تاریخ انتشار: 1396/06/23 10:24
کد خبر: 183225

بالاخره تکلیف خارجی های ذوب آهن و پیکان چه می شود؟

پس از صدور کارت بازی برای بازیکن برزیلی ذوب آهن، و شبهاتی در مورد غیرقانونی بودن استفاده از این بازیکن، باشگاه فولاد خوزستان هم نسبت به کنت ایکه چوکو بازیکن نیجریه ای پیکان معترض است.
بالاخره تکلیف خارجی های ذوب آهن و پیکان چه می شود؟

اتفاقات چند وقت اخیر در خصوص صدور کارت بازی برای بازیکنانی که به لحاظ قانونی نمی توانند در لیگ برتر ایران بازی کنند، برخی شبهات را ایجاد کرده است که اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ با استفاده از نفوذ خود توانسته اند مجوز بازی برای بازیکنان خارجی مورد نظر خود را دریافت کنند، در حالیکه این نفرات به لحاظ قانونی قادر به بازی در لیگ برتر ایران نیستند.

کنت ایکه چوکو بازیکن نیجریه ای پیکان مورد تأیید مجید جلالی قرار گرفت؛ این در حالی است که این بازیکن سابقه حضور در تیم ملی را نداشت. حتی پیش از دیدار تیم های فولاد خوزستان و پیکان گزارش های تأیید نشده ای مبنی بر این منتشر شده بود که این بازیکن به دلیلی که عنوان شد، نمی تواند برابر حریف خوزستانی به میدان برود.

بر اساس قوانین ایران، کنت چوکو به عنوان یک بازیکن آفریقایی برای حضور در لیگ برتر ایران باید سابقه بازی ملی داشته باشد اما وی چنین سابقه ای ندارد. حالا خبر می رسد که پیکان بعد از استفاده از این بازیکن در دیدار با فولاد خوزستان، قصد دارد قرارداد وی را فسخ کند زیرا باشگاه فولاد خوزستان نسبت به این موضوع اعتراض کرده و ادامه حضور او در پیکان می تواند برای پیکان تبعات قانونی داشته باشد.

بر اساس قانون سازمان لیگ، بازیکنانی که سابقه بازی در لیگ های آمریکای جنوبی و اروپایی را ندارند، حتماً باید سابقه بازی ملی داشته باشند. در همین ارتباط حمید مطهری مربی و مجید جلالی سرمربی پیکان در مصاحبه های خود نسبت به این مسئله اعتراض کرده و گفته بودند:

چطور می توانیم از یک بنگلادشی که بازی ملی دارد، در تیم خود استفاده کنیم اما از بازیکن آفریقایی که بازی ملی ندارد، نمی توانیم استفاده کنیم. این قانون عجیبی است.

البته این اظهار نظرها قبل از استفاده از کنت چوکو در دیدار برابر فولاد خوزستان مطرح شده بود. پس از آن اخباری مبنی بر این منتشر شد که باشگاه پیکان از طریق فدراسیون فوتبال ایران استعلامی از فدراسیون فوتبال نیجریه در مورد کنت چوکو انجام دادند و طرف آفریقایی هم در پاسخ تأیید کرد که این بازیکن یک بازی ملی در کارنامه دارد.

حال باشگاه فولاد خوزستان به شدت پیگیر این مسئله بوده و نسبت به استفاده غیرقانونی پیکان از کنت چوکو معترض شده و می خواهند شکایت خود را از طریق سازمان لیگ پیگیری کنند. این شبهات در حالی صورت داد که تردیدهایی در خصوص استفاده ذوب آهن اصفهان از یک بازیکن برزیلی غیرقانونی مطرح شد.

وجه اشتراک این دو اتفاق غیرقانونی این است که مدیران عامل هر دو باشگاه پیکان و ذوب آهن عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ هستند. با این وضعیت، برخی مدعی هستند که این دو مدیرعامل از حضور خود در هیئت رییسه سو استفاده کرده و کارت بازی این دو بازیکن را دریافت کرده اند. باید دید سازمان لیگ و این دو باشگاه چه دفاعیات و استدلالی برای دفاع از خود دارند. باشگاه پیکان در خصوص این مسئله سکوت کرده اما فولاد خوزستان سخت به دنبال آن هستند که شکایت خود را به سرانجام رسانده و نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود خود کند.

تجربه نشان می دهد زمانی که سازمان لیگ کارت بازی را برای مربی یا بازیکنی را صادر می کند، پای تصمیم خود می ایستد و بسیار بعید است که تصمیم خود را تغییر دهد زیرا با این کار به نوعی از تصمیم خود دفاع می کند و به همین دلیل بعید است نتیجه این بازی را تغییر دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36zwb9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ناکام های لیگ هفدهم!!