تاریخ انتشار: 1396/03/07 08:10
کد خبر: 208004

امید پرسپولیس به پاس‌های شماره 77

آسیب‌دیدگی محسن مسلمان از ناحیه دست، اصلی‌ترین دغدغه پروفسور قبل از دیدار حساس با لخویاست.
امید پرسپولیس به پاس‌های شماره 77

او بیشتر از آنکه نگران گل‌های زده‌نشده در ورزشگاه خانگی و پنالتی از دست‌رفته مهدی طارمی باشد، نگران غیبت مسلمان در دیدار برگشت با لخویا شده. چرا که بعد از مصدومیت کمال کامیابی‌نیا و خروج این مهره کلیدی از فهرست پرسپولیس برای دو بازی با رقیبی قدرتمند، ترکیب پرسپولیس برای هیچ تغییر دیگری آمادگی ندارد.
شکستگی کهنه دست
محسن مسلمان سال‌ها قبل بر اثر یک برخورد فوتبالی دچار شکستگی مچ دست شد. او در فصل سیزدهم وقتی به پرسپولیس آمد، این مشکل قدیمی را داشت اما با تلاش فراوان، مصدومیتش را کنترل می‌کرد. بازگشت دوباره مسلمان به پرسپولیس مصادف بود با درخشش این بازیکن در میدان اما از اوایل فصل قبل تا جمعه، مسلمان چند بار دیگر از ناحیه مچ دست چپ دچار مشکل شد. در تمرین روز جمعه بار دیگر وضعیت مچ دست مسلمان به خاطر برخورد در حین تمرین حاد شد و به خاطر مصدومیت از بازی درون تیمی کنار رفت. این مصدومیت کهنه باعث بی حوصلگی مسلمان شده اما فعلا چاره‌ای جز مدارا و مداوای مقطعی برای این بازیکن وجود ندارد.
غیبت احتمالی و حضور علیپور
مصدومیت محسن مسلمان هافبک و وینگر پرسپولیس در تمرینات اخیر نگران کننده نیست اما اگر اوضاع روبه‌راه نشود، امکان تغییرات در ترکیب اصلی پرسپولیس برای بازی برگشت وجود دارد. در صورتی که مسلمان با مشکلات بیشتری به خاطر مصدومیت از ناحیه مچ دست مواجه باشد و نتواند از سد این مشکل عبور کند، برانکو میزان ریسک را پایین آورده و او را نیمکت‌نشین می‌کند. با این حساب، از آنجا که سروش رفیعی در پست هافبک بازیساز بازی می‌کند و محسن مسلمان وینگر چپ شده، در صورت نیمکت‌نشینی مسلمان، وحید امیری از خط حمله به پست اصلی خود یعنی وینگر چپ برمی‌گردد و علی علیپور از روی نیمکت به عنوان زوج مهدی طارمی به میدان می‌رود. البته این تغییرات، فقط یک احتمال در ذهن برانکو است. او از جمله مربیانی است که فکر همه جای کار را می‌کند و به طور کلی در مورد بازیکنان مصدوم، ریسک زیادی نمی‌کند.
مجهز به پاس‌های مهندس
 هافبک شماره 77 به همراه تیم به دوحه سفر کرده و با فراموش کردن دست درد و مصدومیت کهنه به احتمال فراوان در ترکیب ثابت قرمزها در زمین لخویا قرار خواهد گرفت. تنها یک مسابقه به پایان فصل پرسپولیس باقی مانده و مسلمان نیز درست مثل همه ستاره‌های دیگر تیم هیچ فرصتی برای متوقف‌شدن در حساس‌ترین روزهای فصل باشگاه ندارد. زننده اولین گل آسیایی فصل پرسپولیس یک فصل رویایی را در لباس قرمز سپری کرده و باید در آسیا مراقب تصویر شکوهمندی که این فصل از پرسپولیس ترسیم کرده، باشد. بنزین مهندس، هنوز هم تمام نشده است. او این هفته دوباره با سلاح پاس‌های جادویی‌اش، در صف پرسپولیس خواهد جنگید تا شاید آخرین خاطره تیم برانکو از این فصل، یک خاطره شیرین باشد.
پاک کردن خاطره بازی رفت
در مسابقه رفت پرسپولیس با لخویا متاسفانه مسلمان، رفیعی و احمدزاده یعنی سه بازیکن خط سوم پرسپولیس روز خوبی پشت سر نگذاشتند که از بین این سه نفر مسلمان خیلی زود تعویض شد و خاطره خوشی از این مسابقه برایش باقی نماند. با این حساب مسلمان انگیزه زیادی دارد تا نمایش آخر خود را به دست فراموشی بسپارد و باعث پیروزی تیمش در دوحه شود. مسلمان یکی از آن دست بازیکنانی است که تاکید دارد این فصل پرسپولیس باید با شیرینی کامل تمام شود و اگر صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان میسر نشود او بیشتر از همه دلگیر و افسرده خواهد شد.
جنگ بزرگ با تائه هی
در بازی رفت بخشی از نمایش ضعیف هافبک‌های بازیساز و پاسور پرسپولیس به خاطر بهره بردن لخویا از خط هافبکی قدرتمند توجیه می‌شد و البته بازی بسته‌تر حریف. حالا و در دوحه اما لخویا برای بردن و گل زدن جلو می‌آید و هافبک‌های خلاق پرسپولیس از جمله مسلمان می‌توانند با استفاده از فضاهای موجود ضربه نهایی را به پیکره شوالیه‌های سرخ وارد کنند. بدون شک در بازی برگشت تقابل مسلمان با هافبک‌های حریف از جمله کریم بوضیاف بلند قد و فیزیکی و البته نام تائه هی هنرمند جالب خواهد شد و برنده دوئل اینهاست که تیم صعودکننده را مشخص می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3959kq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس، تنها در «خانه»