماینده تورین باشد. 

شاگردان زیدان تلاش می‌ کنند اولین تیمی باشند که در دو سال پیاپی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن می‌گیرند اما برای رسیدن به این مهم باید دروازه دروازه‌بان بزرگی چون بوفون را باز کنند. مشخصاً یووه در دفاع نسبت به مادرید قدرتمندتر و هنرمندتر است. از طرفی مادریدی‌ها دل به حملات طوفانی و ناگهانی خود بسته‌اند. خیلی از بزرگان فوتبال به کنایه گفته‌اند مشکل بزرگ یوونتوس نامش کریستیانو رونالدو است.

از سال 2014 و فینال باشکوه آن زمان بازیکنانی چون کارواخال، واران، راموس، مودریچ، رونالدو و بنزما همچنان در رئال مادرید مانده‌اند و دوست دارند دوازدهمین جام قهرمانی اروپایی رئال مادرید را بالای سر ببرند. این بیست و نهمین فینالی است که مادریدی‌ها تجربه می‌کنند. 

پرافتخارترین باشگاه جهان به هواداران خود قول داده هر طور شده یک جشن خیابانی دیگر را در مادرید به آنها هدیه دهند. 

دو تیم یوونتوس و رئال مادرید برای نوزدهمین بار در قالب بازی‌های اروپایی مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و باید دید این نوزدهمین رویارویی به سود کدام طرف به پایان خواهد رسید. 

جدال دو مربی خوش‌آتیه و محبوب نیز در این میان زیر ذره‌بین رسانه‌های ورزشی قرار گرفته است. زیدان مقابل آلگری نمایشی از دو تفکر متفاوت اما جذاب و غیرقابل پیش‌بینی است. آینده زیدان در مادرید بدون تردید به نتیجه این بازی بزرگ بستگی دارد اما آلگری حاشیه امنیت بیشتری خواهد داشت. مردان زیدان برای پیروزی مقابل یوونتوس هم قسم شده‌اند و البته این نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای مستحق بودن مادرید در این قهرمانی باشد. نماینده قدرتمند تورین نیز به قهرمانی در این بازی بزرگ می‌‌اندیشد و باور ندارد در ایستگاه پایانی این مسیر سخت تن به شکست مقابل قوهای سفید بدهد. 

فلیکس بریچ داور آلمانی فینال لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم میلینیوم شهر کاردیف کار سختی خواهد داشت او باید ضمن اداره این بازی پرستاره و بزرگ مراقب درگیری‌های قابل پیش‌بینی دو طرف نیز باشد. یوفا اعلام کرده از تکنولوژی بازبینی تصاویر استفاده خواهد کرد اما این موضوع هنوز از سوی کمیته داوران قطعی نشده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36vdnz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سابقه قهرمانی رونالدو در شهر کاردیف